Tietääkö joku Lahden erikoisautossa myynnissä olevasta 3000gt VR4:stä jotain?

Tjoki

New Member
Liittynyt
21 Toukokuu 2005
Juu.
Eli kyseistä autoa olen kysellyt ja katsellut. Vaan riskaabeliahan se on ostaa noin vanhaa ja tehokasta laitetta, kun kuitenkin kilometrejä lähtisi kertymään, paljon työ-ajoa jne. ELI. Onko kenelläkään tietoa kyseisestä autosta? Esim. jos täällä on joku auton edellinen omistaja tms.

3000gt:n tuontia saksasta olen myös ajatellut, mutta jotain kummallista tuntuu olevan tuon uudemman mallin kanssa, kun ei oikeen mistään saa varmaa tietoa pitääkö siitä jotain ihme testejä tehdä että saa tyyppihyväksynnän. TT/Vr4 Vm 96 -> siis.

-T
 
Tjoki sanoi
3000gt:n tuontia saksasta olen myös ajatellut, mutta jotain kummallista tuntuu olevan tuon uudemman mallin kanssa, kun ei oikeen mistään saa varmaa tietoa pitääkö siitä jotain ihme testejä tehdä että saa tyyppihyväksynnän. TT/Vr4 Vm 96 -> siis.

Ensinnäkin Saksasta löytyy aika paljon jenkkituonteja, jotka eivät välttämättä ole edes Saksan kilvissä. Jenkki vr4:lle tuskin on tyyppihyväksyntää.

Euromalleja on myyty uutena aina vuoteen 2001 asti, vaikkei koria olekaan päivitetty -95 jälkeen, joten hyväksyntä saattaa löytyä.

Jos haluat oikeasti selvittää asian ja välttyä kuulopuheilta niin toimi seuraavasti:

1) etsi mieleinen auto Saksasta
2) pyydä myyjältä kopio rekisteriotteesta
3) mene rekisteriotteen kanssa katsastuskonttorille, jos henkilökunta ei osaa / halua palvella, vaihda konttoria.
*4) Jos epäselviä asioita kohdassa 3, ota yhteys AKE:lle.

Saksalaisissa rekisteriotteissa on yleensä hyvin selkeästi merkitty mitkä eu/ey-direktiivit täyttyvät ja missä on poikkeuksia ja millä tavoin poikkeudet on sallittu.

En tiedä onko käyttämäni katsastusasema jotenkin poikkeuksellisen erinomainen, mutta ilman mitään lisäkyselyitä inssi avasi tietokoneen ja alkoi selvittämään ake:n tietokannasta(?) auton rekisteröintiin vaadittavia dokumentteja.

Jos 96+ autoille vaaditaan päästötestiä tai muuta paperia niin otappa yhteyttä yksityisviestillä niin kokeillaan "erästä" tapaa hoitaa byroraktia.
 
Edellinen omistaja tuonut ilmeisesti muuttoautona suomeen ja vaihtanut sitten uudempaan malliin. Ensimmäisessä myynti-ilmotuksessa mittarilukema 100000 ja -92 ja liikkeen tekemässä 160000 ja -91, mikä pisti vähän ihmettelemään kun myyjä sanoi että kyseessä kuitenkin on euromalli ???

Pyyntihinnassa on ainakin reilusti ilmaa... 8)
 
eesteri sanoi
mikä pisti vähän ihmettelemään kun myyjä sanoi että kyseessä kuitenkin  on euromalli ???

Jos kuva on myynnissä olevasta autosta niin kyseessä on kyllä jenkkimalli.
 
eesteri sanoi
Ensimmäisessä myynti-ilmotuksessa  mittarilukema 100000 ja -92 ja liikkeen tekemässä 160000 ja -91, mikä pisti vähän ihmettelemään kun myyjä sanoi että kyseessä kuitenkin  on euromalli ???

100000 mailia ~ 160tkm, mysteeri ratkaistu? ;D
 
Jees. Mut mut, mistä tunnistaa -96 jälkeen tehdyn VR4:n, TT:stä? Eli euron jenkistä? Jos siis saksasta lähtis ostamaan, kun vissiin euromallin rekisteröinti onnistuu helposti. Ainakin Lahden Erikoisautosta rekisteröivät sen 98 mallin euron.

- T
 
Tjoki sanoi
Jees. Mut mut, mistä tunnistaa -96 jälkeen tehdyn VR4:n, TT:stä? Eli euron jenkistä? Jos siis saksasta lähtis ostamaan, kun vissiin euromallin rekisteröinti onnistuu helposti. Ainakin Lahden Erikoisautosta rekisteröivät sen 98 mallin euron.

-95 tuli uusi kori Euroopassa ja se pysyi samanlaisena vuoteen 2001 asti.

Helpoiten auton tunnistaa etupäästä, jenkeissä kun ei ole ajovalojen pesureita.
 
Takaisin
Ylös Bottom