sisustan värjäys

  • Viestiketjun aloittaja Ordinary_Me
  • Aloituspäivämäärä
O

Ordinary_Me

Guest
tätä aihetta nyt ei osannu muuallekaan laittaa.. mutta kysymys olisi kuitenkin kankaiden (penkkien) värjäyksstä eli mistä väriä voi ostaa ja minkälaisia kokemuksia näistä on.. olisi varmasti halvempi tapa kuin penkkien uudelleen verhoilu
 
Itse olen värjännyt lähinnä vaatteita, mutta mikä jottei samat mömmöt kävisi penkkien kankaisiin.
Ihan ruokakaupoistakin löytyy värejä. Kangaskaupoista luulisin, että löytyy järeempiäkin värejä..
Keinojakin toki voi olla monia muitakin :peukku

En toisaalta tiedä onko värjäysprojekti sen helpompaa kuin uudelleenverhoilu, kun vanhat verhoilut joutuu kuitenkin irroittamaan ja laittamaan takaisin paikoilleen..
 
Penkit vaan on yleensä likaisia ja kuluneita niin hyvin pestyissäkin saattaa väri imeytyä epätasaisesti. Penkit myös todennäköisesti käsitelty jotenkin, että lika tms. ei tarttuisi. Se voi omalta osaltaan lisätä epätasaista värjäytymistä.

En ole kokeillut mutta sen perusteella mitä värjäämisestä tiedän heräsi tuonsuuntaisia ajatuksia.
 
Muovi-sekä kangasmateriaaleja voi maalata VHT:n
vinyylimaaleilla.
Olen käyttänyt maalia muovipenkkeihin sekä kangasmattoihin hyvällä menestyksellä mutta en ehkä maalaisi kangasístuimia,
Tuossakin maalissa pohjatyö on tärkeää ::)
 
Tuosta Viivin mainitsemasta vaatteiden värjäyksestä ja siitä kun vaimoke värjäsi farkkujaan mulle tulikin mieleen tuo penkkien värjäys... vai että käsitelty jotenkin, mutta eikös vaatteidenki sitten pitäisi olla ??? missä olette sitte verhoiluttaneet sisustaa ja minkähintaisia verhoilut ovat olleet? kangasverhoilu olisi kuitenkin mielessä.. nahka kyllä olisi silmää miellyttävämpi vaihtoehto mutta se ei nyt mukavuudeltaan oikein vastaa kangasverhoilua... alfadatsun mistä olet hankkinut tuollaisia vinyylivärejä?
 
Tuo vht toimii hyvin, mutta en laittaisi penkkeihin!

Itse olen verhoiluttamassa / verhoilemassa takapenkkiä.. kankaat maksaa 36€ euroa/metri ja tuo on leveydeltään 149..ei paha.
Tulee kuitenkin uudennäköiset sitten.

mustaa keinomokkaa siis olen ostamassa. Kulutuskestävää versiota :)


eli itse katsoin parhaaksi verhoilla uudelleen.
 
Kuten tuossa sanoin,niin en ehkä värjäisi kangaspenkkejä vaikka VHT sopiikin hyvin kangasmattoihin.
Myös tavallinen automaali ohuena,ohuina kerroksina toimii hyvin mattoihin.
Jenkkivaraosaliikkeet ovat yleisimmät ostopaikat kun tuotemerkki on VHT. ;)
 
VHTn vinyylimaalia tilattiin tosiaan tuolta us partsilta tänne imatralle yhteen puljuun.. hintaa jäi 12 emee purkki
 
Takaisin
Ylös Bottom