tietokone asennuksiin apuja!?

Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Mä en tajua mitä mulle on tapahtunut sen jälkeen kun muutin ton ukon kanssa yhteen :nykii Ennen sitä osasi kaiken asentaa omaan koneeseen. Nyt ei saa jotain vaivaista langatonta asennettua...
Toi soneran asennuslevykin näytti ihan utopistiselta ;D

Noooh mutta kiitti hirmuisesti..Jos tänään taas koittaisi paneutua tuohon asennukseen.. Vai pitäsköhän odottaa ensiviikkoon kun ukko tullee lomille :mad:
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Sassy sanoi
Täällä on yksi turhautunut blondi kun ei ole saanut koti nettiä toimimaan 2 viikkoon!! :seina
Kaapeli vaihtui langattomaan ADSL:n ja jotenkin sen asentaminen nyt tuottaa ongelmia... ::)
Sassy sanoi
Mä en tajua mitä mulle on tapahtunut sen jälkeen kun muutin ton ukon kanssa yhteen :nykii Ennen sitä osasi kaiken asentaa omaan koneeseen. Nyt ei saa jotain vaivaista langatonta asennettua...
Toi soneran asennuslevykin näytti ihan utopistiselta ;D

Noooh mutta kiitti hirmuisesti..Jos tänään taas koittaisi paneutua tuohon asennukseen.. Vai pitäsköhän odottaa ensiviikkoon kun ukko tullee lomille :mad:
Ööö, tota kumpi sulla nyt siis onkaan epäkunnossa, toimiiko netti piuhan kanssa(adsl), mutta langaton verkko ei?(wlan?)

Sitä kato laiskistuu kun tottuu siihen että joku hoitaa hommat, voi ottaa lepposasti ;D
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

ööööö....
Meitin kaapeli liittymä vaihtui DNA:lta langattomaan soneraan.
Nyt toi langaton pitäs asennella koneelle ja en semmoista koskaan ole tehnyt joten tökkii...
Tosin, en ole kokeillut sen piuhan kanssa...
äääh mä olen ihan sekaisin näistä nykyajan hienouksista :seina
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Sassy sanoi
ööööö....
Meitin kaapeli liittymä vaihtui DNA:lta langattomaan soneraan.
Miten oot jo nyt saanu langattoman Soneran liittymän ???. Tänään juuri kävi Sonera pitämässä meille roadshown Firmassa ja kertoivat lanseeraavansa uuden langattoman liittymän 4.12 myyntiin ja tämä systeemi toimii 450MHz taajuudella eli vapautuneella NMT taajuudella. Ja tuo on juuri suunnattu yksityis asiakas liittymäksi.
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Sassy sanoi
Täällä on yksi turhautunut blondi kun ei ole saanut koti nettiä toimimaan 2 viikkoon!! :seina
Kaapeli vaihtui langattomaan ADSL:n ja jotenkin sen asentaminen nyt tuottaa ongelmia... ::)

Minkäslainen tietokone sinulla on? Oletan ettei mikään ihan hirviän vanha, pc vai läppäri? Pc-koneissa ei useinkaan ole wlan sovitinta olemassa, useimmissa kannettavissa tietokoneissa sen sijaan on. Sitä kautta ongelmaa selvittelemään :)
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Pistin tänään näytönohjaimen kaverin mukaan niin saa testata omalla koneellaan toimiiko vai eikö :p

Niin, ja muistelinkin näköjään väärää poweria, näyttäs olevan mallia Zalman ZM600-HP Silent 600W. Eikö tuo Zalman pitäis kuitenkin olla aika laadukas vehje ???
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

MetanolMan sanoi
Minkäslainen tietokone sinulla on? Oletan ettei mikään ihan hirviän vanha, pc vai läppäri? Pc-koneissa ei useinkaan ole wlan sovitinta olemassa, useimmissa kannettavissa tietokoneissa sen sijaan on. Sitä kautta ongelmaa selvittelemään :)
;D Yhtalailla se lappari on pc.. Tana paivana harvoin nakee muita kuin PC-koneita..
PC-koneita loytyy sitten moneen lahtoon ja kayttoon, yleensa ibm-pc-klooni joko poytamallisena tai kannettavana..

Sassy sanoi
Meitin kaapeli liittymä vaihtui DNA:lta langattomaan soneraan.
Langaton laajakaista on niin epamaarainen ilmaisu kuin voi olla..
Se kun voi tarkoittaa 3G,@450,satellitti,wlan tai sitten langallista laajakaistaa joka loppukayttajan luona muutetaan wlan:ksi..
Ja meille on nyt epaselvaa tassa se etta mika naista vaihtoehdoista (vai joku joukosta unohtunut) on kyseessa.
Jos laitteen toiminnalle on oleellista etta joku johto kytketaan puhelinpistorasiaan niin sitten voinemme olettaa etta kyseessa on tuo vika vaihtoehto.
Asian selvittamista auttaa jos laitat laitteiden merkit ja mallit tanne.
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Hyeena sanoi
;D Yhtalailla se lappari on pc.. Tana paivana harvoin nakee muita kuin PC-koneita..
PC-koneita loytyy sitten moneen lahtoon ja kayttoon, yleensa ibm-pc-klooni joko poytamallisena tai kannettavana..
Langaton laajakaista on niin epamaarainen ilmaisu kuin voi olla..
Se kun voi tarkoittaa 3G,@450,satellitti,wlan tai sitten langallista laajakaistaa joka loppukayttajan luona muutetaan wlan:ksi..
Ja meille on nyt epaselvaa tassa se etta mika naista vaihtoehdoista (vai joku joukosta unohtunut) on kyseessa.
Jos laitteen toiminnalle on oleellista etta joku johto kytketaan puhelinpistorasiaan niin sitten voinemme olettaa etta kyseessa on tuo vika vaihtoehto.
Asian selvittamista auttaa jos laitat laitteiden merkit ja mallit tanne.

No siis tokihan mä tarkotin PC:llä tommosta tornikotelomallia siis ;D Saatan kuulostaa välistä vähä vanhanaikaselta ::)

Joo laitteiden merkit ja mallit ehdottomasti tänne kehiin niin sitte tiedetään mitä blondi mahtaa tarkoittaa ;D Ei herneitä ;)
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Sassy sanoi
Kaapeli vaihtui langattomaan ADSL:n ja jotenkin sen asentaminen nyt tuottaa ongelmia... ::)

Tosta äkkiseltään vois vetää johtopäätökseksi että kyse on kuitenkin langallisesta laajakaistasta joka muutetaan wlaniksi.. eli ei muuta kun Soneran ohjetta tavaamaan, asennuslevy sisään ja päänsärkyä hankkimaan. Zygiltä jo tulikin lisäohjeita.
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Kappas, tuli tuommoinenkin missattua, tuossahan olikin kaikki oleellinen yhteystyypista... :seina ;D

Tekemalla kaikki tarkkaan niinkuin soneran ohjeet sanoo saa yli 50% soneran tuollaisista yhteyksista toimimaan.
Loppujen kohdalla pitaa sitten miettia enemman. (myoskin noissa ohjeissa ei valttamatta huomioida tietoturvaa kunnolla)
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

ms Frost sanoi
Tosta äkkiseltään vois vetää johtopäätökseksi että kyse on kuitenkin langallisesta laajakaistasta joka muutetaan wlaniksi.. eli ei muuta kun Soneran ohjetta tavaamaan, asennuslevy sisään ja päänsärkyä hankkimaan. Zygiltä jo tulikin lisäohjeita.

Juurikin näin :peukku

Ja siitä pc:stä kun joku kysyi niin 2 tavallista pöytäkonetta johon molempiin pitäs asentaa tuo (juu meillä on ukon kanssa omat koneeet, muuten tulisi niin kova tappelu)
Tuo mun kone on aika vanha.. Taitaa olla yli vuosi aikaa kun viimeksi olen kovoa tai mitään muuta uutta uusinut tuonne...
Ukolla onkin vähän uudemmat sisukset koneessa... mulle kun riittää että koneessa on paljon muisti tilaa, uusien pelien ei tarvii pyöriä heh. Sen verran voi sitten ukon konetta käyttää jos tulee halu pelailla...
Mutta sen verran olen jo edistynyt että usbi vastaanottimen olen sentään käynyt ostamassa ;D ;D
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Sassy sanoi
Juurikin näin :peukku

Ja siitä pc:stä kun joku kysyi niin 2 tavallista pöytäkonetta johon molempiin pitäs asentaa tuo (juu meillä on ukon kanssa omat koneeet, muuten tulisi niin kova tappelu)
Tuo mun kone on aika vanha.. Taitaa olla yli vuosi aikaa kun viimeksi olen kovoa tai mitään muuta uutta uusinut tuonne...
Ukolla onkin vähän uudemmat sisukset koneessa... mulle kun riittää että koneessa on paljon muisti tilaa, uusien pelien ei tarvii pyöriä heh. Sen verran voi sitten ukon konetta käyttää jos tulee halu pelailla...
Mutta sen verran olen jo edistynyt että usbi vastaanottimen olen sentään käynyt ostamassa ;D ;D
Yleensä näissä "langattomissa" adsl-bokseissa on ihan se piuhallinenkin vaihtoehto, joten jos usb-vastaanottimella tarkoitit wlan-palikkaa niin se saattaa olla turha, koska wanha piuhakin olisi saattanut riittää.

Sivistän vielä hieman, älä ota sitten missään nimessä vittuiluna, tarkoitus ei ole se.
Koneessa on kaksi "muistia", fyysisinä osina ne ovat kiintolevy ja (keskus)muistipalikat.
Kiintolevy on se, mihin tallennat kaikki tiedostosi kuten musat, pelit, käyttöjärjestelmän jne. ja sinne tallennetaan myös paljon muutakin tietoa mitä käyttöjärjestelmä ja ohjelmat tarvitsevat. käyttömuisti on se jota pelit vaatii paljon ;) toimiakseen, ja jota nämä kaikki kiintolevyllä olevat ohjelmat käyttää väliaikaisesti tiedon tilapäiseen säilömiseen, mutta se yleensä tyhjenee kun koneesta sammutetaan virrat.

Jokos netti toimii?
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Ja mä olen aina luullut että näyttiksillä yms. on tekemistä pelien toimivuuden kanssa :nykii

Joo onhan siinä se töpseli vaihtoehtokin mutta se ei käy meille...
Töpseli sijaitsee niinkin hullussa paikassa kuin eteisessä ::)
Ja johtoja en halua lattioille menemään.
A) Ne ovat epäsiistejä ja häiritsevät siivouksessa
B) elukoiden takia. Ettei kenelläkään tulee mieleen vähän maistaa miltä maistuu netti piuha ;D

Minä en ainakaan pahastu kovin herkästi minuun kohdistuvista kirjoituksista ;D
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Sassy sanoi
Ja mä olen aina luullut että näyttiksillä yms. on tekemistä pelien toimivuuden kanssa :nykii
on toki, ja paljon onkin. ja niissäkin muisti esittää yhtä osaa... mut lopetetaan tää spekulointi :)
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Mulla on tommonen Telewell TW-EA510 ADSL-modeemillinen WLAN-reititin joka siis on kytkettynä seinään, siin on neljä piuhapaikkaakin jotka ei oo mulla kuitenkaan käytössä.
Ja kaikissa koneissa (paitsi läppärissä) on USB tikut ( http://www.muistikortti.net/kauppa/index.php?p=productsMore&iProduct=133 )
Erittäin yksinkertainen asentaa ja toimii erinomaisesti (Jopa vanha IBM 380Z heräs henkiin ja pääs surffailemaan)
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

:eek:fftopic Kun käytättä WLAN-reitittimiä, niin muistattahan suojata WLAN yhteydet vähintäänkin WPA-PSK suojauksella, mikä niissä on usein sisäänrakennettuna. Tehdasasetuksina ei ole yleensä minkäänlaista suojausta päällä ja on jopa reitittimiä joissa WLAN lähetin on päällä tehdasasetuksena ilman suojausta, vaikka ei sitä käyttäisikään. Ilman suojausta kuka tahansa naapuri voi surffailla suojaamattomassa liittymässä ja käyttää liittymää vaikka rikollisiin tarkoituksiin. On siinä sitte ihmettelemistä ja selittelemistä, kun jepet tulee ovelle rautojen kanssa. Lisäksi on hyvä muistaa, että jos on suojaamaton WLAN, niin siihen päässy ulkopuolinen käyttäjä on sinun sisäverkossa (tarkoittaa käytännössä sitä, että olisi sama kuin tökkäisi verkkokaapelin kiinni reitittimen yhteen neljästä verkkopistokkeesta) ja kaikki tiedostot/resurssit, mitä koneessasi on avoimena/jaettuna jonkun toisen koneen kanssa omassa sisäverkkossasi, niin on samalla lailla jaettuna tämän WLAN teitse tulleen ulkopuolisen käytettävissä. Eli pistäkää hyvät ihmiset niitä WLAN verkkoja suojatuiksi. Itse kun olen läppärillä tutkinu, niin minun ei välttämättä tarvitsisi netistä maksaa mitään kotona, kun näyttää että jollakin on jatkuvasti suojaamaton WLAN yhteys auki, johon pääsee ilman salasanaa. Ja tämmöisiä avoimia WLAN verkkoja on pilvinpimein varsinkin kaupunkien keskustoissa. :mad:
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

lisää oootee,

..tai pidetään Wlanit avoimina ja koneet suojattuina, olisi paljon verkkoja käytössä.
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Sassy sanoi
Joo onhan siinä se töpseli vaihtoehtokin mutta se ei käy meille...
Töpseli sijaitsee niinkin hullussa paikassa kuin eteisessä ::)
Ja johtoja en halua lattioille menemään.
A) Ne ovat epäsiistejä ja häiritsevät siivouksessa
B) elukoiden takia. Ettei kenelläkään tulee mieleen vähän maistaa miltä maistuu netti piuha ;D
Piuhaa tarvitaan yleensa purkin asetusten maarittamiseen. Ja jos ei tarvita niin kannattaa vaihtaa asetukset niin etta tarvitaan.
Tama antaa vinon pinon lisa suojaa.
Valiaikainen piuhalla kytkeminen auttaa myos selvittamaan ongelmia, jos ei piuhankaan kanssa paase nettiin niin turha siina on tapella sen wlanin kanssa. Kun piuhalla paasee nettiin niin voi sitten ruveta tappelemaan sen wlanin kanssa. Tassa vaiheessa jos koneiden suojaukset ovat kunnossa niin voi ensin jattaa sen salauksen pois. Mutta valittomasti kun yhteys toimii (tai kyllastyy saatamaan) salaukset takas paalle. Ja sitten onkin viimeinen vaihe jaljella eli yhteyden saaminen toimimaan salattuna.

OT:
kapsu sanoi
..tai pidetään Wlanit avoimina ja koneet suojattuina, olisi paljon verkkoja käytössä.
GDI rules sanoi
Ilman suojausta kuka tahansa naapuri voi surffailla suojaamattomassa liittymässä ja käyttää liittymää vaikka rikollisiin tarkoituksiin. On siinä sitte ihmettelemistä ja selittelemistä, kun jepet tulee ovelle rautojen kanssa.
Taman takia niita ei pida pitaa avoimena. Oikeasti. Siis niinku aikuisten oikeasti. Liittyman omistaja on aina vastuussa liittymansa kautta kulkeneesta liikenteesta.

Itsella on salattu n-tason verkko suoraan sisaverkossa. Sitten on g-tason openspark purkki ulkoverkossa. Sen kautta maailmalle paasee vain openspark tunnuksen omaavat ja ne joille luon paikalliset tunnukset. Saunalahden vastaava purkki odottaa hyllyssa etta ehdin kytkea sen. Fon ei koskaan toimittanut tilaamaani purkkia..
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Löytypä vikakin, kiitos Wlooffylle kun toi koneensa tähän ja räplättiin osia yks kerrallaan irti ja Wlooffyn koneesta kiinni. Prossu oli kärynny! :eek: :eek: Ja hymiöt sen takia että kellotuksia ei ole :nykii
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

miikka sanoi
Löytypä vikakin, kiitos Wlooffylle kun toi koneensa tähän ja räplättiin osia yks kerrallaan irti ja Wlooffyn koneesta kiinni. Prossu oli kärynny! :eek: :eek: Ja hymiöt sen takia että kellotuksia ei ole :nykii
Enpä ole vielä kertaakaan kuullu, että prossu olisi kärynny ilman ylikellotusta, väärin asennusta tai tuulettimen hajoamista itsestään. Mutta lukuisia kertoja olen kyllä kuullu, että on menny prossuja ja emoja kun poweri on alkanu suoltamaan jännitteen heilahduksia eli kun laitat uuden prossun, niin varmista ettet korjannu ainoastaan vian seurausta vaan myös syyn ;)
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

GDI rules sanoi
Enpä ole vielä kertaakaan kuullu, että prossu olisi kärynny ilman ylikellotusta, väärin asennusta tai tuulettimen hajoamista itsestään. Mutta lukuisia kertoja olen kyllä kuullu, että on menny prossuja ja emoja kun poweri on alkanu suoltamaan jännitteen heilahduksia eli kun laitat uuden prossun, niin varmista ettet korjannu ainoastaan vian seurausta vaan myös syyn ;)

No kärpele, mistä sitä nyt sitten vikaa lähtee etsimään jos oletuksena on että poweri sylkäsee ylijännitettä kerran puolessa vuodessa :p Ja wlooffyn prossu pysy ehjänä ny ainaki sen testauksen ajan ::)
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Iltaa. Rönsyilee kivasti tämä keskustelu niin.. entäs tämä: Linux Ubuntu (7.04) tuli päivitys 7.10.. kiva kiva, mutta sen asennettua koneeseeni, jossa on toisella kovalevyllä myös XP käyttöjärjestelmänä, Tämä uusi linux ei löytänyt ajureita Näyttöön eli ruutu pimmeenä.. no vanhan uudelleen asennus sai näytön kyllä toimimaan taas mutta tuo 7.10 asennus vei XP kovolta käynnistys tiedostot?! eli siellä on 2007 vuoden kuvat kivasti tallessa, mutta ei niitä enää esille saa?? Saanx mää nyt syyttää itseäni vai ketä? niin ja pelkällä XP kovolla konetta käynnistäessa tulee vaan mustalle ruudulle ilmotus: Error 21.
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

miikka sanoi
No kärpele, mistä sitä nyt sitten vikaa lähtee etsimään jos oletuksena on että poweri sylkäsee ylijännitettä kerran puolessa vuodessa :p Ja wlooffyn prossu pysy ehjänä ny ainaki sen testauksen ajan ::)
No ei se prossu yleensä mene ihan jännitteen kerta heilahduksista rikki. Tuota jännitteenheilumista tapahtuu todennäköisesti jatkuvasti jos poweri on kyykkäämässä, mutta sitä heiluntaa ei digimittarilla näe sen hitauden vuoksi. Analogia mittarilla on mahdollisuudet havaita ja tietysti oskiloskoopilla ja jos laittaa siihen vielä seurannan päälle. Itse asiassa noita ylijännite sylkäsyjä tuskin tapahtuu, mutta todennäköisempiä ovat jännite notkahdukset.
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

GDI rules sanoi
No ei se prossu yleensä mene ihan jännitteen kerta heilahduksista rikki. Tuota jännitteenheilumista tapahtuu todennäköisesti jatkuvasti jos poweri on kyykkäämässä, mutta sitä heiluntaa ei digimittarilla näe sen hitauden vuoksi. Analogia mittarilla on mahdollisuudet havaita ja tietysti oskiloskoopilla ja jos laittaa siihen vielä seurannan päälle. Itse asiassa noita ylijännite sylkäsyjä tuskin tapahtuu, mutta todennäköisempiä ovat jännite notkahdukset.

Jees, no, herran haltuun, haen takuusta uuden prossun ja pistän kiinni ;D Sitten oon täällä taas nyyhkyttämässä kun ei toimi ;)
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

paablo sanoi
Iltaa. Rönsyilee kivasti tämä keskustelu niin.. entäs tämä: Linux Ubuntu (7.04) tuli päivitys 7.10.. kiva kiva, mutta sen asennettua koneeseeni, jossa on toisella kovalevyllä myös XP käyttöjärjestelmänä, Tämä uusi linux ei löytänyt ajureita Näyttöön eli ruutu pimmeenä.. no vanhan uudelleen asennus sai näytön kyllä toimimaan taas mutta tuo 7.10 asennus vei XP kovolta käynnistys tiedostot?! eli siellä on 2007 vuoden kuvat kivasti tallessa, mutta ei niitä enää esille saa?? Saanx mää nyt syyttää itseäni vai ketä? niin ja pelkällä XP kovolla konetta käynnistäessa tulee vaan mustalle ruudulle ilmotus: Error 21.
Tuohon XP:n käynnistyksen palauttamiseen voisi kokeilla buuttaamalla kone esim. dos:in asennuslevyllä tai tehdä toimivalla XP koneella buuttaava korppu. Sitten buutata kone korpulla käyntiin ja kirjoittaa komento chkdsk/mbr. Jos ei auta, niin siirtää kovalevy toimivaan XP koneeseen poimia sinne tärkeät tiedostot. Jos tämäkään ei ole mahdollista, niin kokeilla korjata XP:n asennus levyllä boottisektori. Ja jos tämäkään ei onnistu, niin asentaa XP:n asennus levyllä samalle partitiolle XP vanhan päälle formatoimatta levyä ja sen jälkeen kerätä tärkeä data talteen. Eli kyllä ne tiedostot ovat sieltä helposti pelastettavissa. :peukku
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Ha haaa.... Nyt netti toimii ;D Vähän siinä sai blondi rapsuttaa päätänsä ja muutaman puhelinsoiton tehdä, mutta nyt toimii...
Noi tietyt haku ohjelmat koneella ei nyt jostakin syystä toimi... Mutta homma selvii varmaan sillä, että poistaa ja asentaa uudelleen ;D
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Jos tarkotit imutus ohjelmia, niin joudut aikavarmasti motukan palomuuriin aukasemaan pari porttia.
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

imutus ja imutus juurihan niitä ;)
Taikka sitten voi päästä niinkin yksinkertaisesti että vaihtaa kaapeli asetukset adsl asetuksiksi. Nooh se selvii tänään kun pureudun tuohon...
Mullakin on vain vaatimattomasti 2 erillaista koneella ::)
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Mitenkäs kun laitettiin langaton verkko kotio eilen. Molemmissa koneissa pätkii nyt netti, riippumatta siitä onko toinen kone päällä samaan aikaan... Palomuuriasetukset OK, signaalitaso OK jne jne. Vienkö tuon reitittimen ja vastaanottimen takas liikkeeseen ja ostan pitkän verkkokaapelin koneiden välille, vai saiskohan tuota jotenkin toimimaan?

Esim. messenger toimii ihan miten haluaa. Välillä ei mene yksikään viesti perille ja kirjautuu ulos itsestään, välillä taas toimii bueno. Sama jos latailee jotain netistä (eilen yhtä ilmaispeliä, ensin tuli 11 megaa ilman ongelmia ja pysähtyi, rupesin lataamaan uudestaan niin 4 megaa, pysähtyi, uudestaan ja tuli vain joitain kiloja).

Knowledge, anyone?
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Yhteys patkii. Eli signaalitaso naytot kusee. koneiden etaisyys langattomasta reitittimesta? Matkan varrella olevat esteet? g vai n? Oletko kokeillut useammalla kanavalla (naapurin langaton voi hairita sinun langatonta)?

Itse panostan lankoihin. Nykyisessa kampassa kun ei saa reijittaa pintoja ja suojaamattomat johdot ovat pannassa niin wlani on kaytossa. Samoin lapparin kanssa tulee heiluttua pitkin kamppaa. Kaikki koneet mille vain johdon saa siististi vedettya on johdon paassa.
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

nostokurki sanoi
Mitenkäs kun laitettiin langaton verkko kotio eilen. Molemmissa koneissa pätkii nyt netti, riippumatta siitä onko toinen kone päällä samaan aikaan... Palomuuriasetukset OK, signaalitaso OK jne jne. Vienkö tuon reitittimen ja vastaanottimen takas liikkeeseen ja ostan pitkän verkkokaapelin koneiden välille, vai saiskohan tuota jotenkin toimimaan?

Esim. messenger toimii ihan miten haluaa. Välillä ei mene yksikään viesti perille ja kirjautuu ulos itsestään, välillä taas toimii bueno. Sama jos latailee jotain netistä (eilen yhtä ilmaispeliä, ensin tuli 11 megaa ilman ongelmia ja pysähtyi, rupesin lataamaan uudestaan niin 4 megaa, pysähtyi, uudestaan ja tuli vain joitain kiloja).

Knowledge, anyone?
Minä vähän epäilen, että ei sulla se WLAN verkko välttämättä pätki. Kantsii käydä tsekkaamassa se reitittimen logi ettei sulla pätki yhteys operaattorille päin. Saman voit varmistaa vielä soittamalla operaattorille, että käykö se sinun yhteys välillä alhaalla. Operaattori voi säätää etänä parametreja, jolloin homma korjautuu. Näin ainakin mulla korjautu homma Baana liittymässä.
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Noh, nyt kun kyselin tuolta avopuolisolta että mitenkä sillä on netti toiminut, niin moitteettomasti. Ja sillä on siis "etäkone" käytössä, eli siinä on vaan vastaanotin, oma koneeni on suoraan reitittimen perässä ja tässä ne ongelmat ovat ???
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Eli onko oma koneesi langalla vai langattomasti? Onko puoliskon netin kaytto pelkkaa selailua etc. vai siirtaako isompia tiedostoja kanssa?
Oletko testannut yhtaaikaa molemmilla koneilla isomman tiedoston siirtoa?
Oletko siirtanyt tiedostoja koneiden valilla?

GDI rules muistutti tosiaan tarkeasta tekijasta, eli vika voi olla myos operattoorin paassa. Pienta yhteyden patkimista ei valttamata huomaa perus suffailussa vaan vasta jatkuvan yhteyden vaatimissa operaatioissa.
Jos liikenne toimii molempien koneiden valilla ongelmattomasti niin silloin reitittimen sisapuolisen verkon osuus pitaisi olla kunnossa.
Jos nain on niin paan aukomista operaattorin suuntaan, joka todnak vaistelee vastuuta ja seuraava vaihe on laitteen palautus viallisena.

Yhdistelma laitteiden (ymmarsin sinulla juuri tammoisen olevan) iso ongelma on se etta vian kohdistaminen vaikeaa.
Itsella erillinen modeemi->palomuuri/reititin->wlan purkit, kytkimet.
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Meillä on myös täällä töissä joku ongelma tuon netin kanssa :mad:
Sen jälkeen kun vaihdettiin langattomaan niin netti pätkii satunnaisesti.. Yhtäkkiä vaan jumittaa ja sitä jumitusta saattaa kestä semmonen minuutin-pari.. Sitten toimii taas vartin ja jumittaaa taas. Hiukka ärsyttävää. Pomo ei ole osannut korjata ongelmaa, ihme. Eikai tommoset perus raksamiehet mitään ymmärräkkään tietokoneista :mad: Minun niistä pitäs ymmärtää ja osata korjata ::) )
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Oma kone on siis ihan perinteisesti piuhan perässä, eli kaapeli->modeemi->reititin->kone. Puolison koneella (pelkkä WLAN vastaanotin) koitettiin ladata päivityksiä sun muita kohtalaisen isoja ohjelmia, ja toimi moitteettomasti. Yhtä aikaa ei ole testattu ladata isompia tiedostoja, kuten ei myöskään koitettu siirtää koneiden välillä dataa.
 
Vs: Re: tietokone asennuksiin apuja!?

ST sanoi
Eipä ole USB 2 vieläkään käytössä..

Ja toinenkin ongelma tuli,latasin tuon BSPlayerin,ja herjaa ettei ilmaisversio tue DVD:tä.

No,eihän siinä vielä mitään,mutta koko DVD-asema ei muka tunnista levyä,mitä tehdä?

Compaqin sivuilla ei ainakaan ollut mitään ajureita,eikä Mikrobitin.
Noniin,tänään sain hankittua tuollaisen Lacien varmuuskopsu-asemaksi,ja mukana tulikin hieno "yhden klikkauksen" ohjelma,joka toimii,mutta aikaahan tuo vie USB1.1:llä.

Eli,nuo ylläolevat ominaisuudet ei edelleenkään toimi,olisiko kellään ideoita?
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

GDI rules sanoi
Tuohon XP:n käynnistyksen palauttamiseen voisi kokeilla buuttaamalla kone esim. dos:in asennuslevyllä tai tehdä toimivalla XP koneella buuttaava korppu. Sitten buutata kone korpulla käyntiin ja kirjoittaa komento chkdsk/mbr. Jos ei auta, niin siirtää kovalevy toimivaan XP koneeseen poimia sinne tärkeät tiedostot. Jos tämäkään ei ole mahdollista, niin kokeilla korjata XP:n asennus levyllä boottisektori. Ja jos tämäkään ei onnistu, niin asentaa XP:n asennus levyllä samalle partitiolle XP vanhan päälle formatoimatta levyä ja sen jälkeen kerätä tärkeä data talteen. Eli kyllä ne tiedostot ovat sieltä helposti pelastettavissa. :peukku
Kiitos.. Toimin sitten näin eli; asensin tohon pikkulevylle linuxin päälle xp:n uusiksi ja sen laiton masteriksi ja vanhemman ja isomman kovon slaveksi.. ja kuvat ja muut sälät on taas käytössä :) ..programmit joutu tientenkin masterille uusiksi asentaan, ja vanhalta poistin ton kansion, mutta vielä vaivaa että mitenkähän käy jos poistan tolta slavelta vielä tuon windowskansion, taasko pimenee masiina? :D
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

paablo sanoi
Kiitos.. Toimin sitten näin eli; asensin tohon pikkulevylle linuxin päälle xp:n uusiksi ja sen laiton masteriksi ja vanhemman ja isomman kovon slaveksi.. ja kuvat ja muut sälät on taas käytössä :) ..programmit joutu tientenkin masterille uusiksi asentaan, ja vanhalta poistin ton kansion, mutta vielä vaivaa että mitenkähän käy jos poistan tolta slavelta vielä tuon windowskansion, taasko pimenee masiina? :D
Ei pitäis ainakaan pimentyä. Koska oot asentanu uuden käyttiksen fyysisesti toiselle levylle, joka on masteroitu ja vanhan levyn jossa oli edellinen XP on siirtyny slaveksi. Pystyt homman helposti varmistamaan siten, että jos yrität siitä slave levystä uudelleen nimetä sen Windows kansion ja jos se onnistuu, niin silloin siitä winkkarista ei ole enää mitään käytössä eli se on jouto kamaa :peukku.
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Kysytäänpä vaikka tässä..

Eli,laitoin tietokoneen menemään "hibernaatio"-tilaan jos ollut käyttämättä 15min.

Muuten ok,mutta hävittää nettiyhteyden aina kun "käynnistää" koneen,pitää buutata modeemi.
Tähän apua asetuksissa.?
Muuttuva IP ADSL.

Ja toinen,kun ennen kelaili alle 5min käynnistystä ensimmäisellä kerralla,niin nyt menee vähintään vartti!
Normaalia vai ei?
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

ST sanoi
Kysytäänpä vaikka tässä..

Eli,laitoin tietokoneen menemään "hibernaatio"-tilaan jos ollut käyttämättä 15min.

Muuten ok,mutta hävittää nettiyhteyden aina kun "käynnistää" koneen,pitää buutata modeemi.
Tähän apua asetuksissa.?
Muuttuva IP ADSL.

Ja toinen,kun ennen kelaili alle 5min käynnistystä ensimmäisellä kerralla,niin nyt menee vähintään vartti!
Normaalia vai ei?

Tuo käynnistyksen pidentyminen viittaa selkeesti et joku tiedosto/sovellus joka käyttiksen latauksessa pitäs ladata muistiin on kadonnut/siirtynyt eri paikkaan ja etsii sitä turhaan...

Mitä tuohon toiseen "vikaan" tulee niin ei kyllä pitäisi niin käydä, luulenpa että vika on ihan raudassa eikä softassa...
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

ST sanoi
Kysytäänpä vaikka tässä..

Eli,laitoin tietokoneen menemään "hibernaatio"-tilaan jos ollut käyttämättä 15min.

Muuten ok,mutta hävittää nettiyhteyden aina kun "käynnistää" koneen,pitää buutata modeemi.
Tähän apua asetuksissa.?
Muuttuva IP ADSL.

Ja toinen,kun ennen kelaili alle 5min käynnistystä ensimmäisellä kerralla,niin nyt menee vähintään vartti!
Normaalia vai ei?
Tuohon hibernaatio ongelmaan ratkaisuna voisi olla se, että laittaa koneen lataamaan ajurit uudestaan heti uudelleen käynnistyksessä. Itsellä oli ongelmia, kun standby tilasta kone nousi uudelleen ylös, niin näytönohjain sekosi ja piti laittaa ajamaan näytönohjain ajurin uusiksi heti standby:sta nousun jälkeen.

Tuohon buuttauksen hitauteen voi saada apua bootvis ohjelmalla, jonka voi ladata esimerkiksi tästä osoitteesta: http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/BootVis.shtml
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Ei pitäisi olla minkään tiedoston hukkunut,eikä kyllä mistään herjaakkaan (eikä tule sitä "etsii"-suurennuslasia).
Samoin kuin ylipäätään käynnistyvät ohjelmat ovat minimissä.

Ja konetta ei tarvi buutata,ainoastaan modeemi (ei sillä palkissa olevalla kuvakkeella josta PITÄISI saada yhteys uudelleen muodostettua/korjattua toimi).

Mikäs modeemissa voisi olla vikana,kun ei ole enään televelli (nimenomaan velli,hajoili vähän väliä,löysin kaapin perältä jonkun vanhan,nakkasin kiinni ja hyvin on toiminut jo yli vuoden..).?

Käyttiksenä XP PRO eng.
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Jaahas,kävinkin vielä tarkastaan,ja ONHAN siellä ylimääräinen ohjelma avauksessa,joku KernelFaultCheck,ja punaista palleroa "ohjelmani" näyttää sille..

Sijaitsee system32-kansiossa,eli aika kriittiseen paikkaan päässyt.

Mitähän tuolle tekisi.?
Pistin F-Securen raksuttaan,jos löytäisi tuon viruksena yms..
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Tuo bootvis toimii juuri XP:ssä boottaamisen nopeuttamiseen. Muistin juuri, että automaattinen ajureiden uudelleen ajaminen toimiikin standby tilasta heräämisen jälkeen ilmeisestikki vain Vistassa ja sen saa päälle Vistassa Power optionsista.

Niin ja siihen sinun kernelfaultcheck ongelmaan toimintaohjetta http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000301&posting=22000000004467229
Eli ei muuta ku kuukkeli kehiin, niin kyllä ratkaisu löytyy :peukku
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

nostokurki sanoi
Itsellä on sama homma ollut siitä asti kun tuo reititin on ollut kiinni, vahvasti epäilen kyllä että tuo boottimisen jälkeen netin toimimattomuus on raudasta kiinni... Paska tuo reititin muutenkin. :seina

Minkä merkkinen reititin sulla o?
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Oli belkinin reititin, nyt on D-link ja toimii. :peukku
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Kai sitä pitää vähän mainostaa täälläkin ;D

Eli jos klubilaisilla tietokone hankitoja tai kone kaipaisi huoltoa niin pistäkää yv:tä, katotaan sitten klubilaisille paremmat hinnat :peukku

Valikoimaa voi käydä kurkkimassa Jimm's Pc:n sivuilla ::)
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Jos on kone A, johon tulee kaapelimodeemilta langattoman reitittimen portin kautta "suoraan" netti, ja kone B, johon tulee WLAN -palikan kautta netti, niin miten koneelta A voi katsoa mitä tietokoneita on langattomaan verkkoon kytkettynä?
 
Vs: tietokone asennuksiin apuja!?

Otat koneelta A yhteyden langattoman reitittimen hallintaan ja katsot sieltä mitä laitteita siihen on kytkeytyneenä.
 
Takaisin
Ylös Bottom