Sigman plussat/miinukset?

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Eli kaveri olis 2 autoo mieles,joko Sigma tai Supra,ja (tietenkin) ois parempi jos sil tulis oleen Sigma.Eli se etsii -90 alkupuolen Sigmoja.otsikon mukaan,mitä hyvää/huonoo?
 
hiukka eri tyyliset autot, Sigma on enemmän edustusauto, Supra puolestaan urheiluauto...

Siinäpä ne plussat ja miinukset hyvin pitkälti tuleekin: Sigmassa on tilaa paremmin, kyyti tasaisempaa ja varusteita löytyy, Supra taas kulkee paremmin ja on muutenkin "urheilullisempi".

Samaten Supra on ehkä hieman teini kärry, Sigma ei yleensä nostata kenessäkään mitään tunne kuohuja ainakaan negatiiviseen suuntaan...

Käyttö tarkoitus ratkaisee tämän mittelön ja se mitä autossa arvostaa enemmän, laadussa tuskin on merkittäviä eroja -molemmat ovat kuitenkin japanilaisia valmistajia....
 
Tähän keskusteluun minäkin haluaisin nähdä tulevan kommentteja, olis moinen auto tarkoitus ostaa kesän lopulla.
Varaosien hinnat taitavat olla aika suolaisia, motonetin sivuilta ei edes mokomaan löytynyt mitään... ???
Saako osia muualta kuin merkkiliikkeistä? Tyyppivikoja on varmaan turha kysyä kun en montaa Sigman omistajaa ole täällä nähnyt.
 
Perusosat (jarrutpalat, putsarit, remmit, kiristäjät, iskarit+muut kulutusosat) löytyy tarvikeliikkeistä. Muut osat merkkiliikkeistä. Jos täytyy etsiä jotain eksoottisempaa, tai moottorinosaa halvalla, kannattaa mennä Tallinnaan. Sehän on kohta EU-maa, ja osien tuonti on vapaata.

Itse olen kaiken tarvittavan saanut melko helpolla. Pahimmat on ehkä vetonivelet, jotka täytyy hakea Tallinnasta. Nekin saa haettua päivässä, jos menee kantosiipialuksella. Minulla ei ole ainakaan ollut ongelmia osien saannin kanssa, jos kohta en niitä ole paljoa tarvinnutkaan.

Kaiken kaikkiaan Sigma on mitä parhain matka- ja talviauto, eikä ole lähellekään niin kankea kaupungissakaan kuin koosta voisi päätellä. Kääntösäde tuntuu itseasiassa pienemmältä kuin entisessä e33 Galantissani.

...ja jos hankit, niin ota ihmeessä automaattilaatikolla. Se on näissä parasta, vaikkakin suorituskyky hieman kärsii. Automaatilla huiput 225, ja 0-100km/h 9,6s.
 
Sigma on hieno auto kunhan kaikki vaan toimii,
kaverilla on kyseinen auto ja siin on kyl ollu aikast
paljon kaikkee laiteltavaa, tosin jos auto on 12-13v vanha ja joku 300tkm ajettu niin täytyyhän sen jossain näkyäkkin. Nokkahihnan vaihto on aika operaatio ja kyseises autos on ollut ongelmia automaatti ilmastoinnin kanssa.
 
tuossa tuumailtiinkin että mahtaa se olla homma tehdä jakopääremppaa tuohon sigman 24v koneeseen :) :)

menee varmaan monella hermot ;D
 
Olen vaihtanut remmin. Ei se ole niin paha kuin luulisi. Pitää vaan tietää kikat:
mm. nokkapyörät saa lukittua paikoilleen pulteilla. Kun laittaa hihnan alhaalta valmiiksi yhden hampaan pieleen, niin automaattikiristimen laukaisun jälkeen jako on kohdallaan, jne...

Puoli päivää siinä menee.

Omassani ei ole ollut pahemmin vikaa, mitä nyt vähän lukot temppuilee... Jykevämpää autoa saa hakea!
 
Tippis sanoi
Sigma on hieno auto kunhan kaikki vaan toimii,
kaverilla on kyseinen auto ja siin on kyl ollu aikast
paljon kaikkee laiteltavaa, tosin jos auto on 12-13v vanha ja joku 300tkm ajettu niin täytyyhän sen jossain näkyäkkin. Nokkahihnan vaihto on aika operaatio ja kyseises autos on ollut ongelmia automaatti ilmastoinnin kanssa.
Miten toi ilmastointi sekoili?
 
Elektroniikka saattaa pettää, puhaltimen moottori tekee kummia temppuja. Tämän verran olen kuullut.
 
Joo se puhallin on välillä aika mielen kiintoinen, niin kesä kuumalla kuin talvi kylmällä kestää välillä tolkuttoman kauan ennen kuin se rupee puhaltamaan, et kyl carisma on paljon nopeemmin lämmin ja poistanut huurteet ikkunoista kuin tämä kyseinen sigma yksilö.
 
Se puhallin ei juurikaan pyöri ennenkuin jäähdytysvesi on lämmennyt, paitsi huurteenpoistoasennossa. Itse en ole tavannut lämmitysominaisuuksiltaan parempaa talviautoa. Se jopa säätää automaattisesti jalka ja kattolämpötilan yhtä suureksi antureidensa avulla, ja nopeasti!
Kesällä, kun aurinko on porottanut auton kuumaksi, puhallin lähtee lähes välittömästi täysillä jäähdyttämään autoa jos ilmastointi on päällä. Pidän lämpötilavalitsinta kesät talvet +21C:ssä, ja hyvin pärjää.

Tuotakin lämmityslaitetta voi käyttää väärin. Jos pidät talvella puhallinta "AUTO" asennossa, lasit huurtuvat varmasti. Tuo kun ei tunnista huurretta laseissa, vain lämpötilan. Jos lämpöä on tarpeeksi, puhallin hiljenee. Toisaalta, laita ilmastointi päälle, niin lasit aukeaa parissa minuutissa.

Ja muuten, tuota ohjausyksikköä voi säätää. Siellä on potikoita joista voi määritellä tiettyjä juttuja. Tuo laiska puhallin viittaisi siihen, että se on säädetty lämpimämpään ilmanalaan kuin Suomi. Itselläni oli päin vastoin. Suomen kesässä puhallin huusi täysiä kylmää jos säädit lämpötilaksi +20C. Säätämisen jälkeen pysyy asteen tarkkuudella oikeassa lämpötilassa kesät talvet.
 
Minulla kesti syksyllä sellaiset 10 minuttia, ennenkuin puhallin lähti puhaltamaan, oli puhallusteho missä tahansa asennossa. Vika oli releessä, sen kun vaihtoi, niin alkoi puhaltamaan aina välittömästi myös auto-asennossa.

Ja minulla ainakin pysyy talvellakin lasit hyvin auki myös auto-asennossa, siinä se on aina, ei ole juurikaan tarvetta sitä puhallustehon säätöä räplätä.
 
Sigmalla olen ajellut viime kesästä saakka ja huolettomia kilometrejä ovat olleet. Laitettavaa ei ole ollut muuta kuin ruttuputki jonka sai Ad:stä ihan muitta mutkitta. Maksoi muistaakseni 64euroo, ei paha.
Muutenkin, mitä olen seuraillut, varaosien saatavuus on yllättävän hyvä.
Ja manuaali sen olla pitää, ehdottomasti! ;)
 
Tippis sanoi
Joo se puhallin on välillä aika mielen kiintoinen, niin kesä kuumalla kuin talvi kylmällä kestää välillä tolkuttoman kauan ennen kuin se rupee puhaltamaan, et kyl carisma on paljon nopeemmin lämmin ja poistanut huurteet ikkunoista kuin tämä kyseinen sigma yksilö.  

Tuohon heitän hieman offtopic kommentin, että missään autossa en ole vielä tavannut yhtä hyvää lämmitintä yms. puhallintoimintoja kuin ex -Carismassa. Autossa oli siis myös ilmastointi (gls). Kyllä tarkeni talvella ja huurteet lähti samantien. Nykyisessä gallussa on automaattinen ilmastointi, mutta jostain kumman syystä vetää ikkunat huurteeseen joskus aika pahoin jos on käyttänyt ilmastointia ja pistää sitten pois :-\
Toinen homma on se, että kun se alkaa puhaltamaan kuumaa niin se todella tekee sitä. Kestää kauemmin vaihto molempiin suuntiin.
Tuo huurtuminen kenties johtuen raitisilmansuodattimesta ?

Huurteet kylläkin lähtevät oitis kun painaa ilmastoinnin takaisin päälle. Tuo huurtuminen tapahtuu kun vahingossakin painaa ilmastoinnin päälle ja heti perään pois. Toinen outo homma on myös joskus se, että kun kytkee automaatin, niin vehje alkaa kierrättää ilmaa ??? Tämä on myös joskus aiheuttanut ihmetystä ja sitten menee tietysti taas ikkunat huuruun.
 
Itselläni on kiinnostanut myös sigma tosissaan jo puolisen vuotta sen ajo mukavuuden vuoksi koska sellaista"jämerän oloista" autoa haluaa,mutta kun "hallitus" sanoo että tähän taloon ei enään osteta 90-luvun autoja,mikä nevoksi? :seina
 
Eli hallitus haluaa 00- vuoden auton joka on meluisampi, mahdollisemman nopeasti tehty ja mahdollisemman halvalla.
 
just näin.Ja lisäksi tälläinen "poropekalo" ei osaa siihen muuta tehdä kuin tankata.
 
Takaisin
Ylös Bottom