Suurin sallittu jarrullisen perävaunun massa

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Löytyykö jostain listaa tai hakukonetta automalleista joiden suurin jarrullisen perävaunun massa on esim. minimi 1800 kg tai minimi 2000 kg? Tuulilasin autotietokannassa massat kohtuu hyvin näyttävät olevan, mutta niiden perusteella ei voi hakea eli työlästä on.

Tarkoitus on siis saada käsitys millä autoilla saa laillisesti kiskoa traileria + henkilöautoa. Vielä parempi olisi jos lista sisältäisi myös viimeisen 5 vuoden aikana myynnissä olleet mallit.
 
Vs: Suurin sallittu jarrullisen perävaunun massa

En tiedä onko mitää apuja tästä mutta tuossa kun selaili Googlen ihmeellisessä mailmassa törmäsin tälläiseen.

Ei ole mikään lista ajoneuvoista mutta tuosta varmaan jonkinlaista käsitystä saattaisi saada.

http://www.trailerikeskus.fi/ajokortit.htm

Saa ainakin tietää millä kortilla ja mitä jos ei muuta apua ole.
 
Vs: Suurin sallittu jarrullisen perävaunun massa

No Mitsulta ei löydy kuin Outlander (ei kuitenkaan 1G), L200:set ja Pajerot. Ja taitaapi olla muillakin valmistajilla myös nuo cittarit, Pick-up:it ja maasturit. Sitten on noita isoja pakuja, kuten isot Transitit, Sprintterit yms. Jos henkilömalleja haet, niin niitä löytyy lähinnä ison kokoluokan farkku ja sedan malleista, mutta kuitenkin lähes joka valmistajalta, joilla autojen omamassa on 1600-1700 kiloa ja siitä ylöspäin. Mutta mitä noilla suurimmilla sallituilla painoilla ,kun just viimeviikonloppuna toin 170km päästä Galantilla jarrullisessa kuomukärryssä noin 3,5 pinokuutiota koivuhalkoja. ;)
 
Vs: Suurin sallittu jarrullisen perävaunun massa

Paljonkohan on nelikko Skoda Octavian vetomassa? Tai AWD Volvo XC70:sen?
 
Vs: Suurin sallittu jarrullisen perävaunun massa

Sehän tuossa on että monessakin mallissa on rajoitettu jarrullisen perävaunun massaa vaikka kokonaismassan perusteella isompikin kärry menisi. Autotrailerin kanssa kiinni jääminen pienen näköisellä vetoautolla lienee todennäköisempää kuin kuomukärryllä missä tavarat ovat piilossa. Omassa tapauksessa useimpien trailereiden kanssa vedettävää olisi noin 1900 kiloa. Pikku-e löytyy joten kortin puolesta saa huoletta vetää isompaakin kärryä.
 
Vs: Suurin sallittu jarrullisen perävaunun massa

Harri K sanoi
Paljonkohan on nelikko Skoda Octavian vetomassa? Tai AWD Volvo XC70:sen?

http://www.tuulilasi.fi/autot/volvo/xc70/d5-awd-ocean-race-business-aut <--näytti et eri koneilla pienet erot noissa massoissa
 
Vs: Suurin sallittu jarrullisen perävaunun massa

Harri K sanoi
Paljonkohan on nelikko Skoda Octavian vetomassa? Tai AWD Volvo XC70:sen?
Octavia 4X4 mallista riippuen max 1700kg jarrullinen kärry.
 
Vs: Suurin sallittu jarrullisen perävaunun massa

Käänteisesti voit katsoa esim tuolta:

http://www.thuletowingsystems.com/

Eli kun tiedät mallin sinnepäin,niin klikkailet valinnat,ja aukaise koukun speksit,jolloin näkyy myös vetomassa.

Helppoa tuokaan ei ole,mutta onpahan edes jokin..
 
Vs: Suurin sallittu jarrullisen perävaunun massa

4x4 2.0 diesel Opel Insigniassa näyttäis olevan 1900kg ja opc.ssä 2000kg,eikös ast.illa ollut tiisseli ooppeli ennenkin käyttiksenä? :)
 
Vs: Suurin sallittu jarrullisen perävaunun massa

No ei muuta kuin tämä uusi Outlander 2,2 mivec dieselillä, niin saa vetää 2000 kg jarrullisessa kärryssä ja kun kattelee moottorin teho/vääntökäyriä, niin myös jaksaa vetää :) Sitten kun on joka nurkasta kiskova, niin tulee kärry liukkaammallakin alustalla matkassa. Kun on hieman maavaraa , niin ei jää pienen kiven tai kannon nokkaan keikkumaan, kuten henkilömallin "veturit" ;) Pajerot ja L200:set on tietty ihan oma juttu, kun haluaa ihan oikeaa veturia isommallekkin trailerille :peukku Eli onhan niitä ihan oikeita autoja noiden wanna be vetureiden lisäksi ;D
 
Vs: Suurin sallittu jarrullisen perävaunun massaä

Raha ja se tosiasia että yli 95% ajosta on yhden hengen kuormalla ilman kärryä asettavat tiettyjä rajoituksia. Ja tarkoittaa sitä ettei mitään pakettiautoa tai Pajeroa edes harkita. Katumaasturin laitakin on vähän niin ja näin, vaappuvia koppeja ovat olleet kaikki mitä olen kokeillut vuosien varrella. Aika vähän on kiinnostavia malleja näkynyt tai sitten hintataso viimeistään lopettaa kiinnostuksen...

Pitää varmaan vaan jatkaa radalle ajamista ja jos jää sinne niin mietitään sitten miten ja koska auto saadaan kotiin.
 
Vs: Suurin sallittu jarrullisen perävaunun massa

No esim autotalli.comistahan voit hakea myös niin, että yksi hakuargumentti on maksimi kärrypaino.
http://www.autotalli.com/vaihtoautot/haku

Laittaa vain sen 1900kg jarrullista, niin pitäisi löytyä.
 
Vs: Suurin sallittu jarrullisen perävaunun massa

Autotalli onkin hyvä linkki! En tiennyt että siellä on noin kattava hakumahdollisuus.

Kiitokset!
 
Vs: Suurin sallittu jarrullisen perävaunun massa

eikös esim isoissa bemareissa oo kunnon vetomassat..
 
Vs: Suurin sallittu jarrullisen perävaunun massa

Joo onhan noita "isoja" perheautoja ja eikös niillä saa vetää melkein järestään sen 1800 - 2000 kiloa.. piti oikein käyvä taunuksen otteesta tarkistaa niin silläkin saa nykiä 1800 kiloa, subarun Outback oli muistaakseni sen 2000. Samassa sarjassa painii muistaakseni myös tuo viimeinen vectran malli 150 heppasella diiselillä, se vaan on vähän rimpula alustan suhteen nykimään 1500kg painavaa autoa, verrattuna esim. subaruun(etuveto vs. neliveto ja huomaa). joissain malleissa sitten vaikuttaa aika paljon onko automaatti vai manuaalivaihteinen kikotin kyseessä..

mutta, menee aika sekavaksi tuo kilo touhu kun esim. taunuksen kokonaismassa on 1980kg normaalisti ja perävaunun kanssa auton kokonaismassa onkin sitten 2055kg ja yhdistelmän maksimi kokonaismassa onkin 3450kg... ainakaan minun laskuopilla tuohon ei oikeen millään enää mahdu se 1800 kilonen kärry... no, aina on vedetty ne vehkeet perille mitä on tarvinnu.. ;D

-Eki
 
Vs: Suurin sallittu jarrullisen perävaunun massa

Jahvetti sanoi
eikös esim isoissa bemareissa oo kunnon vetomassat..

Timo käy vaan pian niin, että se bemari on siellä kärrissä ;D
nimimerkki kokemusta. :eek:fftopic
 
Takaisin
Ylös Bottom