Super-ongelmat iskivät!!

johannes

Member
Liittynyt
17 Huhtikuu 2003
Täytyy taas pistää pöytä puhtaaksi ja alkaa keräämään ideoita miksi ihmeessä autoni on hukkateillä tehojen suhteen!? Puolikaasulla kiihdytettäessä pelittää kutakuinkin oivasti, mutta täyskaasulla nykii ja kiihtyy onnettomasti. Luonnollisesti kaikki perusasiat on mitattu ja tarkastettu, mutta vika/vuoto paikka mahdollisuuksia on niin paljon että ei mitään rajaa.

Tuossa aiemmin yritin saada tietoa oikeasta letkujärjestyksestä ruiskun takana oleviin pillireikiin, mutta porukka tuntuu nukkuvan tällä palstalla sen suhteen  :( . Epäilyn kohteita voisi olla:

- Ennakko ei säädy terveesti
- kansitiiviste vuotaa
- turbossa halkeamaa sisuksissa tms.
- sähköongelmia ( aaargh )
- kosketusongelmia
- kaasuläppätunnistin ei pelitä oikein (kylläkin uusi)
- venttiileissä häikkää
- jne. jne. jne.

Jos kuulostaa tutulta niin kertokaa ihmeessä mitä lääkkeitä olette löytäneet!!!

Masentavaa kun ei voi enää 80-luvun Corvettejakaan kiusata  :-/ .
 
Mitä jos välijäähdyttimen putkissa on vuotoa. On kuulemma aika tarkka tosta ja oireet on samanlaisia kun kuvasit.
 
kuinkas ilmamäärämittarin laita??
kaverilla oli samanlaista onkelmaa turbotulppaanipuimuris (sen kulkuvälineen oikeaa nimeä en suostu tässä foorumissa sanomaan) ja se johtu ilmamäärämittarista
 
Ihan vaan perusasiaa!
Ootko kattonu bensan saannin?
Voi johtua yksinkertaisesti siitä, ettei saa tarpeeksi bensaa. pelaako tyhjäkäynti normaalisti?
ottaako kierrosta normaallisti paikallaan ollessa?
mielestäni ilmamäärämittarissa oleva vika näkyy bensan kulutuksessa! Syökö se bensaa norm. enemmän?
 
Tuossa tuli perheen kanssa käytyä Jukujukumaassa (rahastuspaikka!!) niin kulutus oli, uskokaa tai älkää, n. 7,2 litraa keskinopeuden ollessa 100 km/h. Ei lainkaan paha.

Bensaa saa oikeaoppisesti, bensapainemittari näyttää oikeat arvot. Eilen vaihdoin kannen koppasuojan, koska paikallaan olleessa oli hiushalkeama. Lisäksi puhdistin ruiskun pistokkeet ja kiristin ahtoputket (vaikutti yksi lemmari aavistuksen löysältä) niin auto pelitti paljon paremmin eikä nykinyt enää samaan tapaan! Vielä ehkä pientä oikkuilua on, korkeammalla ahdolla se tuntuu lievästi "puuduttavan" kiihtyvyyttä. Silti parempaan suuntaan ollaan menossa ;D. Ennen se ei ole puutunut ahtojen korotuksen myötä.. Hukkaportti saattaa olla ehkä heikossa kunnossa?? No pitää tällä viikolla pistää kaikki paikat tiukkaan kuntoon, lemmarit jne.

Jos pääsis taas turvalliseen kaasuunvastaavuuteen...
 
Yksi pointti unohtui mainita, alipaine ei pelitä oikein. Se on -0.6 ja -0.5 välillä, vaikka suotavaa olisi olla -0,7 paikkeilla. Aivan kuin jossakin joku vuotaisi. Kylläkin kaikki mestat ja letkut on käsittääkseni kunnossa kaikin puolin. Ehkä syy voi olla imusarjan ja ruiskun välisessä tiivistepahvissa, joka piti itse leikellä. Tein sen kyllä äärimmäisen huolellisesti ja hyvin. Tai sitten imusarjan ja kannen välinen tiiviste ei ole kunnossa, vaikka sekin on uudehko.. Ihmetyttää vain tuo ahtopaineen kasvun myötä suhteellisesti heikkenevä kiihtyvyys...
 
niin siis mitä kaaviota sä nyt kaipasit? mulla on tässä yksi opas sylissä josta selviää jotain.....
 
Mulla on kaaviokuvat jossa on ruiskumötikän takana olevien pillireikien kuvat piirretty vajavaisesti. "D nipple" ja "M nipple" on kuvattu kaavioon, mutta siitä puuttuu kolmannen pillireiän merkitys. Lisäksi imusarjassa on siinä alla neljäs, joka on tarkoitettu käsittääkseni lämppärin ohjaukseen. Myös ennen kaasuläppää oleva pillireikä kiinnostaisi varmistaa, mihin se kuuluu.

Eli kovasti kiinnostaisi saada varmuus, onko esim. virranjakajan alipainesäätöletku oikeassa "pillissä" jne.

Todennäköisesti sulla on samat kaaviokuvat, jos paremmat, hyvä niin. Millaiset löytyy?? Saatko tolkkua niistä enemmän??
 
mulla on tämmöinen TOSI karkea kuva ei mulla ole edes mitään nroita/kirjaimia siinä. Injection mixerille tulee kuvassa kaksi letkua joista molemmat kiertävät "idle up solenoid"in kautta joka on "option", lisäksi siinä välissä voi vielä olla "air conditioning relay" joka on tietenkin myös "option". Näiden jälkeen letkut yhtyvät ja menevät kaasuläpän jälkeen imusarjaan. kaasuläppää enne lähteee letku jakajalle.

Eli en usko, että tästä kuvasta on apua sinulle.... :-[
 
Auttaisko

http://www.ecanfix.com/users/manualcd/gift/dsm/galant_intake_exhaust.pdf

http://www.ecanfix.com/users/manualcd/gift/dsm/2g_turbo_vacuum_line_info.pdf

http://www.ecanfix.com/users/manualcd/gift/dsm/1g_vacuum_emission_stuff.pdf
 
Kiitos Tepille noista sivuista, ei niistä ratkaisua löytynyt, mutta olivat silti tärkeää materiaalia tulevaisuutta varten... :D Nikolle: Tarkoititko tosiaan että kaasuläppää ENNEN lähtee letku virranjakajalle?? ??? ???
 
Ei se kyllä voi siitä ottaa sitä sytytyksen säätöä, siinähän ei ole kuin ylipainetta kaasuläppää ennen.
 
totta, sitä mäkin tässä vähän ajattelin. ehkä siinä on tarkoitettu, että se letku menee vaan kaasuläppä koteloon tms.

niinkuin sanoin, se piirustus on aika ylimalkainen...
 
Ongelmat palas täydellisesti! On se kumma homma, en käsitä enää. Ihan niinkuin yön aikana moottori tekee omaa elämäänsä.. Tai sitten joku käy yöllä aina löysäämässä letkuja ja pitää samaa temppu-showta päivästä toiseen. Kerta kaikkiaan kuin olisi hinausköydellä takaa vedetty kun kaasun survaisee pohjaan ja ahtopaine kohoaa. Aivan käsittämätöntä. No tosiasiassa vielä on kaikkien letkujen läpikäynti, mutta kun mielestäni kävin ne huolellisesti läpi kuukausi sitten muutenkin (sitä yhtä lemmaria lukuunottamatta 8)) !
 
Jos rauta on muuten kunnossa, niin turbovehkeiden ylivoimasesti pahin riesa on ahtoputkien vuotaminen. Riittää aivan onneton vuoto sekottamaan vehkeen pasmat.
 
Eikai se vaan nakuta kovemmilla ahtopaineilla nyt kun on näin kuumat ilmat. Silloin luulisi ECU:n nykäisevän ainakin sytytystä myöhäisemmälle, joka voisi selittää tehohukkaa.
Eikä joku ole lainannut autoa ja tankannut 95E bensaa tms?

Oliko sulla lambda-anturia ja seosmittaria? Sillä voisi selvittää ainakin suurin piirtein, onko seos oikeassa haarukassa.
 
joo on seosmittari mutta se ei ole säädöissään... ja tosiaankin, pieni putkivuoto tosiaan saa tuon ilmiön varmasti aikaan aikaan, kun vain löytäisi sen vuodon..
 
Takaisin
Ylös Bottom