Spacerit Evoihin?

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Mistäpä olette tilailleet spacereita Evoihinne? Lähinnä vain oikealla keskireiällä olevat kiinnostaa, ei yleismalliset. Kuinkas paksut sinne menee, niin että vanne vielä "ylettää" napaan eli saa keskityksen siitä. Ei varmaan kovin paksut ainakaan... ???
 
Vs: Spacerit Evoihin?

Peke sanoi
Mistäpä olette tilailleet spacereita Evoihinne? Lähinnä vain oikealla keskireiällä olevat kiinnostaa, ei yleismalliset. Kuinkas paksut sinne menee, niin että vanne vielä "ylettää" napaan eli saa keskityksen siitä. Ei varmaan kovin paksut ainakaan... ???
Käytännössä taitaa olla luokkaa 2-3mm maksimi, jos haluat vielä vanteen ohjaavan keskiöön. Vanteessa kuiteki myös vanteen reiän alku on kartio....
 
Vs: Spacerit Evoihin?

Kannataa katsoa että jos onnistuu kääntää vanteista ne soviterenkaat,mikäli sellaiset on,niin pääsee siitä viisteestä.
 
Vs: Spacerit Evoihin?


No tännehän samaan aiheeseen voi sitten kysellä minkä levyisiä spacereita _vakiovanteilla_ evoon menee? Oletusarvot on että on madallettu eli esim coilit (ja pyörät suunnattu niin lähelle vakioarvoja kuin menee) alla ja ilman että raapii kääntämättömiin kaariin. Itseä kiinnostaa toki tuo seiskan kori eniten, mutta toki muitakin koreja on hyvä käydä läpi.

Tavoitteena saada siis pyörät nätisti mahdollisimman tasaan kaaren kanssa. Tiedän että madalluksiakin on moneen makuun mutta heitetään tähän vaikka se perinteinen -35mm.
 
Vs: Spacerit Evoihin?

En kyllä tajua miks joku haluaa laittaa spacerit evoon ellei ole aivan pakko. Evot on tarkotettu ajamiseen ja spacerit ei ainakaan paranna asiaa imo.
 
Vs: Spacerit Evoihin?

Basbarduu sanoi
En kyllä tajua miks joku haluaa laittaa spacerit evoon ellei ole aivan pakko. Evot on tarkotettu ajamiseen ja spacerit ei ainakaan paranna asiaa imo.

Mä en tajuu miks jotkut haluaa ajaa rumilla autoilla.
 
Vs: Spacerit Evoihin?

Biim sanoi
Mä en tajuu miks jotkut haluaa ajaa rumilla autoilla.
Minäpä vastaan tähän. Siksi koska autoilu on muutakin kuin ulkonäkö. Eli henkilökohtaisesti se tarkoittaa sitä, että ulkonäkö ei saa koskaan huonontaa mitään muuta ominaisuutta.
 
Vs: Spacerit Evoihin?

Cirrus sanoi
Minäpä vastaan tähän. Siksi koska autoilu on muutakin kuin ulkonäkö. Eli henkilökohtaisesti se tarkoittaa sitä, että ulkonäkö ei saa koskaan huonontaa mitään muuta ominaisuutta.

No eipä oteta liian vakavasti. Edellinen oli lähinnä heitto, koska esitin kysymyksin miten leveä spaceri menee, en kysynyt mielipidettä siitä laitetaanko vaiko eikö.

Jos autoa olisin ulkonäön perusteella ostanut olisin päätyny todellakin johonkin muuhun kuin evoon. Ruma perhana tuo on joka kulmasta, mutta yritetään nyt saada edes vähän paremman näköiseksi. Suurinta osaa evon ominaisuuksista en tule ikinä käyttämään, enkä haluakaan, joten sallittakoon minulle spacerini?

Josta päästään alkuperäiseen kysymykseeni.
 
Vs: Spacerit Evoihin?

Juurikin näin... enpä ole huomannut, että spacerit ois jotenkin huonontaneet mun Evon ajo-ominaisuuksia missään tilanteessa. ??? ::) Samalla tavalla tuo menee "ku kiskoilla" ja mutkissa tarvittaessa luisussa. ;D
Eikö kukaan oo tilaillut tai teetättäny kunnon spacereita?
 
Vs: Spacerit Evoihin?

Tuoltahan saa tilattua ihan mittatilauksena http://www.tommisbillet.com/
 
Vs: Spacerit Evoihin?


Kyllähän tiedossa on paljonkin paikkoja mistä spacereita saa, mutta kun tietäisi minkä koon tilata. :)
 
Vs: Spacerit Evoihin?

Peke sanoi
Juurikin näin... enpä ole huomannut, että spacerit ois jotenkin huonontaneet mun Evon ajo-ominaisuuksia missään tilanteessa. ??? ::) Samalla tavalla tuo menee "ku kiskoilla" ja mutkissa tarvittaessa luisussa. ;D
Eikö kukaan oo tilaillut tai teetättäny kunnon spacereita?

Sä et ole koskaan kokeillut Evoa kunnon säädöissä, aina vaan tontissa jollain mörkövanteilla :)

Itsehän kyllä myös jättäisin spacerit väliin.

Juuri huomasin, kuinka tyhmältä edellinen lause kuulostaa, väliinhän ne spacerit ihan kirjaimellisesti jäävät :) Itse en siis niitä kuitenkaan laittaisi, joka varmasti ei kenellekään ole mikään yllätys.
 
Vs: Spacerit Evoihin?

mulla oli 20mm spacerit kiinni kutoses reilu puolvuotta jaksoin ottaa vasta tossa talven alla pois ja jestas et muuttu ajettavuus paremmaksi :D
 
Vs: Spacerit Evoihin?

InF sanoi
mulla oli 20mm spacerit kiinni kutoses reilu puolvuotta jaksoin ottaa vasta tossa talven alla pois ja jestas et muuttu ajettavuus paremmaksi :D
noin paksuissa vissiin oli vanteellekin jo ohjaus keskellä? Ja lisäpultit?
 
Vs: Spacerit Evoihin?

nokonzok sanoi
Sä et ole koskaan kokeillut Evoa kunnon säädöissä, aina vaan tontissa jollain mörkövanteilla :)

No puol vuotta tuli ajeltua ihan vakioalustallakin(+vakiovanteilla), että se siitä tontista. Yks kaveri jolla oli kans IX jonku aikaa, kehu mun auton alustaa, itellään ku oli vakio. Ei se mataluus tarkota aina, et ajettavuus häviää. Näin tunnut ajattelevan. Olen satavarma, ettet huomais ku kävisit ajaa mun kärryllä ilman spacereita ja spacereiden kanssa ja ku et tietäs etukäteen onko ne paikalla vai ei. Mulla oli siis 4mm spacerit, ei mitään 20mm rinkuloita...
 
Vs: Spacerit Evoihin?

Saattaa tuo "tontitettu on huono ajaa" tulla osittain siitäkin että suurin osa ei taida käydä edes nelipyöräsuuntauksessa ko toimenpiteen jälkeen..
 
Vs: Spacerit Evoihin?

No varmaan juu sekin on totta, tuosta omasta kiposta ku on nekin säädetty varmaan 10 kertaa ku on haettu hyviä säätöjä.
 
Vs: Spacerit Evoihin?

Tietääkö kukaan(tai viittiikö mitata orkkisvanteista) Evo 9:n sen koko navan halkaisijan, tai siis sen mihin vanne kiinnitetään. Ymmärsköhän kukaan...? Eli keskireikä/napa eikös ole 67.1mm, mutta tarkoitan sitä osaa missä pultit on ja mihin mutterit tulee. Jotain 15cm luokkaa se on, mut tarttis spacereita varten tarkan mitan, niin tulis "huomaamattomammat" ku on oikean kokoiset. :p
 
Vs: Spacerit Evoihin?

Peke sanoi
Tietääkö kukaan(tai viittiikö mitata orkkisvanteista) Evo 9:n sen koko navan halkaisijan, tai siis sen mihin vanne kiinnitetään. Ymmärsköhän kukaan...? Eli keskireikä/napa eikös ole 67.1mm, mutta tarkoitan sitä osaa missä pultit on ja mihin mutterit tulee. Jotain 15cm luokkaa se on, mut tarttis spacereita varten tarkan mitan, niin tulis "huomaamattomammat" ku on oikean kokoiset. :p

eiks se olis omasta autosta helppo mitata? ::)
 
Vs: Spacerit Evoihin?

Rengasjumppaahan se tekee. Helpommalla pääsee jos jollain on tieto valmiina tai vanne edessä mistä mitata. ;)
Tommis Billetistä lähtee spacerit tilaukseen kuhan saa mietittyä mitat.
 
Vs: Spacerit Evoihin?

Mittasin Evon navan halkaisijan ja sain 66.7mm, vaikka eikös valmistaja ilmoita 67.1mm? Eihän tuo nyt kovin iso heitto ole, mutta aika outoa silti.
 
Vs: Spacerit Evoihin?

Peke sanoi
Mittasin Evon navan halkaisijan ja sain 66.7mm, vaikka eikös valmistaja ilmoita 67.1mm? Eihän tuo nyt kovin iso heitto ole, mutta aika outoa silti.

Mitä valmistaja ilmoittaa?? navan halkaisijan vai vanteen keskireiän koon?? jos puhutaan keskireijästä ja olet mitannut navan halkaisijan, niin kaksi kymppiä välystä reijän molemmilla puolilla ei ole kovinkaan paljoa..

Jos ei ole välystä, niin voi olla aika mielenkiintoista irrottaa vanteita autosta.. :peukku

-Eki
 
Vs: Spacerit Evoihin?

Minusta valmistaja ilmoittaa navan ja navan mä mittasin. Tuntus vaan jotenkin paljolta tuo... :p
 
Vs: Spacerit Evoihin?

Peke sanoi
Minusta valmistaja ilmoittaa navan ja navan mä mittasin. Tuntus vaan jotenkin paljolta tuo... :p

Puhutko nyt auton valmistajasta vai vanteen valmistajasta? vanteen valmistaja tuskin ilmoittaa navan halkaisijoita vaan oman tuotteensa mitat, mitkä käy johonkin autoon..

Mutta jos olet navan halkaisijan kaivanut jostain mitsun kirjoista, niin tuntuu ihmeelliseltä että siellä olisi ilmoitettu tuo nuin paljon väärin, kyseessähän on kumminkin koneistettu pinta. Milläs välineellä tuon mittasit ???

-Eki
 
Vs: Spacerit Evoihin?

Vanteen keskireikä on 67.1, napa muutaman kympin alle. Itselläni tarvikenapa oli 66.8 luokkaa, alkuperäinen ruosteesta putsattuna noin 66.9.
 
Vs: Spacerit Evoihin?

mulla on 10mm H&R spacerit, enak oo ainakaan humannu mitaan negatiivista vaikutusta ajo-ominaisuuksiin.
paketin perusteella evo 8/9 keskireika ois 67,1mm.
 
Vs: Spacerit Evoihin?

http://www.ebay.com/itm/10mm-HUBCENTRIC-Wheel-Spacers-CB-67-1mm-5x114-3-5x114-3-Mitsubishi-Mazda-Dodge-/230670095051?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item35b50252cb

oisko muilla tarve jos nuo tilaan..tulis postit halvemmiks..
 
Vs: Spacerit Evoihin?

Harri K sanoi
http://www.ebay.com/itm/10mm-HUBCENTRIC-Wheel-Spacers-CB-67-1mm-5x114-3-5x114-3-Mitsubishi-Mazda-Dodge-/230670095051?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item35b50252cb

oisko muilla tarve jos nuo tilaan..tulis postit halvemmiks..

paljonkohan tulis yhteensä sarjalle 4kpl.... ? olisin kiinostunut :)
 
Vs: Spacerit Evoihin?

Harri K sanoi
tullia tulee sitte ainaki varmaa... 7dollarilla lisätuotteet oli postikuluissa mainittu.

ei paljon kyllä kannata tilata tuohon 200dollarin hintaa... siihen tulli ja alv niin tulee kalliimaksi kuin
http://www.tommisbillet.com/suomi/universal/adapters/index.html
 
Vs: Spacerit Evoihin?

^ Niin ja saa just sellaset ku haluaa. Monet tullu tuolta tilattua eikä tartte pettyä. ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom