JannePanne
New Member
- Liittynyt
- 17 Marraskuu 2012
Tein viime vkonloppuna sellaisen operaation, notta päästin syyläristä nesteet pois ja panin raakaa jäähdytysnestettä tilalle. Ajatuksena oli, että raaka sekoittuisi sitä kautta nykyiseen litkuun (n.-15 C).
Huomasin sen jälkeen, että vaikka moottori käy lämpöisenä, niin alavesiletku on kylmä ja käsin puristamalla tuntuu, ettei siellä ole painettakaan. Ylävesiletku on kuuma ja kova. Ennen tätä operaatiota en ole edes kokeillut em. asiaa, että en tiedä onko ongelma ollut jo aikaisemminkin.
Moottorin lämmöt eivät lämpömittarin mukaan seilaa, vaan pysyvät tasaisesti viisari noin klo 8-9:n välillä niin ajossa kuin paikalla käydessä.
Ohjaamoon tulee lämmintä ilmaa hyvin.
Kaikki vaikuttaa siis muuten normaalilta, poislukien alavesiletkun tilanne. Päällimmäinen murhe on nyt se, että pääsevätkö uudet ja vanhat nesteet sekoittumaan keskenään, kun pakkasetkin pian tulevat. Tietysti myös kiinnostaa, että mistähän tämä voi johtua.
Huomasin sen jälkeen, että vaikka moottori käy lämpöisenä, niin alavesiletku on kylmä ja käsin puristamalla tuntuu, ettei siellä ole painettakaan. Ylävesiletku on kuuma ja kova. Ennen tätä operaatiota en ole edes kokeillut em. asiaa, että en tiedä onko ongelma ollut jo aikaisemminkin.
Moottorin lämmöt eivät lämpömittarin mukaan seilaa, vaan pysyvät tasaisesti viisari noin klo 8-9:n välillä niin ajossa kuin paikalla käydessä.
Ohjaamoon tulee lämmintä ilmaa hyvin.
Kaikki vaikuttaa siis muuten normaalilta, poislukien alavesiletkun tilanne. Päällimmäinen murhe on nyt se, että pääsevätkö uudet ja vanhat nesteet sekoittumaan keskenään, kun pakkasetkin pian tulevat. Tietysti myös kiinnostaa, että mistähän tämä voi johtua.