Sigman tyyppiviat&muuta lätinää

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Elikkäs kiinnostais tietää mitkä on tyypillisimmät viat/tarkistuksen kohteet tollaisessa Sigmassa,kun toi auto kuume pääsi nyt valloilleen ja V6 pitäis alle saada :driver
Elikkäs mitä noista kannattaa tarkistaa jos tollaista menee katsomaan,ja onko osat yleensäkkin kalliita ja löytyykö tollaiseen varaosia helposti???
 
Re: Sigman tyyppiviat

Riippuu vähän tietysti kun sigmaakin on paria eri mallia, varkku sigmaatit on sillä nuhaisemmalla kuutoskoneella (6G72 SOHC 12 valve "yksi nokka per kansi eli kahdella nokalla" / 130kW/177hv) ja ovat tehty australiassa ja tietääkseni ei ole myyty suomessa (muualla euroopassa tiettävästi on?), joten varaosien saatavuus lienee hiukkasen hankalampaa (saksasta saattaa löytyä?) :-X Sedan mallia on tehty myös sillä reippaammalla koneella (6G72 DOHC "kaksi nokkaa per kansi eli neljällä nokalla" 24 valve / 151kW / 205hv) ja on myyty suomessakin...

Molempia on tehty manuaalivaihteisena ja tomaattina, voin kokemuksella sanoa että tomaattivaihteinen on hiton mukava ajettava, ja kyllä tuolla nuhaisemmallakin pääsee :driver

Yksi hyvä varaosalähde saattaisi olla www.varaosahaku.fi -> mitsubishi -> sigma , Salossa sijaitsevaan purkaamoon tuotattivat ainakin pari sigmaa saksasta purkutarkoitukseen (saattaa olla nyt jo enemmänkin..) juuri siksi kun ei näitä liiemmälti suomessa ole...

Tyyppivioista, no jaa-a... kannattaa tietysti kysäistä jos huoltohistoriaa on tiedossa... näkyy olevan muutama ihan kivannäköinen yksilö nettiautossakin myytävänä ;) Se nokkapyörän joku hajoamisjuttu, josta on käyty keskusteluakin täällä foorumilla (käyttäkee hakua...), kun se perkele on galvanoitu tai jotakin, ja se galvanointi siitä pettää...

Varmin tapa saada auton kunnosta selvyys olisi tietysti käyttää autotohtorilla kuntotarkastuksessa. Näitä sigman omistajia lienee kerhossakin muutamia joten jospa he viitsisivät kirjoitella kun itsellä ei ole hirveesti muutamaa ajokertaa lukuunottamatta kokemuksia sigmundeista... ::)
 
Re: Sigman tyyppiviat

Eikös siinä ollut se nokkapyörän (vai mikä lie olikaan) haurastuminen/repeäminen pahin tyyppivika?
 
Re: Sigman tyyppiviat

kannattaa myös muistaa että kun ostaa entisen edustusauton, niin alkuperäis osien hinta on yleensä varsin suolainen ja ei välttämättä joka tarviketorilta osia löydy :peukku
 
Re: Sigman tyyppiviat

ite oon nyt parisen kuukautta sigman omistanu.. sedan malli ja sohc koneella elikkä se 130kw versio.. manuaali laatikolla.. ja yks juttu mikä kannattaa tarkistaa on kytkimen kunto .. jos polinta saa painaa yli puolee välii ennen ku irrottaa ni sitte kytkin tulee menee ihan lähiaikoina tuli huomattuu ku levy palo keskellä yötä.. kiva hinailla sitte autoo kotii 50 km keskellä yötä.. juuh mut kuiteskii noin 500-600 euron remontti tuli sitte tehtyy... ihme juttu oli ettei kytkin luistanu aikasemmin yhtää se vaa sit samantien luisti niin paljo ettei eteepäin päässy... varaosia saa suhteellisen helposti muuten paitsi että pakoputkiston joutuu joko tilaamaa merkkiliikkeestä tai ulkomailta ..nii tai teettää ja jarrulevyjaä ei tarvikkeena löydy .. mut kaikki yleiset kuluus osat löytyy kyllä esim pyörän laakerit vetonivelet"huom uloimmat" raidepäät,kytkimen osat,suodattimet ,jarruletkut ja palat ..ja vaki iskunvaimentimet.. ja melkosesti löytyy myös sopivia osia muista mitsuista .tulppien vaihto ikävä juttu ku joutuu purkaa imusarjan edestä pois mutta oikeilla tulpilla ajaakii sitten pitkään.nii ja lukot jäätyy talvella helposti ...muuten ollu ihan unelma auto omasta ja tuttujen mielestä ketä oon rattii laskenu.. nii ja kulutus ihan kaasujalasta kiinni 9-20 l/100km ;) ...pikkunen varotus vielä jos meet koeajaa ni tahot ostaa...voin sanoo kokemuksel niin kävi itelle.. huomaat sen kyllä sitten.. ;D
 
Re: Sigman tyyppiviat

Toksia kaikille vastanneille,nyt pitäis vielä saada oma kottero myytyä kun noita kohteita olis muutama eikä kuitenkaan kehtais omaa autoa antaa vaihdossa ku siittä mitään saa ::)
Kumpi noista olis muuten parempi,toi 12v SOHC vai 24vDIHC,miettinyt että jos samantien laittais farmarin,niin ei pahemmin tarvis autoa rueta pitkään aikaan vaihtamaan ;D
 
Sellainen vielä kysyä että paljonkos tollaisessa Sigmassa tuppaa olemaan tuo käyttövero?? Pitää varmaankin hakea virosta itselle tollainen,kun sieltä tulee kuljetus kustannukset paljon halvemmiksi ja tutulla on sinnepäin suhteita.
EDIT:Nettiauto.comin koeajo kokemukset
Sigmasta

Muutama lainaus tekstistä:
Tiesin etukäteen, että Sigma on Galantin yläpuolelle sijoittuva luxus-Mitsu; mutta en tiennyt mm. sitä, että sen hinta on ollut uutena yli 80.000 euroa :eek: (+ mahdolliset lisävarusteet).
Koe ajajan suora kommentti :peukku
Viidenkymmenen kilometrin koeajolenkin jälkeen olin myyty: tehoa on 205 hevosvoimaa, autossa on kaikki mahdolliset varusteet ja samalla hinnalla saisi 2-litraisen -96 mallisen Vectran. Jos nyt olisin autoa hankkimassa, se olisi tässä. Ehdottomasti!
 
Nuhapumppu: Jos hieman viitsisi selata näitä Sigma-alueen topicceja alaspäin, niin sieltä löytyy useitakin aiheita, joissa on kaikki nämä kyselemäsi asiat käyty läpi. Eli ko. tiedot löytyy sieltä, ei olisi tarvinnut aloittaa aiheesta taas kerran uutta topiccia. Esim:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=9524.0

ja

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=2579.0

Andy: Jarrulevyjä Sigmaan saa tarvikkeena! Ainakin omaan ex-Sigmaani ostin jarrulevyt, 110 e / pari. Sai sekä eteen että taakse. Alkuperäiset olisivat olleet 205 e / kpl.
 
Kamikaze sanoi
Nuhapumppu: Jos hieman viitsisi selata näitä Sigma-alueen topicceja alaspäin, niin sieltä löytyy useitakin aiheita, joissa on kaikki nämä kyselemäsi asiat käyty läpi. Eli ko. tiedot löytyy sieltä, ei olisi tarvinnut aloittaa aiheesta taas kerran uutta topiccia. Esim:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=9524.0

ja

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=2579.0

Andy: Jarrulevyjä Sigmaan saa tarvikkeena! Ainakin omaan ex-Sigmaani ostin jarrulevyt, 110 e / pari. Sai sekä eteen että taakse. Alkuperäiset olisivat olleet 205 e / kpl.
Kaikki kahlattu läpi,mutta halusin saada kaikki yhden topicin alle. Mutta en löytynyt noista yhdestäkään käyttömaksuista mitään puhetta,pitänee ehkä hommata vahvemmat rillit ;D
 
Kysäisin vakuutuksia pohjolasta, oli halvemmat kuin galantissa :eek: jotain 640 pintaan per vuosi. Ei paha :p
 
Takaisin
Ylös Bottom