sisäpuhallin pimeänä (-88 Mitsu L200)

MotoJussi

New Member
Liittynyt
13 Marraskuu 2006
joo... auto ollut X kuukautta parkissa joten asia ei ole kiusannutkaan :)

mutta tosiaan; ostin auton viime kesänä, ja vain kaksi suurinta flektin nopeutta toimi.

nyt sitten pari kk takaperin tuli savunhajua kuskin nenään ja loputkin nopeudet poistuivat, eli flekti ei pyöri millään säätimen asennolla.

onko veemäinen vaihtaa? vinkkejä, ideoita?

voihan sitä ajaa lasit aukikin, mutta jos on kovin kylmä ni nuivaahan se ...

MotoJussi & California K
 
Vs: sisäpuhallin pimeänä (-88 Mitsu L200)

Eikös puhallin ole siin hanskalokeron alla, tuskin kovin ilkeä ottaa pois/vaihtaa. Ottaa irti ja hämmästelee sitä kädessä hetken ja jos toteaa sen entiseks niin purkaamolta tai jostain muualta toimivaa tilalle.
 
Vs: sisäpuhallin pimeänä (-88 Mitsu L200)

Sieltä on kai se esivastus palanut ensin ( kun ei pienemmät nopeudet toimineet ) , josko sen jälkeen olis koko moottori hajonnut tai sit ne loput nopeudet, tosin se suurin nopeus tulee kai suoralla virralla. Ei ole paha irroitella ja motonetistä itse ostin sen esivastuksen (oli mitsubishi genuine parts laatikossa )
 
Vs: sisäpuhallin pimeänä (-88 Mitsu L200)

Jos ei edes suurimmallakaan nopeudella puhalla niin koko moottori on palanut. Suurin nopeus tulee suoraan ei vastuksen kautta.
 
Vs: sisäpuhallin pimeänä (-88 Mitsu L200)

Jep tuossa kuukausi sitten vaihdoin moottorin ja esivastuksen samanlaiseen ja saman vuotiseen mitsuun ja hommaan menee aikaa noin tunti!
Esivastus kahdella ruuvilla kiinni hanskalokeron alla ihan rintapeltiä vasten ruuvit alaspäin se irti ja uusi tilalle! minulla oli motonetissä tilatusta esivastuksessa johdot väärinpäin joten tuuletin pyöri takoperin eli jouduin vaihtaa jotojen paikkaa...
Moottori lähtee kolmella ruuvilla irti ja sitten alin u mallinen klipsi(pitää moottorin koteloa kasassa) irti jotta saa pikkasen lisää tilaa siihen moottorin irroittamiseen (uusi moottori 50€) motonetistä tai tarvikeliikkeestä sitten vaa siivikko irti ja laittaa sen siihen uuteen moottoriin kii ja eiku paikallee ja ruuvit kii...
 
Vs: sisäpuhallin pimeänä (-88 Mitsu L200)

McGladius sanoi
Jep tuossa kuukausi sitten vaihdoin moottorin ja esivastuksen samanlaiseen ja saman vuotiseen mitsuun ja hommaan menee aikaa noin tunti!

Täähän kuulostaa siltä että jopa minunkaltainen tumpelo vois onnistua!

Nyt ei sitten olekaan enää montaa vikaa jäljellä;

1) kylmä-lämmin säädin ei toimi, vaijeri kai sijoiltaan
2) vaihdekeppi heiluu kuin sanonko mikä (tähän sain jo täältä tiedon et muovipusla kepin alapäässä kannattaa vaihtaa. http://www.tamgears.com/ listaa moisen alle neljän euron hintaan...)
3) yksi ruiskusuutin vähän tihkuu
4) pintaruostetta alkaa tulla sinne ja tänne
5) perä tihkuu öljyä (reikä? kemiallista metallia tms...)
6) oikea takavalo päreinä, tunarikuski peruutti tallin portinpieleen ...
7) startti rääkyy joka toisella yrityksellä (uus kehä n. 150e, mut se laittaminen...)

Kiitos vinkeistä, kävin just hakemassa moottorin ja vastusjutun (55 ja 19 euroa)

MotoJussi & California K
 
Vs: sisäpuhallin pimeänä (-88 Mitsu L200)

m,

onko oikean mallin startti ?

eli yltääkö kunnolla edes kehälle...
ts. niitä on (vanhemmissa) kahta mallia, riippuen onko vanhempi vai uudempi vaihteistomalli (vanhemmassa n. 3.. maksu "liityntä levy"*1 ja uudemmassa n. 10mm paksu)

*1 se plootu vaihteiston ja moottorin välissä

t:eko_mies
 
Takaisin
Ylös Bottom