Toisen vaihdelaatikon hankinta....

H

Hammer

Guest
Mitäs mieltä väki on, kannattaisiko ostaa vm-89 olevan TDIC-pajeron vaihdelaatikko eli kaiketi kyseessä olisi se vahvempi ns. Canterin laatikko? Tuollainen olisi tiedossa, muuta en tosin laatikosta tiedä kuin että siihen on tehty täysremontti n. 40 tkm sitten. Uskaltaisiko tuollaisen ostaa? Ajattelin tuota lähinnä varalle, jotta on laatikko käytettävissä siinä vaiheessa kun tuo nykyinen joskus sanoo työsopimuksen irti. Eikös tuo kuitenkin käy ihan "suoraan" pikkulaatikon tilalle? Jakolaatikkoahan ei käsittääkseni tarvitse vaihtaa vaikka vaihdelaatikko vaihtuukin toiseen?
 
Onko siinä Canterin laatikossaki avattava öljypohja? Käytä ainaki se auki ja tarkista hampikkaiden kunto, erityisesti kytkinakselin ja vastaava sivuakselin hampikas, ovat kuluvaa sorttia.
 
nettijussi sanoi
Onko siinä Canterin laatikossaki avattava öljypohja? Käytä ainaki se auki ja tarkista hampikkaiden kunto, erityisesti kytkinakselin ja vastaava sivuakselin hampikas, ovat kuluvaa sorttia.

Niin no, tuossa laatikossa on sellainen mutta vaan, että kun se on netissä myytävänä, niin se pitää ensin maksaa ja sen kuntoa pääsee arvioimaan vasta siinä vaiheessa kun se laatikko olisi sitten minulla joskus. Ja jos sieltä paljastuisi jokin häikkä, niin luulen että myyjää ei enää siinä vaiheessa kiinnosta asiaan palata saatika hyvittää mitään eli kun rahat on vaihtaneet omistajaa ja tavara on uudella omistajalla niin, myyjän vastuu loppuu siihen. Kuluttajansuojahan ei ilmeisesti kata yksityisten välistä kaupantekoa. Silläpä kysyinkin että uskaltaisiko tuollaista ostaa, koska siinähän tavallaan ostaa sian säkissä. ??? :p
 
Silläpä kysyinkin että uskaltaisiko tuollaista ostaa, koska siinähän tavallaan ostaa sian säkissä.   


Ei kannata ostaa kerran ensin pitä maksaa ja sitten vasta ihmetellä että mitä tuli hankittua, kuluttajansuoja laki ei korvaansa lotkauta yksityisten välissä kaupoissa.

Tutki loota ensin, jos kaikinpuolin silmämääräisesti ok(rattaat ok, ei välyjä, laakerit ei kahise, ei kilokaupalla metallipurua lootassa jne jne) niin tingi hinta kohdilleen ja osta kova loota autoon. Jos ei taas tämmöinen käy myyjälle niin anna olla, sillä kunnossa olevaa lootaa uskaltaa päästä ropeloimaan, pommia ei annata sormeilla vasta kun oston jälkeen :p.
 
Ite ostin yhen käytetyn "eisiitämuistaaksenimitäänääntäkuulunu" laatikon, no kesti melkeen 2kk. Sinne meni muutama satku, vaan onneksi ei sattunu köyhän kohdalle :) Tietysti jos 100e saa, niin voihan sen sitten myydä romunkerääjälle.
 
Olen vaihtanut yhen pikkulaatikon tilalle isomman. Käytössä oli koko paketti, sis. jakolaatikon myös. Sen vuoksi joutui laittamaan myös takakardaanin (tuli mukana) kun jakolaatikon ulostuloakseli on isompi.
Lisäksi pitää laittaa IC mallin kytkin, vauhtipyörästä en nyt ole varma, (ainakin silmälaakeri on eri), laitoin senkin IC mallista, moottorin ja vaihteiston väliin pitää laittaa sellainen paksu välilevy IC mallista. Kytkimen työsylinteri on erilainen. Siinäpä oli mitä tuli mieleen joku vuosi sitten tehdystä hommasta.
Hommana ihan nätti, vaatii vain ruuvaamista.
 
Kyselin hieman lisää siitä laatikosta ja hinta olisi 500 euroa. Ja kovasti myyjä väitti, että huippukunnossa se laatikko on ja 40 tkm sitten on täydellinen remppa siihen lodjuun tehty. Ja varmisti myös sen, että kyseessä on se ns. Canterin laatikko. Se vaan, että se laatikko sijatsee Salossa, joten ei oikein viitsi rovaniemeltä lähteä varta vasten katsomaan sitä laatikkoa. :p No, pitää miettiä vielä asiaa. ;)
 
Sain juuri sähköpostia tuon laatikon myyjältä. Nyt se tarjosi minulle toista canterin laatikkoa, jossa on laakerointi rikki. Tuollaista ei varmaankaan kannata ostaa. Taitaa mennä rahat kankkulan kaivoon. Alkaa muutenkin vaikuttaa kusetukselta koko homma... :p Mitäköhän nyt olisi viisainta tehdä? Jättää sikseen koko homma vai ostaa toinen noista laatikoista? ???
 
Olen kyllä itse tullut siihen tulokseen että en osta enää MITÄÄN näkemättä sitä ensin. ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom