Tiedonnälkä: Mitsubishi Colt 1.5 Turbo

M

mik3

Guest
Yritin löytää kyseisestä autosta tietoa suuren ja ei niin mahtavan internetin kautta, mutta tuloksetta. Toivoni teihin tukien kysyisinkin mielipiteitä autosta sekä tietoa sen tekniikasta(esim. nämä munanjatkeet: 0-100m, Nm, ohituskiihtyvyys jne). Entäpä onko auton pelti kovakin kukkimaan? Ja jos osia kaipaa, niin onko tarjontaa vai saako etsiä koirien ja kissojen kanssa? Kiitos jo näin alustavasti. :u
 
Tarkenna vähän, varsinaisesti 1,5 turboa ei ole tehtaalta lähtenyt, A15 korista (Suomessa -83 asti) Colttia sai 1410cc kaasutin turbolla, ja vastaavasti C1 korista (Suomessa -84-> myyty malli) 1597cc ruisku turbolla.

Tekniikkaan voi vastata kun tietää mitä mallia tarkoitat. Etusivulta löytyy jäsenten autoja, kumpaakin mallia on yksi edustettuna niissä. Kumpaankin saa kyllä tehoa esim. tekniikka swapeilla niin, että heikompia hirvittää. Tosin alkuperäiset turbot ovat niin harvinaisia nykyään, että järkevämpää olisi säilyttää sellaiset alkuperäisinä.

Yleisesti ottaen: kumpaakaan ei ole osina juuri lainkaan myynnissä, uudempaan malliin tosin käy aika monet Galantin osat, samoin maahantuojalta saa osia ihan hyvin (hinnat on vaan kovia joissain osissa). Molemmista korimalleista olen nähnyt melko hyviä yksilöitä ja taas vastaavasti toivottoman mätiäkin. Täysin ruosteetonta en vielä ikinä. Jos ostaa meinaat, niin yksilöinä ne on katsottava kuitenkin, ei oikein mitään yleispätevää voi sanoa. Ainoastaan sen voi sanoa yleispätevästä, että autot ovat aikalaisikseen teknisesti edistyneitä ja erottuvat aina mk2 Golffien (yök) massasta edukseen.

Et ehkä löytänyt tietoa netistä, koska kaikkialla maailmassa Colt ei ole Colt (eikä aina Mitsubishi). Kannattaa etsiä myös nimillä "mirage" ja "colt turbo" ,"lancer turbo" ja jopa "plymouth champ" . ja tietysti kannattaa etsiä hyviä linkkejä foorumin linkkisivuilta!

Toivottavasti löydät etsimäsi.
 
Kiitoksia vastauksia. Muuta informaatiota en autosta voi kertoa kuin mitä sitä myyvä liike tarjoaa, eli: http://www.nettiauto.com/finnbikes -> Mitsubishi Colt(yllätys sinänsä ;).
 
mutta kattokaas tämä linkki kun pistin sen rekisteri numeron

Linkki
eli tuskin on edes lupia hommattu tuohon autoon  ;D
 
ei toi fennia kyll kerro ku alkuperäsen auton mallin...
esim suomen evoist se kertoo aina 1,3-1.8 koneen olevan vaa eli kanta-auton .
 
eikä kerro autovarkaiden palveleva puhelinkaan aina, muuta kuin "kanta-auton" tiedot.

Mutta tästä olikin juuri kyse, eli onko se aito vai joku rakennussarja. nyt herää vaan kysymys, että miksi sitä myydään 1.5 koneisena..... onko se joku kaasutin turbo viritys vai efi turbo rojut ympättynä 1.5 koneeseen vai painovirhe?
 
mielenkiintoista :eek:

tiedätkö muuten mitä niko,
korjaappa jos olen väärässä..

mut mun tietääkseni 1.6i turbo C13, tehtiin vain
84 - 85 kevät.. sit se korvattiin jollain toisella
mallilla.. jossa juurikin se 1.5 kone, ei oo mitään faktaa
mut joku juttu siinä oli just tuon tbo kans..

et sitä 1.6i tbo oli vain saatavilla sen vuoden ja sit
sen korvas se 105hp versio tjsp.

mut cordian skooppi tuos ainakin on ja
meiti on kyl ihan ??? ton auton kaa, ohan mul vielä
toi orkkis 1.6i tbo, tosin vielä ei omalla moottorilla ole
metriäkään liikkunu..

-jussi
 
ai jaa... kyllä mä olen aina ollut siinä uskossa, että sitä C1 turboa on tehty koko ajan 4G32 koneella, niin kauan kuin on tehty

en mä nyt kyllä ole mitenkään perehtynyt sen historiaan, eli voin olla väärässäkin.

olen aina luullut, että se 105hv versio on kyllä 4g32 tbo, mutta joku saaste-versio?

kertokoon joku ken tietää varmemmin.....
 
Takaisin
Ylös Bottom