Tollanen operaatio tuli simonsays:n kanssa tehtyä ja ajattelin infota minkälainen homma on kyseessä.
Me lähdimme tekemään hommaa ensin irroitamatta syyläriä mutta pelkästään turbon lämpösuojan ruuvien irrotus oli tosi hankalaa. No lämpösuojan ruuvit saatiin irroitettua mutta itse lämpösuoja ei sitten meinannut mahtua pois. Seuraa vaihe oli sitten vanhan elbown irrotus ja mutterit oli tosi kovin kiinni ja niin vaikeassa paikassa, että päätettiin ottaa syyläri pois. Ja sitten taas muttereiden kimppuun mutta kun ei aukee niin ei aukee. Päätettiin sitten ottaa turbo pois jolloin elbown saisi helpommin irti. No yllätys yllätys ruuvit joilla turbo oli kiinni olivat kanssa jämähtäneet paikoilleen ja yksi niistä sitten päätti mennä poikki. No nyt turbo oli irti ja elbowta taas irroittamaan ja yllätys taas meni ruuvi poikki.
Eli hommassa meni kaksi ruuvia poikki ja niiden poikkimenneiden ruuvin pätkien irroittaminen ei sitten mennyt kuten elokuvissa. Itse kasaaminen meni sitten ihan heittämällä kun katkenneet ruuvin pätkät oltiin saatu irti.
Eli ohjeena jos joku rupeaa ko. hommaa tekemään niin ota suosiolla irti heti alkuun syyläri, sen jälkeen itse turbo ja sitten vasta rupea sitä vanhaa elbowta irroittamaan.
Tuolla muutama foto http://evo6.kuvat.fi/kuvat/JapSpeed+S1+Exhaust/
Me lähdimme tekemään hommaa ensin irroitamatta syyläriä mutta pelkästään turbon lämpösuojan ruuvien irrotus oli tosi hankalaa. No lämpösuojan ruuvit saatiin irroitettua mutta itse lämpösuoja ei sitten meinannut mahtua pois. Seuraa vaihe oli sitten vanhan elbown irrotus ja mutterit oli tosi kovin kiinni ja niin vaikeassa paikassa, että päätettiin ottaa syyläri pois. Ja sitten taas muttereiden kimppuun mutta kun ei aukee niin ei aukee. Päätettiin sitten ottaa turbo pois jolloin elbown saisi helpommin irti. No yllätys yllätys ruuvit joilla turbo oli kiinni olivat kanssa jämähtäneet paikoilleen ja yksi niistä sitten päätti mennä poikki. No nyt turbo oli irti ja elbowta taas irroittamaan ja yllätys taas meni ruuvi poikki.
Eli hommassa meni kaksi ruuvia poikki ja niiden poikkimenneiden ruuvin pätkien irroittaminen ei sitten mennyt kuten elokuvissa. Itse kasaaminen meni sitten ihan heittämällä kun katkenneet ruuvin pätkät oltiin saatu irti.
Eli ohjeena jos joku rupeaa ko. hommaa tekemään niin ota suosiolla irti heti alkuun syyläri, sen jälkeen itse turbo ja sitten vasta rupea sitä vanhaa elbowta irroittamaan.
Tuolla muutama foto http://evo6.kuvat.fi/kuvat/JapSpeed+S1+Exhaust/