Tyhjäkäynti onkelmia

Sasuli

Galant 2.0GLI -92
Liittynyt
5 Syyskuu 2003
Sijainti
Hämeenkyrö
Gallun tyhjäkäynti lämpimänä katosi olemattomiin, kun käytin akun johdon irti. Tämän jälkeen ajettu n.450km.
ECU opettelee uudelleen toimimaan, mutta vikakoodiksi antoi 11 eli lambadaada olis sökö.
Onko tämä opetusvaihe näin kriittinen, että jos lambada on p*skana niin Ecu ei saa konetta säätöihin?
Onko lambadadadan irrotukseen joku pätevä neuvo, muutakuin kädet verille, hampaat irvessä, avain paskana vääntö? :p
On meinaan lujas. :mad:
 
Hemmetin iso lenkki taikka sitten otat sen etuputken irti kokonaan. Pala kakkua.
 
hemmetin iso TUUMAmitoituksella oleva lenkki jos en väärin muista.... eli katso oikea avain ettet nuljaa sitä anturin kantaa....
 
22mm lenkillä irtos rajun äheltämisen ansiosta.
Paikka ei ole kovin herkullinen, syyläriin tulee helposti tökittyä jälkiä tai haavoja käsiin.
Anturin ei varmaankaan saisi helistä.?
Huomenna näkee tuomion, pelittääkö kun vaihtaa uuden.
 
Hyvin lähti Misukka pelittään, kun vaihto uuden Boschilaisen lambadan. :)
Nollasin ECU:n samalla ja jo 40km matkan jälkeen löytyi tyhjäkäynti, eikä vikavalo syttynyt käynnistyksen jälkeen kertaakaan. Ennen syttyi n. 10km ajon jälkeen. (80km/h vauhdissa yleensä)
Taitaa olla vielä aika hyvässä lyönnissä mitsu.
Toisin kuin ensimmäinen autoni Gallu 1.6GL -81.
Vikaa vian jälkeen, mm: jakajasta johto poikki, laturin kiinnitys murtui koneesta irti, ilmanputsarista lensi kansi kesken ajon, tasapainoakseli solmussa, pätkii, vaihteisto otti pohjaan kiinni :eek: ... ::) Muuten auto oli päällisin puolin hyvässä kunnossa, mutta osa vioista saattoi johtua raskaasta kaasujalasta... ;D
 
Juma*auta!
Gallun kulutus tippui aika reilusti ton lambdan vaihdon jälkeen. 6,9l/100km :eek: keskikulutus 618km matkalla. Aika hyvin näinkin paljon ajetulta autolta. :)
Matkaan sisältyi ajoa kärry perässä, kaupunkiajoa sekä matka-ajoa raskaallakin kaasujalalla.
Kyllä kelpaa ajella, kun menovettä säästyy. 8)
 
Takaisin
Ylös Bottom