Turbotettu dynamic, moottori pätkii kuin sähkövikainen??4g63

mutsi

ilo alkaa kilosta,kauhu kahdesta
Liittynyt
18 Lokakuu 2007
Sijainti
Lahti
eli tollanen dynamicci mikä on turbotettu(4g63), niin pätkii tosi mystisesti. moottorin ohjauksena mulla on(win)hestec. tulpat,johdot,puolan ja ilmanputsari on nyt vaihdettu uusin ja sama meno jatkuu. pari täysvetoo kesti hyvin uudella puolalla ja sit alko taas pätkii, jopa tyhjäkäynnillä. aluksi vika esiintyi 0,5bar ahtopaineen jälkeen, mutta nyt sitten tekee jo koko kierrosalueella. voisko olla asento tunnistimissa????
 
Vs: Turbotettu dynamic, moottori pätkii kuin sähkövikainen??4g63

Bensanpaineet? Suodatin? Alkuperäinen dynyn pumppu?
 
Vs: Turbotettu dynamic, moottori pätkii kuin sähkövikainen??4g63

ei oo dynamicin bensapumppu ja ainetta tuntus saavan ainakin seos mittarin mukaan ja kylmänä ku laitaa käyntii ni tulee putkesta ulos asti bensaa/läikkä maahan. mul on kyl aikasta isot suuttimet(850cc) et niitä tässä oon miettiny että noinkohan jumittas joku niistä. bensan paineet on tollast 1,5 ja 2 välissä. ton bensansuodastin täytyy viel tsekata...ihan vaa varmuudeks. toinen mitä oon miettiny et oisko venttiilistä lentäny palairti että vuotais,mutta kun puolikaaasulla(ilman ahtoja) antaa kerätä kierroksia niin menee kyllä 6500rpm ihan pätkimättä. en oo kyl kuullu keltään et ois venoja hajonnu tai seetejä.
 
Vs: Turbotettu dynamic, moottori pätkii kuin sähkövikainen??4g63

mutsi sanoi
ei oo dynamicin bensapumppu ja ainetta tuntus saavan ainakin seos mittarin mukaan ja kylmänä ku laitaa käyntii ni tulee putkesta ulos asti bensaa/läikkä maahan. mul on kyl aikasta isot suuttimet(850cc) et niitä tässä oon miettiny että noinkohan jumittas joku niistä. bensan paineet on tollast 1,5 ja 2 välissä. ton bensansuodastin täytyy viel tsekata...ihan vaa varmuudeks. toinen mitä oon miettiny et oisko venttiilistä lentäny palairti että vuotais,mutta kun puolikaaasulla(ilman ahtoja) antaa kerätä kierroksia niin menee kyllä 6500rpm ihan pätkimättä. en oo kyl kuullu keltään et ois venoja hajonnu tai seetejä.

Voiskohan se pätkiä sen takia, kun käy noin perkeleen rikkaalla. Onko sitä mitenkään säädetty?
 
Vs: Turbotettu dynamic, moottori pätkii kuin sähkövikainen??4g63

Onko se bensaa kaikki mitä tulee, vai onko kondensiovettäkin... Kipinäpuolelle viitais äkkiseltään, ettei jaksa polttaa, mutta jos liian paksua seosta, ei polta sittenkään.

"pari täysvetoo kesti hyvin uudella puolalla ja sit alko taas pätkii, jopa tyhjäkäynnillä" eikös tuo jo kerro jotain, kuumiaako puolapaketti/latausaika?
 
Vs: Turbotettu dynamic, moottori pätkii kuin sähkövikainen??4g63

Mitsubisimään sanoi
"pari täysvetoo kesti hyvin uudella puolalla ja sit alko taas pätkii, jopa tyhjäkäynnillä" eikös tuo jo kerro jotain, kuumiaako puolapaketti/latausaika?

Onko sulla tietoa mitä pitäst olla Dwell time ja Spark time? Mulla on nyt megassa muistaakseni Dwelli 5.5ms ja sparkki 3.0ms.
 
Vs: Turbotettu dynamic, moottori pätkii kuin sähkövikainen??4g63

Ihan perusjuttuja:
Mikä kokoonpano..
Ahtopaineet..
Tulpat..
 
Vs: Turbotettu dynamic, moottori pätkii kuin sähkövikainen??4g63

bensan paineet 1,5-2 ????

liian vähän 3,5-4,5 on mun mielestä tarpeeksi ettei olisi pa-pumppu sökö
 
Vs: Turbotettu dynamic, moottori pätkii kuin sähkövikainen??4g63

juu kiitti vaan vastauksista, ollu täs lomalla joten ei oo ollu autolle käyttöö mut nythän se on taas edessä. suuttimet vein testaukseen ja oottelen niistä tietoa. ja mitä tohon bensapuoleen tulee ni paineet on sen takia pienet ku suuttimet tosiaan 850cc eli ei pienimmästä päästä, pumpussa riittäs tehot kyllä antaa enemmänkin. harisella penkitetty ja säädetty eli m-ohjaus kyllä pitäs toimia.kipinäpuolta tyäs itekki oon miettiny ja täytyy varmaan tilaa ihan kaupasta uus puola ni ois siitäki sit täys varmuus.
 
Vs: Turbotettu dynamic, moottori pätkii kuin sähkövikainen??4g63

Nosta nyt hyvä mies ne bensanpaineet oikeille lukemille.
n. +3bar ilman ahtoja ja ahtojen noustessa esim 1baariin niin bensanpaineen pitää tuolloin olla +4bar!

Sanoit, että seosmittarin mukaan seokset ok. Eli silloin se ei voi olla bensan saannissa se vika.
Jos suuttimet "jumittaisi" niin silloin se näkyisi joko laihana tai rikkaana seoksena.

Sähkö/sytkä puolen vikaa veikkaan minä.
 
Vs: Turbotettu dynamic, moottori pätkii kuin sähkövikainen??4g63

no niin olipas taas vika. bosh merkkiset tulpat tällä kertaa :seina. platina tulpat kesti sen kilometrin ja nyt kun laitto ihan normmalit ngk:eek:ot ni johan toimii ja lumi pöllyää :)
 
Vs: Turbotettu dynamic, moottori pätkii kuin sähkövikainen??4g63

narvjuha sanoi
Nosta nyt hyvä mies ne bensanpaineet oikeille lukemille.
n. +3bar ilman ahtoja ja ahtojen noustessa esim 1baariin niin bensanpaineen pitää tuolloin olla +4bar!

Sanoit, että seosmittarin mukaan seokset ok. Eli silloin se ei voi olla bensan saannissa se vika.
Jos suuttimet "jumittaisi" niin silloin se näkyisi joko laihana tai rikkaana seoksena.

Sähkö/sytkä puolen vikaa veikkaan minä.

+1. Vaikka nyt ongelma ratkesikin, niin luulisi noilla paineilla olevan sumun jo sen verta heikko että varmasti haittaa palotapahtumaa. Jos kerran moottorinohjaus on ok, niin miksei bensanpaineita olla nostettu oikeisiin lukemiin ja korjattu isoja suuttimia sitten vaikka säätämällä aukioloaikoja softalla? Seosten säätö bensapaineensäätimellä on käsittääkseni aina se viimeinen vaihtoehto mitä pyritään välttämään viimeiseen asti.
 
Vs: Turbotettu dynamic, moottori pätkii kuin sähkövikainen??4g63

menee sumut kyllä valumiseks jos laskee liikaa polttoaineen painetta. huomas konkreettisesti ku pyörittelin testerissä suuttimia ja mielenkiinnosta säätelin painetta ja kattelin sumujen muotoja :)
 
Takaisin
Ylös Bottom