Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Mr mmc sanoinyt sitten evo 4-> imusarja niin ei tarvi hitsailla alumiiniä
TikiMies sanoiOk, pitääkin ruveta nyt sitten etsimään evon imusarjaa
Team 1000 sanoiHieno projekti! Yllättävän hyvän kopan olet löytänyt nimimerkillä: noin 15 takaveto galanttia purkanut. Taitaa noi pikkukoneiset olla parempia verrattuna 500tkm rullattuihin 2.3TD koneellisiin koreihin. Paljonko tuon mittarissa on?
Voi muuten olla aika heikkoa tuon pikkulaatikon keston kanssa. Isokaan kun ei ole mitenkään vahva ja tuo huomattavasti pienempi.
Haanpää sanoiMulla olis toi turbo-eclipsen imusarja ja kaasuläppä jos niistä olis mitään apuja ? Tosin suuntahan on eri kaasuläpällä kun evo 4 mut vois käydä suoraan sun kanteen.
Mr mmc sanoimun projektissa sorvattiin vanhaan lohkoon evon kampiakselikin
TikiMies sanoiMinkälainen projekti se olis joku evon kampiakseli laittaa tuohon lohkoon? Onko nuita evonkin kampiakseleita kuinka paljon erilaisia?
TikiMies sanoiMinkälainen projekti se olis joku evon kampiakseli laittaa tuohon lohkoon? Onko nuita evonkin kampiakseleita kuinka paljon erilaisia?
Mr mmc sanoievo4 kampiakselin keskilaakeria piti leventää 3mm vara riitti juuri ja juuri sekä vauhtipyörän päästä laakerille piti tehä tilaa ~0,5mm
keskilaakerin homma oli isoin.
seuraava ongelma on sitten vauhtipyörä, sen joudut teettämään sillä evon vauhtipyörä ei sovi galantin kytkinkopan sisään, en usko että
sopii edes wide lohkoon.
mulle tehtiin vauhtipyörä siten että (mulla on sapporon vaihdelaatikko galantissa) evo4 vaihtipyörään sorvattiin sapporon hammaskehä
ja kytkimeksi oz gigen super singe vp-kytkin paketista asetelma kaikkineen ,evon asetelma ei käy koska on vedettävä malli ja vetävän kytkimen kilkkeet ei sovi vaihdelaatikon väliin eikä niitä saa kiinni, kytkin levyksi tulu 4 lapanen atc jousitettu sinteri.
jäsenten puolella mulla on jotain juttua yritetty vääntää galantista...
Mr mmc sanoieli meinaat kokeilla tehdä saman ku mäkin
tuli vielä mieleen yksi soravattava asia, vauhtipyörän puoleinen stefa ei käy, joudut sorvaamaan alkuperäisestä
alumiini kiinikkeestä sen verran pois että saat evon stefan sinne... peli varoja jää ~milli :nykii
http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+HB/projektit/4g636boltvs7bolt/DSC_0728.JPG tuossa galant vs evo
ja sen pystyy tekemään
TikiMies sanoiOnhan nuilla alumiini lätkillä eroa Niin aattelin että jos se olisi järkevin sovittaa myös se evon kampiakseli tuonne lohkoon niin käy ainakin veivit kunnolla kampuran kanssa
Niko Päivinen sanoiA) evon pakosarja ei internetin mukaan käy. Ahdin osuu sillä sarjalla TP-akselin kuhmuun 6-bolt lohkossa (koska kansi on "väärinpäin" evossa), pitäisi käyttää spacereita (jolloin on jo sama tehdä uusi sarja -johon näköjään päädyitkin.. samasta tai eri syystä?)
Niko Päivinen sanoiB) imusarja: käytä suosiolla 6-bolt kanteen kuuluva sarja, käännät vaan kaasuläppäkotelon puolelta toisella. PALJON vähemmän hitsaamista kuin kanavien sovittamisessa, ja kaasuläpänkääntö on koeteltu, moneen kertaan tehty ja toimiva ratkaisu. Tuollainen vanha, öljyssä uinut valu-alusarja ei kuulemma ole helppoa hitsattavaa = kannattaa minimoida hitsattavan sauman määrä.
TikiMies sanoi.....mutta paljon sitä vielä joutuu hitsaamaan jos meinaa kunnolla kanavat saada sopimaan keskenään.
Niko Päivinen sanoiJos työmäärä on iso, niin silloin kyllä vastineeksi pitäisi saada paljon "hyvää" verrattuna siihen 6-bolt imusarjaan. Ja henk. koht. en usko evon sarjan olevan lainkaan, tai ainakaan merkittävästi parempi -> itse tekisin 6-bolt sarjasta sopivan. Ei tars täytellä kanavia, suuttimien paikkoja, tms. Oikein ison hitsuuhomman jälkeen sitä laippaakin saa jo oikoa hetkisen (evon imusarjan tapauksessa siis).
tepi sanoiKannattaa alkaa pähkäilemään sitten miten vedenkierron ja termarin kanssa tekee. Tulee olemaan ahdasta tulipellin ja kannen takana missä termarikotelo on, jos ei konetta ala siirtelemään.
Itse katselin yhtä kombinaatiota pari viikkoa sitten jossa kannenvedenkierto oli tuotu nokkapyörien päästä (tulppa valmiina kannessa) ja siihen putkeen yhdistetty bemarin letkussa oleva termarisysteemi...
ast sanoiUS-Parts esim
Imperio sanoiOliko tuo uusin varaosatulokas Juankoskelta?
Joo, kyllä tuossakin rojektia ois riittämiin jos kunnollisen haluaisImperio sanoiItsekin siitä kesällä soittelin kun torissa oli myynnissä. Tarkoitus oli käydä katsomassa vaan jäi sitten. Äkkiseltään kuvien perusteella ei harmita että unohtui kun on nuita rojekteja jo tarpeeks