Tuli hankittua L200 2.5D -91 4WD

Teemu_Laakso

Huonot hanskat, työtähylkivää nahkaa...
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Mäntsälä
Upeeta, neliveto pick-upin omistaja voi paukutella henkseleitä! ;)
Hintaa oli 1400 euroa, vikoina vuotava pakoputki, iskarit lopussa, vetonivel(?) rutisee kääntäessä (vai onko manuaali napalukko jäänyt avaamatta tms.), sähköhäikkää, kyljessä lommo, pintaruostetta, renkaat loppu, lokarit joutuu vaihtamaan...

Mutta hyvinä puolina on että kone ja voimansiirto kunnossa, ei ruostereikiä, runko vaikuttaa aika hyvältä, ollut pohjoisen auto, ajettu alle 300tkm, huoltokirja ja paperit tallessa, lavalla kunnon pressu, vetokoukku, lohkolämppäri...

Pakettiauto, ei autoveroa, perävaunumassa 2000kg jarruin, tiellä 1800kg.

Tulikohan tehtyä hyvät kaupat...?
Tämä elvytetään priimakuntoon. Osatkin vaikuttaa olevan aika edullisia ja niitä saa helpommin kuin esim Sigmaan, jollainen myös on elvytetty priimakuntoon.
Tarkoitus olisi ajaa polttopuita ja aurata mökkitietä talvella. Tästä tulee ihan hyvä auto muuhunkin käyttöön.
Pidetään Mitsut liikenteessä!
 
Vs: Tuli hankittua L200 2.5D -91 4WD

T. Laakso sanoi
Upeeta, neliveto pick-upin omistaja voi paukutella henkseleitä! ;)
Hintaa oli 1400 euroa, vikoina vuotava pakoputki, iskarit lopussa, vetonivel(?) rutisee kääntäessä (vai onko manuaali napalukko jäänyt avaamatta tms.), sähköhäikkää, kyljessä lommo, pintaruostetta, renkaat loppu, lokarit joutuu vaihtamaan...

Mutta hyvinä puolina on että kone ja voimansiirto kunnossa, ei ruostereikiä, runko vaikuttaa aika hyvältä, ollut pohjoisen auto, ajettu alle 300tkm, huoltokirja ja paperit tallessa, lavalla kunnon pressu, vetokoukku, lohkolämppäri...

Pakettiauto, ei autoveroa, perävaunumassa 2000kg jarruin, tiellä 1800kg.

Tulikohan tehtyä hyvät kaupat...?
Tämä elvytetään priimakuntoon. Osatkin vaikuttaa olevan aika edullisia ja niitä saa helpommin kuin esim Sigmaan, jollainen myös on elvytetty priimakuntoon.
Tarkoitus olisi ajaa polttopuita ja aurata mökkitietä talvella. Tästä tulee ihan hyvä auto muuhunkin käyttöön.
Pidetään Mitsut liikenteessä!

erittäin hyvä :peukku itseä harmittaa kun on vm -89 ja vetomassat pienet :seina ei ymmärrä mikä ero on 90+ mallissa tuohon vanhempaa :nykii
 
Vs: Tuli hankittua L200 2.5D -91 4WD

Ennen leimalla käyntiä tehtiin seuraavat korjaukset:
1) Molemmat etulokarit vaihtoon. Motonetin peltiosat istuvat kohtuullisesti muttei täysin. Talli oli aika maalinkatkuinen mutta tulos on mielestäni aika hyvä.
2) Puskurin keskiosa ja päät vaihtoon. Sivukannakkeet olivat muuttuneet hiekaksi. Timanttitiskiltä löytyi kannakkeet yllättävän helposti 37 euron kappalehintaan.
3) Molemmat vetoakselien suojakumit vaihtoon. Toinen nivel oli jo kulunut lian seurauksena. Vaikka purin, putsasin ja kunnolla rasvasin niin ei auttanut. Koitin sitten vaihtaa vetonivelten puolia jolloin kävi ilmi ettei toinen ulompi nivel irtoa vaikka mitä tekisi. Entinen omistaja oli jo paukuttanut niin että sisärunko rikki ja yksi kuula puuttuu. Löytyi onneksi Englannista nivelet, katsotaan miten sopii kun posti tuo ne. Voi kuitenkin ajella vielä ihan hyvin. Rälläkällä sitten lopulta täytyy irroittaa nivel.
4) Kaikki iskarit vaihtoon. Kukahan idiootti oli unohtanut kuskin puolen etuiskarin kiinnityksen irti. Oli pamauttanut korvakkeeseen ja koko iskari kierona. No, kaikissa kulmissa on nyt KYB:in kaasut.
5) Kaikki nesteet ja suodattimet vaihdettu, mukaanlukien perät ja vaihteistot.
6) Käytetyt talvirenkaat Hiluxin vanteilla hankittu lopputalveksi. Nyt pitäisi vielä löytää kesärenkaat noihin mitsun alkuperäisiin valkoisiin peltivanteisiin.
7) Korin kuskinpuolen etukulman runkokiinnike teetetty amiksessa. Oli ruostunut kokonaan pois. Yllättävän vähän muuta ruostetta.
8) Sähkövikaa korjattu
9) Pakoputki kiinnitetty ja takaosa uusittu. Taas joku säätäjä jättänyt pakoputken ilman mitään syytä löysälle pakosarjasta.
10) Etunavat herkistetty
11) Ajovaloumpiot uusittu
12) Kaikki nipat rasvattu alustasta
13) Takajarrujen kuormantunnistusventtiilin vipu kiinnitetty. Taas säätäjä ollut asialla. Kaikki kunnossa mutta jätetty irti.
14) Jarrut herkistetty
 
Vs: Tuli hankittua L200 2.5D -91 4WD

Tuli käytyä leimalla... Ei mennyt ihan läpi, mutta en odottanutkaan että menisi.
Koneen päästöt tosi hyvät, niinkuin pitääkin olla alle 300tkm ajetulla :)
Jarrut täysin tasapainossa.
Iskareissa jotain valittamista (vaikka on uudet!)
Puutteita:
1) Runkonumero kadonnut. Täytyy kaivertaa uusi
2) Kallistuksenvakaaja löysällä edessä
3) Ajovalojen suuntaus pielessä
4) Takaa puuttuu toinen joustonrajoituskumi
Ei mikään paha lista siis.

Miten muuten on, onko edessä sisäänjoustolle rajoituskumeja? Siellä näyttäisi olevan paikat joihin sellaiset voisi laittaa, mutta räjäytyskuvastakaan ei oikein näe että onko niitä. Ulosjoustolle on olemassa kumit.
 
Vs: Tuli hankittua L200 2.5D -91 4WD

mullo 2 ällää pihas ja luotettavasti pelaa,ainuat miinukset on ettei oo koiramiehen auto ja veroja liikaa.ens talaveksi täytyy hommata pajero takas.
 
Vs: Tuli hankittua L200 2.5D -91 4WD

Nonni, leima saatu. Seuraava leimaus onkin sitten toivottavasti 4D56 turbokoneella.
 
Vs: Tuli hankittua L200 2.5D -91 4WD

T. Laakso sanoi
Miten muuten on, onko edessä sisäänjoustolle rajoituskumeja? Siellä näyttäisi olevan paikat joihin sellaiset voisi laittaa, mutta räjäytyskuvastakaan ei oikein näe että onko niitä. Ulosjoustolle on olemassa kumit.

Kyllä siellä pitäisi olla, aivan samaan tapaan kuin Pajeroissakin. Ja aivan samaan tapaan kuin Pajeroissakin, niistä on joko toinen tai molemmat ropisseet tielle jossain vaiheessa. Itse laitoin muistaakseni vaan jonkun yleismallin kumin sinne, kannattaa etsiä mahdollisimman ohuet.
 
Vs: Tuli hankittua L200 2.5D -91 4WD

Eipä taida tässä meikäläisen käytössä olla vaaraa etupään pohjaamisesta. Voisko joku ystävällisesti laittaa kuvan kuinka ne kumit sinne eteen kuuluu tulla. Katsuri vähän kyseli muttei niitä vaatinut. Ajattelin ne sinne laittaa varmuuden välttämiseksi.
 
Takaisin
Ylös Bottom