TURBO-GALANTIN CHIPPAUS

johannes

Member
Liittynyt
17 Huhtikuu 2003
Onko kenelläkään tietoa E15 korin turbo-Galantin ECUn chippauksista????
Todennäköisesti siihen ei ole saatavana minkäänlaista tavaraa, vai olenko väärässä?

Olen asentanut vastuksen lämpötila-anturin yhteyteen joka kytkeytyy mikrokytkimellä päälle kun kaasu painetaan pohjaan. Oulun tekussa tehopenkissä katsottiin millainen vastus tarvitaan.Sillä sai kohtuullisesti lisää seosta. Ohitin myös piirin, joka estää ahtopaineen nousua "liikaa". Mieluummin silti virittelyn tekisi ECUn käsittelyllä suoraan.

Käytän 1 bar ahtoa (enempää ei kärsinyt olla, mutta riittävästi sai tuollakin paukkuja koneesta) ja autoon on asennettu kohtuu toimiva cooleri (imu-ilman lämpö 40 astetta 1 bar ahdolla ulkoilman ollessa mittaushetkellä 15 astetta plussalla).
 
Pitäs varmaa liittyä johki ulkomaisee klubii, ku ne tuntuu niit aika paljo chippaileva ja kysyy niiltä ???
Onhan noiki jo fixun tuntusii juttui, vaikken mitää noist ohjainlaitteis ymmärräkkään ;D
Sähkökaavion luku onnistu ku laitoin konepellin alle muovipussillisen johtosarjaa, kaavion avul joka oli lojunu auton takapenkil 7-vuotta...oli aika haalee ;)
 
Terve Johannes.
Omistan vm83 t-galantin ja ihmettelin käykö saman kaltaiset viritykset mun autoon. Tässä sii jäi epäselväksi että onko eci ja ecu ruiskun välillä eroja?
Jos on sama laite viitsisitkö lähettää lisätietoja noista viilauksista mitkä oot tehny autoos, jotta saataisiin lisää mitsuja kulkee eniten täysii! ;D ;D ;D

T: Antte
monkeyrider@yahoo.com
 
Terve Johannes.
Omistan vm83 t-galantin ja ihmettelin käykö saman kaltaiset viritykset mun autoon. Tässä sii jäi epäselväksi että onko eci ja ecu ruiskun välillä eroja?
Jos on sama laite viitsisitkö lähettää lisätietoja noista viilauksista mitkä oot tehny autoos, jotta saataisiin lisää mitsuja kulkee eniten täysii!  ;D ;D ;D

T: Antte
monkeyrider@yahoo.com

Moi antte.
Teillä molemmilla on sekä eci että ecu ja samat viritykset
käy läpeensä 81-87 8v tbo:ssa. Ainakin lähestulkoon.
eci=electronic control injection
ecu=electric control unit/electronic computer unit
"voi olla kirjoitusvirheitä?" :)
t:Arska
PS. sitä ecu:ahan yleensä "chipataan" ;)
 
Käyppä katsomassa www.turbotec.com ja soita Karalan Mikalle. Se voisi saada tehtyä chipin.
 
Takaveto turbon ECUn pistoke-eroavaisuuksia ovat esim.

-takavetomallin ECUn ainakin yksi maadoituskohta on  
etuvetomallissa ahtopaineen solenoidin pistokepaikka
-auton nopeus-sensoria ei ole
-ISC puuttuu
-joidenkin muidenkin pistokepaikkojen tarkoitus on kokonaan toinen ja pistokkeen yleismuotokin on erilainen. Vanhassa ei ole myöskään pakokaasujen takaisinkierrätystä välttämättä. Paitsi Australiaan viedyissä malleissa oli.

Ruiskusuuttimien vastus-arvot ovat molemmissa turboissa 2,5 ohmia.

Sinun pitäisi käyttää auto penkityksessä, jossa nähtäisiin millä ahtopaineella alkaa seoksen raja-arvot. On mahdotonta tietää arvailemalla sitä. Summassa sitä ei kannata tehdä, koska saat koneesi härskisti karstoittumaan vääränlaisella vastuksella.
En myöskään muista takavetomallin lämpöanturin vastusarvoja verrattuna etuvetoiseen.

Itselläni on myös imusarja ja pakosarja ja ahdin ja kansi modifioitu.
Mutta seokset näkee kunnolla vasta penkityksessä, jossa säädettävällä vastuksella pystyi hakemaan sopivat vastusarvot.

Lisäksi vanhassa ruiskut ovat ns sisäiset ruiskut, kun taas etuvetomallissa ns. ulkoiset ruiskut eli ruiskutkin ovat erilaiset, vaikka periaate on sama.

Autoni ahtopaine hukkaportin avautumiselle on tehdasvakiona 92 kPa. Taitaa olla suoraan käännettynä n. 0,9 bar.

etuvetomallissa sensorien "virtajakelukeskus" pistokkeessa A2 toimii viidellä voltilla, takavetoinen ei toimi näin!!!!!
 
Takaisin
Ylös Bottom