Takavetoturbojen ruiskurungot

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Tein tänään mielenkiintoisen havainnon mitä en ole aikaisemmin huomannut. Takaveto Lancer Turbon ja Galant Turbon ruiskurunko näyttää pikavilkaisulta samalta, mutta eipäs olekaan. Molemmissa lukee päällä mustalla pohjalla "ECI", mutta itse asiassa koko häkkyrä on uudelleen suunniteltu. Galantissa tuloputki on soikea ja kiinnittyy letkunpätkällä ruiskurunkoon. Lancerissa putki on pyöreä ja tiivistyy O-renkaalla ruiskurunkoon. Muutenkin koko häkkyrä on vähän erilainen. Galantin kaasuläppä näytti ensivilkaisulta isommalta ja ilman tulotie ruiskurunkoon avarammalta, mutta tästä en ole varma ennen kuin tarkistan asian.

Kuitenkin Lancer käy -83 Galantin ECU:lla ihan asiallisesti, joten suuttimien on oltava suhteellisen samanlaiset eikä virtausominaisuuksissakaan voi olla dramaattista eroa.

Myöhemmin osa muuttuu täysin toisennäköiseksi uudemmissa Starioneissa ja etuvetoturboissa. Ihmeellisen paljon tuota on muutaman vuoden aikana muuteltu.
 
mulla on tommoinen sapporo turbo 83 ja olis noita 87 galant turbon täydellisiä imusarjoja jänyt ylimääräisesksi varaosamoottoreista niin toimisko semmoinen paremmin kuin sapporon alkuperäinen ruutta ?

sapporo vakio teho 170hv ja galantin 150hv
 
Takaisin
Ylös Bottom