Tehot: 205 kW & 191 kW

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Tuosta Samixin myynti-ilmotuksesta tuli mieleen ottaa puheeksi tuo tehoero vanhojen automaattien, manuaalien ja uudempien automaattien välillä.

Olen ymmärtänyt että pre-facelift automaattien teho on se 191 kW, eli about 260 heppaa, uudemmissa automaateissa on sama kuin kaikissa manuaaleissa, eli tuo 205 kW. Onko tuosta jotain faktatietoa? Muistaakseni nostokurki ainakin sanoi rek. otteessaan lukevan 205 kW, vaikka auto on vanha automaatti. Vai lukeeko tuv-papereissa (joista rek. otteen teho on peräisin) kaikkien VR4:sten osalta sama 205 kW, ja oikeasti sitten kaikissa ei sitä olekaan?
 
Vs: Tehot: 205 kW & 191 kW

miikka sanoi
Tuosta Samixin myynti-ilmotuksesta tuli mieleen ottaa puheeksi tuo tehoero vanhojen automaattien, manuaalien ja uudempien automaattien välillä.

Olen ymmärtänyt että pre-facelift automaattien teho on se 191 kW, eli about 260 heppaa, uudemmissa automaateissa on sama kuin kaikissa manuaaleissa, eli tuo 205 kW. Onko tuosta jotain faktatietoa? Muistaakseni nostokurki ainakin sanoi rek. otteessaan lukevan 205 kW, vaikka auto on vanha automaatti. Vai lukeeko tuv-papereissa (joista rek. otteen teho on peräisin) kaikkien VR4:sten osalta sama 205 kW, ja oikeasti sitten kaikissa ei sitä olekaan?

Tehtaan ilmoitetut tehot ovat pre-facelift automaateille 260 hv, muille 280. Rekisteriotteessa saattaa lukea mitä sattuu. Tämä johtuu siitä yksinkertaisesta syystä, että TÜVissä eivät alunperin meinanneet ymmärtää 6A13 ja 6A13TT eroa. En sitten viitsinyt enää enempää sekoittaa heidän päätään ja siten kaikkiin tuli 206 kw, eli 280 hv. Nyt sen voi jo sanoa ääneenkin kun Memmelin papereita ei kuitenkaan enää hyväksytä.

Faktaa löytyy mm. osoitteesta www.amayama.com
 
Vs: Tehot: 205 kW & 191 kW

No, homma tuli melkosen selväks, kiitos :)

Tekniseltä osaltaan joku voi vielä varmistaa mutta tuo tehoero johtuu ilmeisesti pre-faceliftin automaattilaatikon jäähdytyksestä, joka on heikompi kuin uudemmissa.
 
Takaisin
Ylös Bottom