Takaveto Galant 1,6 GL -85

mizu91

Member
Club Member
Toimihenkilö
Liittynyt
30 Maaliskuu 2005
Tommonen tuli sitte hommattua ;D

Rupes toi kuukauden Mitsuttomuus jo ahistaan ;D
(Lanceri tuntuu kadonneen savuna ilmaan :seina :seina :seina :seina)
Nyt tarttis vaan laittaa kilpiin, että pääsee :driver.
Ruostevauriot tuntuvat olevan lähinnä kosmeettisia (ei ainakaan vielä oo reikiä löytyny pohjastakaan :eek: Jarrut tuntuivat vähän oudoilta ja niitä jo availinkin ja putsailin. Moottori lähtee ainakin hyvin käyntiin, eikä pidä kummempia ääniä. Vaihteistosta löytyy kaikki neljä ??? pykälää ja pakki ;).
(Noista aiemmista takaveto gallu aiheista sain käsityksen että pitäs olla 5 vaihdetta, vai koskeeko lähinnä 2,0l malleja)
Sisustassa olis melkein museo ainesta, jos kojelautaa ja hattuhyllyä ei oltais disko buumissa puhkottu audiolinen tyyliin 5w kaiuttimilla :seina :seina
Ohjaus on kevyt, kierroksia on riitävästi...
Mitäs tossa 1,6l voimalaitoksessa on/pitäs olla tehoa ??? ja mikä on moottorin tyyppi?
Kuinkas muuten toi kytkimen säätö. Olikos se itse Teh über Admin jolla on ollut kytkimen säätö mielessä (ottaa siis liian ylhäältä)
 
Eiköhän siinä 4G32 ole ja se 75 hepoa...? Vuosimalli on
näköjään uudempi kuin "olis olemassakaan"... :)

Pykäliä on neljää sekä viittä,neljää kai vanhemmissa
ja/tai pienemmillä koneella olevissa...? Tai varustejuttu?

Kytkintä voi ruuvailla konehuoneesta kuskin nurkalta,
sopiva on mielestäni jos auto liikkuu kun poljinta on
nostettu muutama sentti,ja/tai vapaaliikettä ylhäällä on
noin 2-3 senttiä... (vaikka sormella paineltuna)

Hauska ajokki talvella,vaikkei olis hirmu tehojakaan!? :)
 
samitsu jo kertoikin kytkimen säädön, tuota kojelaudan puhkomista ei tajua ku siellä on oikeat paikatkin kajareille, tosin eihän ne mitkään isot ole, mutta paikat kuitenkin..

(olikohan toisella puolella 4" ja toisella puolella 3.5")
ja 5-v aski taitaa olla 2.0 malleissa..

ohjaus on yllättävän kevyt, mutta ainakin 2.0 litraisessa välitys on jotenkin pieni koska vaikka rattia kääntää tappiin niin renkaat ei kuitenkaan suhteessa käänny niin paljoa kuin voisivat.
 
Moottori lähtee ainakin hyvin käyntiin, eikä pidä kummempia ääniä. Vaihteistosta löytyy kaikki neljä ??? pykälää ja pakki ;).
(Noista aiemmista takaveto gallu aiheista sain käsityksen että pitäs olla 5 vaihdetta, vai koskeeko lähinnä 2,0l malleja)

Vuoden -81 tai -82 tienoilla tuli ymmärtääkseni myös 1.6 koneiseen malliin 5 pykäläinen loota :) Olen ainakin tällaisen yksilön nähnyt missä oli 1.6 4G32 ja lootassa oli viis vaihdetta, vuosmalli oli -82. On tietenkin mahdollista että aski olisi vaihdettu 2-litraisesta mutta omistaja kovasti ainakin väitti että olisi orkkiksena ollut 5-v.
 
Rupes ittekin ihmetyttään toi vuosimalli. Ilmeisesti tätä koppaa on tehty 80-84 jos olen oikeen ymmärtäny.
Auton historia on kyllä aika ??? ja vuosimallikin ilmeisesti lähempänä 80-82.

samitsu sanoi
Hauska ajokki talvella,vaikkei olis hirmu tehojakaan!? :)
::) ;D
 
Voihan niitä viimeisiä olla myyty ylivuotisina vielä -85, mutta ihmettelen jos kovin monta vuotta vanhaa mallia olisi vielä silloin kaupattu.

Valmistenumerosta voisi selvitä jotain

http://www.mitsubishiclubfinland.com/?sivu=artikkelit/valmistenumero
 
ast sanoi
Voihan niitä viimeisiä olla myyty ylivuotisina vielä -85, mutta ihmettelen jos kovin monta vuotta vanhaa mallia olisi vielä silloin kaupattu.
Mietin kanssa samaa, mutta täytyypä tosiaan tota valmiste numeroo tarkastella ku pääsen taas auton kimppuun. Opiskelut vaan häiritsee ikävästi tota auton laittoo :seina ;D
 
Re: Takaveto Galant 1,6 GL -81

Juu valmistenumero kerto, että -81 vuotinen se tosiaan on.
Koneeseen tuli öljyt vaihdettua, ihan normi täyssynteettistä. Oon jostain saanu käsityksen, että vanhemmissa autoissa olis hyvä käyttää jotain vähemmän synteettisiä öljyjä. Koskeekos tuo noin uutta 8) autoa ja onko siinä muutenkaan perää.

Kuinkas usein tosta tarttis toi jakopäänhihna vaihtaa(edellinen auto oli GTi Lancer ::)). Lienee kuitenkin hyvä vaihtaa, kun edellisesta vaihtokerrasta ei oo tietoo.

Ja vaihteisto/peräöljyt olis varmaan hyvä vaihtaa.
Redline ??? vai onko näihin takaveto vehkeisiin jotain parempaa litkua.

Perä tuntuu pitävän jonkun verran ääntä, ei mitenkään hälyttävän kovaa, mutta kuluu kuitenkin. Moottorijarrutuksissa kuluu ehkä selvimmin.
Mitäs tolle kannattais tehdä ennenku hajoaa enemmän?
 
Voi käyttää täyssynteettistä, mutta mitään nykyautojen 0W-30 öljyjä en menisi laittamaan. 5W-40 lienee jo ihan ok ympärivuotisesti.
 
Takaisin
Ylös Bottom