Space Wagon -00 2,4GDI käyntiongelmat*korjattu*

Ari

New Member
Liittynyt
11 Helmikuu 2008
Oisko kenelläkään tietoa? Mitsu 2,4 GDI etenkin lämpimänä nykii pahasti jos painaa kaasua, aivan pinta kaasulla etenee jotenkin, mutta huonosti. Häiriövalo syttyy, mutta sammuu kun nostaa kaasupolkimen ylös. Käytin paikallisella Mitsu huollossa, mutta ei ollut jäänyt tietoa viasta. Tänään putsasin kaasuläppä kotelon,(kiitos sivujen ohjeiden) auttoi sen verran että ei niin pienillä kierroksilla nykytä ja nostajien naputus hävisi kokonaan!! Lambda anturin jo vaihdoin. Olisiko ilmamassa tai kaasuläpänanturi? Voiko tarkistaa ja miten onko jompi kumpi hajonnut? Ja vielä, kyseisen 2,4GDI perusennakon säätö ohjeet.
 
Vs: Space Wagon -00 2,4GDI käyntiongelmat

Kävin vielä ajelemassa ja pikku hiljaa kun kiihdyttää niin pääsee n. 2500-3000 kier/min mutta sen jälkeen rupeaa nykimään ja pahasti. Tekee saman jos painaa kaasupolkimen nopeasti yli puolenvälin, tekee saman jos auto on paikallaan. Tietääkö joku pystyykö kyseisestä autosta tukkimaan pakokaasunkierrätys kanavan kuten esim. 2,4GDI Galantista? ???
 
Vs: Space Wagon -00 2,4GDI käyntiongelmat

Yhdistin nämä kaksi erillistä aihetta samaksi ja muokkasin otsikkoa. :) Voit itse muokata mitä tahansa kirjoittamaasi viestiä "muokkaa" -painikkeella, niin ei tarvitse uutta aihetta aloittaa. Tai voit myös vastata omaan aiheeseesi.

Aiheeseen:
Itse hakisin vikaa myöskin kaasuläpän asentotunnistimesta ja tuosta ilmamäärämittarista. Galantissa myös viallinen moottorinlämpötila-anturi aiheutti sitä että ei kestänyt kaasua. Tuo EGR voi myös olla vaihtoehto, mutta enempää en uskalla sen vaikutuksista arvailla.

[hyi]
Sierrassa viallinen kaasuläpän asentotunnistin aiheutti juuri nuo mainitsemasi oireet. Mutta, käsittääkseni siinä keksinnössä TPS:llä on suurempi rooli kun mitsuissa. Sierrassahan ei ole ollenkaan ilma määrä/massamittaria, ja tiedot on aikapitkälti map:in ja tps:n varassa..
[/hyi]

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=19196.0

Tuollaisen olen tehnyt perusennakon säädöstä. En vain osaa siihen(kään) sanoa että miten tuota voi soveltaa noin uudessa, vai voiko ollenkaan.
 
Vs: Space Wagon -00 2,4GDI käyntiongelmat

Auton lämpömittari nousee normaalin, mutta täältä jostain luin että onkin kaksi ja toinen antaa tiedot ECU:lle. Se kyllä tukisi siinä miellessä, kun likimain samassa kohdassa(n.5km kotoa) Lahteen päin ajaessa rupeaa nykimää.
 
Vs: Space Wagon -00 2,4GDI käyntiongelmat

Jep, ainakin vanhemmissa on oma lämpötila-anturi eculle ja mittaristolle. Joku uudempia paremmin tunteva osaa kertoa varmaan että missä se moottorinlämpötila-anturi on. :)

Se sierra kyllä kans alotti sen temppuilun vasta lämmetessään, ja selvitin vian nykäisemällä tps:n johdon irti. :)
 
Vs: Space Wagon -00 2,4GDI käyntiongelmat

Jep, sain selvitettyä että kumpikin löytyy termarikopan luota ja tietysti kalliimpi anturi on kysymyksessä. (n.80e).
 
Vs: Space Wagon -00 2,4GDI käyntiongelmat

Tietysti. :) En kyllä itse vaihtaisi sitä varmuuden vuoksi. Sen tempun tein tässä vajaa vuosi sitten, ja laitoin vielä tarvikkeen. Se tarvike toimi sitten 1kk, ja aiheutti vaan enemmän ongelmia.
 
Vs: Space Wagon -00 2,4GDI käyntiongelmat*korjattu*

Vika on löydetty! :driver Kyseessä oli siirtopumppu. Nopein diagnoosi olisi ollut kuten itsekkin ihmettelin jonkun aikaa ennen kuin auto rupesi temppuilemaan- bensakorkin avatessa ei enään suhahtanut kuten aikaisemmin oli tehnyt. Mutta kun ne paineet näytti kuitenkin 3,2bar! No tulihan auto tutuksi, egr tukittu ja kaasuläppäkotelo pariinkin kertaan putsattua jonka akseli olikin jonkun verran jumissa.
T.Ari
 
Takaisin
Ylös Bottom