Takasiiven / kattospoilerin rakentelua

A

ANDi

Guest
Pitäis hommata joku extreme thööninng takasiipi Coltin takaluukkuun kiinni...

Mulla on kuminen orkkislippa jota ois tarkoitus jatkaa ja siihen ympätä jarruvaloinen mersuspoileri ;D ;D ;D

Onks kellään mitään kokemusta vastaavanlaisesta operaatiosta? Myös muuten vaan hyviä neuvoja kuunnellaan mielenkiinnolla ;D ;D ;D
 
Joku osaa varmasti neuvoa, miten siitä saa tukevan ja kestävän, ettei katkea kesken ajon motarilla ;D
 
Jos se on huokoista kumia, älä pilaa spoikkaa millään lasikuitumälleillä.
Ite kokeilin piruuttaan viime vuonna seuraavaa... (virheistä opitaan, ja luettelen jutun lopussa asioita jotka kannattaa tehdä toisin).

Kumisen spoikan ympärille käärin alumiinifoliota, mahdollisimman tiukkaan. Sivelin hartsilla kiinni noin 3 sentin ohuisia lasikuitumattoviipaleita koko spoikan alalta ja annoin kuivua, jonka jälkeen lisäsin vielä kerroksen pari hartsia. Sitten kuivatus jonka jälkeen mattoveitsellä yksi sivu halki ja vanha kumispoikka ulos "kuoresta".

Sitten täytin uretaanilla kuoren ja liimasin sauman kiinni hartsilla, jonka jälkeen spoikassa oli suht kova pinta eikä kovin ontolta tuntunut. Sitten vain kerroksittain hartsia-pakkelia-hartsia-pakkelia - ja aivan uskomattomasti hiomista.

Kiinnityksen sai helposti, pari kierretappia hartsilla kiinni spoikkaan ja tuli todellakin pitävä kiinnitys.

Ja hiomista todellakin oli, aaltokuviota löytyi aina jostain.

Ja sitten niihin virheisiin.

... alkuperäistä spoileria ei kannata kääriä folioon. Totesin jälkeenpäin, että muovikelmu olisi ollut tosi kova sana, menee tiukempaan ympärille eikä niin ollen jätä aaltokuvioita.

... kuori kannattaa täyttää jollain muulla kuin uretaanilla, tulee loppupelissä kuitenkin huteran oloinen. Jotain halpaa ja kevyttä massaa.

... hiominen olisi pitänyt alottaa aikasemmin kuin about 3 hartsikerroksen jälkeen, oli niin hemmetinmoinen työ sitten kerralla hioa.



En tiedä miten sähläykseltä tämä mun homma ammattilaisten silmissä näyttää, mutta ihan tyytyväinen olin lopputulokseen :)
 
miikka sanoi
Jos se on huokoista kumia, älä pilaa spoikkaa millään lasikuitumälleillä.
Eiks ne sovi kemiallisesti yhteen (hartsi syövyttää sitä?) vai miten kuitu pilaa sitä?

Orkkiskunnossa se on niin ruma, että ei sitä kannata säästellä 8)

Tietysti on hyvä, jos on orkkislippa tallella ;D Olis meinaan helpompaa jos jatkais sitä ;D
 
Ei pitäis syövyttää muttet saa koskaan sitä huokoista tavaraa tiiviiks, ettei joustaisi. Vai haluatko spoilerin, jota voi painella kuin pesusientä? :)
 
pari "joulutuunaus" kuvaa..jos niistä nyt mitää apua on..

sukkahousutuning ;)

elikkä hartsiha tunnetusti TARRAA kiinni muoviin peltiin yms niin kovaan, ettei se lähe räjäyttämälläkään.
Itse suosin tuota folion käyttöä,koska sen alla jää osat aivan "normaaleiksi" koska folioon hartsia ei tartu.
 
Lancer sanoi
elikkä hartsiha tunnetusti TARRAA kiinni muoviin peltiin yms niin kovaan, ettei se lähe räjäyttämälläkään.
Itse suosin tuota folion käyttöä,koska sen alla jää osat aivan "normaaleiksi" koska folioon hartsia ei tartu.

Jos hartsia/kuitua on vähän,niin napauttaa esim ruuvarilla siihen niin halkeillen tippuu pois..Ja mun mielest elmu-kelmu on parempaa,koska sen saa "tiiviiks",eli ei tuu vuotoja orkkis-kappaleeseen..(Ja ne jotka sanoo et kelmu sulaa,nii sekotus suhde on AINA hyvä huomioida..)
 
no kyl riippuu mitä hartsia käyttääkin vähä..
oon tottunu käyttää yhest liikkeest saatavaa hartsia ja kovetetta joka kovettuu alle 15 minuutin kovaks jotta seuraavan kerroksen voi laittaa ja muotoja saa helposti tehtyy. Punertavaa niinku kuvista voi huomata. en ny taaskaa muista merkkiä.. Stxx jotai se ol...

ja tossa mun tapauksessa ei käytetty kuitua ollenkaan.
 
Totta,paljon vaikuttaa onko halpishartsia,norm.hartsia vaiko happohartsia..Ja kuidunkin paino vaikuttaa..Ostan itekkin aina semmosen 10kg:n setin samast paikkaa,ku tietää mitä saa..Tosin kuivumisaika on suurempi,mut toisaalt käytän vähemmän kovetetta,niin "jos" tulee mokia voi niit vähän korjata..
 
Lancer sanoi
pari "joulutuunaus" kuvaa..jos niistä nyt mitää apua on..

sukkahousutuning ;)

elikkä hartsiha tunnetusti TARRAA kiinni muoviin peltiin yms niin kovaan, ettei se lähe räjäyttämälläkään.
Itse suosin tuota folion käyttöä,koska sen alla jää osat aivan "normaaleiksi" koska folioon hartsia ei tartu.

Ei sitä foliota silti ehjänä kuivuneesta hartsista irti saa :)
 
Lancer sanoi
pari "joulutuunaus" kuvaa..jos niistä nyt mitää apua on..

sukkahousutuning ;)

elikkä hartsiha tunnetusti TARRAA kiinni muoviin peltiin yms niin kovaan, ettei se lähe räjäyttämälläkään.
Itse suosin tuota folion käyttöä,koska sen alla jää osat aivan "normaaleiksi" koska folioon hartsia ei tartu.

Lanceri se kehittelee kaikkea ;)
Viittitkö ottaa kuvaa hieman taaempaa auton perästä ja päivänvalossa niin näkis paremmin lopputuloksen? :)
 
Lancer sanoi
pari "joulutuunaus" kuvaa..jos niistä nyt mitää apua on..

sukkahousutuning ;)

elikkä hartsiha tunnetusti TARRAA kiinni muoviin peltiin yms niin kovaan, ettei se lähe räjäyttämälläkään.
Itse suosin tuota folion käyttöä,koska sen alla jää osat aivan "normaaleiksi" koska folioon hartsia ei tartu.
Kyllä niistä apuu on.... takavalokuoriprojektissa ;D ;D ;D
 
miikka sanoi
Lancer sanoi
pari "joulutuunaus" kuvaa..jos niistä nyt mitää apua on..

sukkahousutuning ;)

elikkä hartsiha tunnetusti TARRAA kiinni muoviin peltiin yms niin kovaan, ettei se lähe räjäyttämälläkään.
Itse suosin tuota folion käyttöä,koska sen alla jää osat aivan "normaaleiksi" koska folioon hartsia ei tartu.

Ei sitä foliota silti ehjänä kuivuneesta hartsista irti saa :)

ai ei vai ?..kuinni ?
vaan mulla lähti kuten kuvissa nii puolet kerralla heti :)

ei tuottanu ongelmiakaan :)

lopputulosta ei viel esitellä...noi ol vaa kokeilua vähä ;)
katotaan kesäl....
 
Samanlainen takavalo tuuning kuva löytyy saksalaiselta/ruotsalaiselta/tanskalaiselta sivulta josta ko homma on apinoitu :eek:

Lancer raotas linkkivarastoos ;D
 
noku EN löydä sitä kuvaa itekää ;D
pitäs nimittäin vähä tarkistaa jotain... Mut siinä kuvas ei ole luomia, vaan tää ruotsalainen hemmo ol tehny maalamalla umpioihin noi "ympyrät" ku sitä jututin AIKAA sitten.

ja ohjeet toho luomien tekoon olen täällä jo jakanu.. hakekaa hakusanalla "luomet" ni sieltä tulee lista jossa on yksi linkki. Tässä linkissä tehdään vaan etuluomet.
 
Takaisin
Ylös Bottom