sony poksahti

  • Viestiketjun aloittaja jaskajokunen
  • Aloituspäivämäärä
J

jaskajokunen

Guest
Mulla on pajessa Sonyn XR-C220 soitin (eli oma makasiini takana ) Aamulla töistä tullessani kuului poks ja soitin mykistyi, ilmeisesti pääteasteessa tapahtui jotain. Mitään erillistä vahvistinta ei ole , mutta tuohon periaatteessa kai saisi kiinni ulkoisen vahvistimen, jos laite muuten toimii ? vai olenko ihan hakusalla ? Onko sonyllä omaa standartia tuolle CD-vaihtajan kaapelille eli jos ostan uuden soittimen, niin ohjaako se oikein vaihtajaa ?
 
Kyllähän se ohjaa kunhan katsot että se soitin tukee sitä makasiinia... Mulla on semmoinen käsitys et uusimpien pitäis pystyä niitä tukeen mutta ei noista koskaan tiedä :)
 
Sonyn vanhempi boxi ei toimi uudemman soittimen kanssa... erilaiset välijohdot joten ei käy ristiin
jos vain liittimet+johot on samanlaiset niin boxin pitäs toimia norm...

sitten jos on rca ulos tulot perässä pitäs saada kytkettyä vahvistin ja pitäs toimia
sillä sonyssä tulee suoraan ohi pääte-asteen noi rca signaalit...   
 
Onko niissä muka erilaiset välijohdot? Ei mun käsittääkseni... Ainakaan mitä olen katsonut Sonyn catalogista niin uudempiin käy vanhempi boxi... Mut en sit tiedä onko niihin ostettavissa joku erillinen johto et ne käy toisiinsa....
 
mankinen sanoi
Onko niissä muka erilaiset välijohdot? Ei mun käsittääkseni... Ainakaan mitä olen katsonut Sonyn catalogista niin uudempiin käy vanhempi boxi... Mut en sit tiedä onko niihin ostettavissa joku erillinen johto et ne käy toisiinsa....

mulla on aina ollut Sonyn soittimia...
ostin 97vuonna ekan kasetti/cd boxi yhdistelmän...

99 päivitin soittimen ei toiminu enää vanha boxi liitin erilainen, oli siis sellainen 12levyn perunalaatikko

(vuonna 2000) ostin uuden boxin... 10levyn isokokoinen
viime vuonna taas vaihdoin soittimen ja boxi ei toiminu siinä... oli johto erilainen... ja taas ollaan ilman boxia...
 
Hävettää tunnustaa oma kädettömyytensä ::) Pistin kiinni vanhan blaukkarin samoihin pihoihin ja edelleen mykkänä skobet, joten kiikutin em. sonyn duuniin ihmeteltäväksi. Kokeiltiin kuitenkin vielä kerran enne avaamista ja se perkulehan toimi. Ihmetystä lisäsi se , että tuota blaukkaria kokeilin myös irto kaiuttimella ja mykkä oli ! Yksi kaveri muisteli , että jos joku kaiuttimen piuha on oikarissa niin ei muutkaan kuulu ja oikean taka skoben irroitettuani poppi raikaa ( tosin vähän ajan kuluttua laitoin senkin kiinni ja poppi soi edelleen kaikista pöntöistä ) ??? Ilmeisesti pitää kuitenkin avata ja tarkistaa , ettei plussa ota koriin !
 
Mitä mä oon sonyn soittimia korjaillut...
aina pääte aste "poks", ja n.20-35e uuden hinta riippuen mallista mosfetti pohjanen ku on...
 
On mulla ollut soneissa muitakin vikoja, mutta päätepuolella yleensä kuitenkin.

Mutta ei sieltä konkat poksu, ellei ole vanhahko vekotin...sony käyttää kumminkin melkoisen laadukkaita osia.
 
Takaisin
Ylös Bottom