Turbon tasapainoitus....

J

Juuperi

Guest
On varmaan jotkut teistä joutuneet joskus ::) tasapainottamaan turbonsa joten kysynkin, että mitäpä tuo lysti maksoi tuolloin...? ???
 
Moro.
Olen kyllä, jokaisen turbo-rempan yhteydessä.
Ja maksaa n. 50-70 egua lisää kokonaissummaan.
Ja EHDOTTOMASTI suosittelen.
t:Arska :)
 
Noniin ja kun tämmöinen aihe pläjäytettiin esille, niin tarkentaisitteko mitä tämä "turbon tasapainoitus" käytännössä tarkoittaa, milloin sen joutuu tekemään yms... ;)
 
Moi.
Noin, lyhyesti: turbiinisiipi akseleineen tasapainoite-
taan kompurasiiven kanssa "balanssiin" erityisellä
siihentarkoitetulla tasapainoituskoneella, jotta se
pyörisi värinöittä niitä kohtuu kovia kierroksia(n.100
tuhatta rpm.)
Ja valveutunut turbokorjaaja tekee sen AINA.
t:Arska :)
 
Soitinkin jo TurboRiikoselle ja selvisi hintakin 220e jos ei tarvi vaihtaa mitään osia....
Kaipa se on hintansa väärti...
Eli tuo hinta sisälsi huollon johon kuuluu juurikin tuo tasapainoitus, akselin kiillotus ja pesien ja muiden osien putsaus.

Tuli tuossa purettua kaksi turboa TCo5 ja TCo6 kun tco6 oli pakopesä menehtynyt niin otettiin pakopesä tco5:sta akselin joutui myös ottamaan tco5 mutta laakeri taas tuli tco6... Eli nyt kysynkin, että kun pesät ovat tuollaiset niin eikös turbon pitäisi ruveta ahtamaan jo pienemmillä kierroksilla kun siinä on tuo pienempi pakopesä ???
 
Eikös siinä itse asiassa ole nyt myös pienempi pakosiipi, jos TC05:n akselia on käytetty.

Mulla olisi muuten 12A kompressoripyörä ja siihen sopiva kompressorikotelo. Tosin todennäköisesti sinulla on sellainen itselläsikin, kun kerran olet TC05:n pistänyt lihoiksi. Kannattaa luultavasti käyttää sitä, eikä TC06:n 11A pyörää, mutta vaikea sanoa mitään varmaa virtausominaisuuksista, kun Mitsulta ei saa virtauskarttoja.

Tehot tuolla virityksellä luultavasti laskevat jonkin verran, mutta pääsee ainakin ajamaan ja laite ahtanee jonkin verran alempaa kuin TC06.
 
Takaisin
Ylös Bottom