Sisustan rämiseminen

M

makezu

Guest
Mikähän mahtaisi olla avuksi kun eclipsellä kiihdyttää jonnekin viiteen tonniin niin sen jälkeen alkaa koko sisustan muovi osat pitämään kauheaa räminää? pitääkö vaan rueta purkamaan ja laittamaan superloonia yms. vaimennusainetta osien väliin.
Vai voisiko kyseessä olla moottorin kannakekumien haprastuminen koska ääntä ei tule kuin veto päällä ollessa, eli parkissa saa kierrättää eikä sellaista meteliä tule. Paljonkohan sellaiset sitten maksaa ja onkohan vaikeita vaihtaa?
 
Joo mull on ittelläkin ihan sama ongelma (periaatteessa koko kori alkaa tärisemään 4500kieroksen jälkeen ja vain veto päällä). Epäilen kovasti että vika ei ole kannake kumeissa, vaan jakopään epäkesko rullassa joka aiheuttaa tärinän
 
Nii, tai eikse voi olla myös ihan siitä että veto päällä renkaat pyrkivät vähän sutimaan, joka vois aiheuttaa tärinän ja semmosen pienen pomppimisen :D
 
Itellä kans Lancerin kojelauta, ovipaneelit tai jotkut muut osat alkaa resonoimaan sisällä ku kiihyttää. :-\
 
mulla kuuluu välillä semmonen ärsyttävä ujellus jostain auton takaa. luukun tiivisteet on ehjät kyllä...
vinkkejä?
 
En tiedä mikä auto Jasonilla on mut ainakin galanteissa ne pikkuikkunoiden tiivisteet pettää ajanmyötä. Samoin ujellusta oon kyl kuullut ovienkin tiivisteistä.
Jännä juttu ku toi tuntuu olevan vähä niinku mitsujen ongelma ainoastaan...
En oo paljo muiden autojen kuullu vinkuvan :)

jason666 sanoi
mulla kuuluu välillä semmonen ärsyttävä ujellus jostain auton takaa. luukun tiivisteet on ehjät kyllä...
vinkkejä?
 
lancer GLXi kat 89.
mun vaarin vanha nissani vihels ihan samalla lailla joskus. eli ei se mua niin haittaa.
mietin vain että vois kai jotai tehä jos keksis jotakin.
 
Yleisohje ..... (hyvä tai huono) 
Missä rämisee, kyöstillä kuriin (sikaflex)  ;D
eiiiikä rämise/kolisen,ääntä pidä ikinä  :peukku
 
itellä sama juttu eclipsessä. viien tontun jälkeen resonoi ihan perkeleesti eikä saa paikannettua että missä vika. ilman vetoa kierrättäessä ei mitään mut veto päällä kauhee resonointi. tossa nyt kattelin vähä sisustaa niin jotkut osat oli vaan yhellä ruuvilla kiinni elikkäs tässä kun nyt on hyvää aikaa ainakin kuukaus(kortti hyllyllä) ni vois purkaa koko sisustan edestä atomeiks ja fiksailla ja samalla katella noita kiinnikkeitä. samalla myös uuet kankaat sisälle :) mut jos joku on jo koittanu että mistä rämisee jne ni postatkaa ihmeesä tänne ni tietää mistä ensin etsiä.
 
Takaisin
Ylös Bottom