Turbotimer Kuutoseen

InF

New Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2008
Sijainti
Vantaa
turpotimeri ois hankinnassa... kattelin tos HKS:n Turbotimeriä siihe sais johtosarja mukaa ettei tarvi rupee katkomaan mitään.
onko noissa turbotimereissä jotain eroja muuta ku että toisissa 1-3min säätövara ja toisissa 1-10min tjsp. Greddy:ltä ja HKS:ltä saa jotain "parempia" malleja joissa ajanottoa ja muuta turhaa? mukana.
tekeekö niillä lisä jutuilla mitää vai hankinko vaan jonku kahekympi biltema kopion
 
Vs: Turbotimer Kuutoseen

Mitä sä sillä teet, ku tos on vesijäähdytteinen turpo?

Ajat viimeiset pari minuuttia rauhallisemmi ni tats it!
 
Vs: Turbotimer Kuutoseen


Kyllä se kovemman ajon jälkeen on hyvinkin paikallaan tyhjäkäyttää muutama minuutti.
Sama se mikä timeri siellä on kunhan itseä miellyttää. Laittomiahan ne kyllä on kaikki koska autoa ei saa jättää yksinään käymään.
 
Vs: Turbotimer Kuutoseen

Melkoisen tarpeeton varuste. Ei niitä välttämättä kannata pois repiä jos edellinen omistaja sen asentanut, mutta en itse moisesta mitään maksaisikaan. Kovemman ajon jälkeen minuutti pari tyhjäkäyntiä, ei siinä muuta tarvita. Normaaliajosta ei edes tarvita mitään erityisiä operaatioita.
 
Vs: Turbotimer Kuutoseen

Biim sanoi
Laittomiahan ne kyllä on kaikki koska autoa ei saa jättää yksinään käymään.

Hä?

Asetus ajoneuvon käytöstä tiellä:

5 § (19.12.2002/1243)
Moottorikäyttöisen «ajoneuvon» tarpeettoman joutokäynnin kielto

1. Moottorikäyttöisen «ajoneuvon» seistessä muusta syystä kuin pakollisen liikenne-esteen vuoksi ei «ajoneuvon» moottoria saa käyttää enempää kuin kaksi minuuttia. Lämpötilan ollessa alle -15°C saa moottoria ennen ajoon lähtemistä kuitenkin käyttää enintään neljä minuuttia. Traktorin, moottorityökoneen ja auton alustalle rakennetun työkoneen moottoria saa kuitenkin käyttää ennen ajoneuvolla tai koneella tehtävän työn alkamista «ajoneuvon» toimintavalmiiksi saattamiseen tarvittavan ajan.

2. Joutokäynnin kielto ei koske kiireellisessä tehtävässä olevaa hälytysajoneuvoa, poliisin virkatehtävässä käyttämää ajoneuvoa eikä katsastuksen osana toimitettavaan pakokaasumittaukseen odottavaa ajoneuvoa. Kielto ei myöskään koske ajoneuvoa, jonka pääasiallinen käyttötarkoitus tai pääasiallisen käyttötarkoituksen edellyttämä lisälaite, kuten jätteenpuristin, kompressori, pumppu tai nostolava, vaatii moottorin käyttämistä.


Tuossa ei ainakaan puhuta yksin tai kaksin joutokäyttämisestä mitään. Ei se mahda olla sillä peruseella kiellettyä.
 
Vs: Turbotimer Kuutoseen

Timeriä tulee käytettyä lähinnä radalla kovan ajon jälkeen. En kyllä usko että asentaisin itse, hyöty on liian pieni siihen. Nykyisessä autossa olevassa mallissa on kyllä boonuksena akun jännitemittari :)
 
Vs: Turbotimer Kuutoseen

Muistelisin jossain asetuksessa olevan mainittua ettei autoa saa jättää yksinään käymään. Vai olikohan moinen vakuutuskirjassa, jossain kuitenkin. Tarpeeton varuste tosiaan kuitenkin. Itse aina odottelen autossa sen hetken mitä sitä tarvitsee jälkikäytellä.
 
Vs: Turbotimer Kuutoseen

Biim sanoi
Laittomiahan ne kyllä on kaikki koska autoa ei saa jättää yksinään käymään.

Se säädös taitaa liittyä siihen , että onnettomuus tai vastavassa tilanteessa moottori on saatava pysähtymään/sammutettua virta avaimesta.


Edit : typo
 
Vs: Turbotimer Kuutoseen

pakkohan kaikki herkut on olla jos haluu tehä viimesen päälle 8)
 
Vs: Turbotimer Kuutoseen

nokonzok sanoi
Melkoisen tarpeeton varuste. Ei niitä välttämättä kannata pois repiä jos edellinen omistaja sen asentanut, mutta en itse moisesta mitään maksaisikaan. Kovemman ajon jälkeen minuutti pari tyhjäkäyntiä, ei siinä muuta tarvita. Normaaliajosta ei edes tarvita mitään erityisiä operaatioita.

Juurikin näin. En itse ainakaan löydä tarpeeksi hyvää perustetta minkä vuoksi turbotimer täytyisi hankkia. Ei ikinä voi niin kiire olla etteikö antaisi sen ahtimen vähän jäähtyä/ pysähtyä. Kyllä luulisi turbolla varustetun ajoneuvon omistajan ymmärtävän raskaan ajon jälkeen käyttää muutama minuutti. Toyotan 80- ja 90- luvun turbomalleissahan oli se tarrakin missä kehoitettiin käyttämään vähintään se 20sek jokaisen ajon jälkeen.

-JP- sanoi
Se säädös taitaa liittyä siihen , että onnettomuus tai vastavassa tilanteessa moottori on saatava pyhätymään/sammutettua virta avaimesta.

Tuo on hyvä pointti.
 
Vs: Turbotimer Kuutoseen

onhan toi joo vähän hätävarjelunliiottelua mutta ei tarvii ainakaan katua että miksi ei tullu hankittua jos sattuu vahinkoja kun noita tehoja oon kuitenkin aika rajusti nostamassa :p
 
Vs: Turbotimer Kuutoseen

Löytyy HKS:än timeri ja käytän sitä jatkuvasti, ajan voi laittaa 0.30-9.90 minuuttiin. Ja jos maailma siihen kaatuu kun sitä käyttää jatkuvasti puol minuuttia, kyynel.
 
Vs: Turbotimer Kuutoseen

InF sanoi
onhan toi joo vähän hätävarjelunliiottelua mutta ei tarvii ainakaan katua että miksi ei tullu hankittua jos sattuu vahinkoja kun noita tehoja oon kuitenkin aika rajusti nostamassa :p

Minkäslaista rakentelua olet suunnitellut?
 
Takaisin
Ylös Bottom