Subikoteloita ja vahvistimia.

Vesku

Autohifi, Lasitummennukset.
Liittynyt
18 Marraskuu 2003
Sijainti
Kokkola
Ajattelin kysyä että kiinnostaako porukkaa se että tekisin mittojen mukaan Subikotelon ja tai vahvistin asennuksia?
Siis ihan minkä muotoisia vaan.. Valmiiksi päälystettyjä ja ns. plug ang play kokonaisuuksia?

Kun nykyään aika käy pitkäksi niin vois veistellä muutamia koteloita tässä kevään aikaan..

Ja paljon olisi sellainen sopiva hinta, siis tarvike hinnan päälle tekopalkkaa..

Ihan vain mielenkiinnosta kyselen, ku katselin että firmat ottaa aika huikeita hintoja asennuksista.
 
Vesku sanoi
Kun nykyään aika käy pitkäksi niin vois veistellä muutamia koteloita tässä kevään aikaan..
Mitä?! Eikö carisma muka viekkään sun kaikkea vapaata aikaa :eek:

Löytyisköhän minkään asennusfirmojen sivuja/hintoja, että pystyis hieman vertailemaan? Kuningas ajatuksen kyllä monille "kädettömille" pistit ilmoille 8)
 
Hyvä idea todellakin. Kun niitä on paljon joilla ei ole paikkaa missä väsätä esim. talvisin mitään tai sitten ei vaan muuten pysty niin niille loistojuttu.

Itse lukeudun myös hiukan näihin, eli tästä voit saada yhden asiakkaan jossain vaiheessa :) Neuvoja tulen kyselemään ainakin paljon kun nyt tässä keväällä saa hifiprojektin käyntiin ;D
 
_mikko sanoi
Teetkö lasikuidusta vai mdf:stä?

Ihan mistä kukin haluaa... Vaikka teräksestä.. ;D
Kuitu ja puulevyt on tuttua.. Jonkinverran myös rosteri ja alumiini juttuja on tullu veistettyä..
Pintaan huopaa, keinonahkaa tai maali.. Siis mikään ei ole mahdotonta.. Vain hinta muuttuu ;)

Paras olisi, kun pääsisi itse katsomaan autoon ja mittaamaan.. niin tuli jokaiseen omanlaisensa asennus
 
Tuossa pari hinta esimerkkiä... "ammatti liikkeessä"

- Kaiuttimien asennus oviin 80-150 €
- Vahvistimen asennus 100-150 €

Eli pelkän työn osuus on tuossa..


Minähän tekisin noita aikani kuluksi, en työkseni..
Jos joutuisi/saisi työkseen tehdä noita hommia, niin tuskin pystyisi halvemmalla tekemään, jos meinaa saada itselleen palkan.

Ilmoitelkaa jos jotain kiinnostaa? vois miettiä täs vaihtoehtoja
 
Siis kenelläkään ei ole tarvetta kyseisille palveluille???
No pidän ideani sitten itselläni..
 
Jos rosterikin on tuttua tavaraa, niin minkähän hintaiseksi tulisi 10" bassoille kraaterikaulukset?
Jos tiedät mitä tarkoitan kraaterikauluksilla..
 
cusso sanoi
Jos rosterikin on tuttua tavaraa, niin minkähän hintaiseksi tulisi 10" bassoille kraaterikaulukset?
Jos tiedät mitä tarkoitan kraaterikauluksilla..

Rosteri on tuttua tavaraa... kallista kylläkin.
Jos jonkinlaisen piirustuksen sais, niin hyvä.
"kraaterikaulus" on uusi termi minulle ???
 
Joo, rst on kyllä kallista. Toinen vaihtoehto olisi tehdä ne alumiinista.
Auto-soundissa oli joku tehnyt sellaiset. En muista mikä lehti ja mikä auto mutta valaiseekohan tämä yhtään /___\ ? Aika huono malli :p

Elementti on kahde levyn välissä. Aluslevy kiinni kotelorungossa, elementti upotettuna siihen kokonaan tai puoliksi. Elementin päälle tuleva kaulus on muuten tavallisen peitekauluksen tapainen, paitsi sisäreunaltaan korkeampi ja viistonee ulos päin. Siis kolmiomainen 2-3cm korkea, riippuen elementin upotus-syvyydestä aluskaulukseen, ja sellasen 4-6cm leveä, riippuen omista mieltymyksistä.

Koitan etsiä mallikuvaa...
 
Heitit kyllä mielenkiintoisen idean ilmaan! :peukku

Ajatuksissa on soittokaluston parantaminen - Ei mitään massiivista rakentelua, mutta jotain pikkuparannuksia tällä hetkellä olevaan lähes orggiskalustoon. Vieläkös olet tulossa ACS-messuille? Jos olet ja olet paikalla maanantaina, niin voisin poiketa rupattelemassa enemmän.
 
Skydiver sanoi
Heitit kyllä mielenkiintoisen idean ilmaan!  :peukku

Ajatuksissa on soittokaluston parantaminen - Ei mitään massiivista rakentelua, mutta jotain pikkuparannuksia tällä hetkellä olevaan lähes orggiskalustoon. Vieläkös olet tulossa ACS-messuille? Jos olet ja olet paikalla maanantaina, niin voisin poiketa rupattelemassa enemmän.

Näillä näkymin olen siellä koko messun ajan, mutta 100% varmistusta ei ole vielä tullut...
Naama tuossa näkyykin. Ja uskoakseni olen hyvin "luovassa" tilassa koko pääsiäisen...

Mutta tulkaa toki juttelemaan, muuten tulee messuista todella tylsät.
 
cusso sanoi
Joo, rst on kyllä kallista. Toinen vaihtoehto olisi tehdä ne alumiinista.
Auto-soundissa oli joku tehnyt sellaiset. En muista mikä lehti ja mikä auto mutta valaiseekohan tämä yhtään /___\  ? Aika huono malli :p

Elementti on kahde levyn välissä. Aluslevy kiinni kotelorungossa, elementti upotettuna siihen kokonaan tai puoliksi. Elementin päälle tuleva kaulus on muuten tavallisen peitekauluksen tapainen, paitsi sisäreunaltaan korkeampi ja viistonee ulos päin. Siis kolmiomainen 2-3cm korkea, riippuen elementin upotus-syvyydestä aluskaulukseen, ja sellasen 4-6cm leveä, riippuen omista mieltymyksistä.

Koitan etsiä mallikuvaa...

RST on helpompi työstää kuin rapa-alumiini. Jos saat jostain seostettua alumiinia, jota on helppo sorvata, niin sitten onnistuu tehdä siittä.. Puhdas Alumiini on hieman liian pehmeää (vaikea sorvata)..
Hommaa aineet ja tee piirustus, niin katsotaan saanko tehtyä mitään.
 
Löysin kuvan auto-soundin sivuilta, mutta jokin estää sen liittämisen viestiin.. Pistän mailiin.
Koitan tehdä, kun kerkiän, mallikappaleet niistä niin näen itsekkin sitten miltä näyttäis paikallansa..
 
Vesku sanoi

Näillä näkymin olen siellä koko messun ajan, mutta 100% varmistusta ei ole vielä tullut...
Naama tuossa näkyykin. Ja uskoakseni olen hyvin "luovassa" tilassa koko pääsiäisen...

Mutta tulkaa toki juttelemaan, muuten tulee messuista todella tylsät.

Hieno homma!

Poikkean sitten maanantaina teittin osaston kautta vilkaisemassa oletko paikalla. Voi olla, että pääsiäisen aikoihin omakin silmä on kirkastunut hieman ja "luovuutta" on ilmassa... ;D
 
Skydiver sanoi
Vesku sanoi

Näillä näkymin olen siellä koko messun ajan, mutta 100% varmistusta ei ole vielä tullut...
Naama tuossa näkyykin. Ja uskoakseni olen hyvin "luovassa" tilassa koko pääsiäisen...

Mutta tulkaa toki juttelemaan, muuten tulee messuista todella tylsät.

Hieno homma!

Poikkean sitten maanantaina teittin osaston kautta vilkaisemassa oletko paikalla. Voi olla, että pääsiäisen aikoihin omakin silmä on kirkastunut hieman ja "luovuutta" on ilmassa...  ;D

Autohifi osasto, sininen Ford Focus ST170. sen ympärillä mun pitäisi "örveltää". jos ei näy, niin kysyvä löytää.
 
Takaisin
Ylös Bottom