Uusi Evo mielessä, kysymyksiä

Jufe

New Member
Liittynyt
16 Lokakuu 2008
Veholla kävin ihmettelemässä Evo GSRää, mieli tekis hankkia ja toimitusaikakaan ei ole paha, maassa on kuulemma useita autoja.

Mutta entisenä STi kuskina Evoista en juuri tiedä mitään, eli X on kuulemma paljon parempi "normaalikäytössä" -> hiljaisempi, kulkee tasaisemmin ei niin on/off tyylinen, onko kenelläkään kommenttia? en vielä koeajanut mutta varauksessa on... mammakin ajelis usein siksi ei mitään ralliautoa haeta. Sti:ssä mulla oli alustasarja, Ecu, green filsu ja 3" putkisto, se meni jo hiukan överiksi, oli kuin kivireki ja pakoääneet ihan neuroottiset. Mutta liikahti aika eläimellisesti 8)

Toiseksi, jostain brittilehdestä luin et kun haluaa ecua päivittää ja tehot/väännöt johki +20% tasolle säätää kannattaa ehdottomasti GSR koska toi suorakytkentävaihteisto ei kestä/ei toimi kunnolla silloin, GSRhän on aina 5 vaihteisena manuaalina, onko kannanottoja tähän? Olen ihan varma et ecun päivtys tulee eteen, ikinä ei ole liikaa tehoja... ja tuo 5,2-6,3 sek 0-100 tuntuu aika maltilliselta, onko 0-400m dataa muuten tiedossa, mihin aikoihin on menty?

Muutakin vinkkiä saa laittaa miksi Evo eikä uusi STi :)) ite olisin enemmän Evon kannalla, on nätimpikin..

Kiitokset

Jufe
 
Vs: Uusi Evo mielessä, kysymyksiä


Brittipajat testaa/on jo valmiina ecun mappaukset jokaiselle mallille, joten tuskin se puolitomaattiloota tuosta kiinni jäisi. Kannattaa rekisteröityä MLR-foorumille (http://www.lancerregister.com/) ja katsella sieltä ennenkuin teet päätöksen.

Siinä olen täydellisen samaa mieltä, että uusi evo on paremman näköinen. Subbe epäonnistui uuden muotoilussa pahasti. :-X
 
Vs: Uusi Evo mielessä, kysymyksiä

TM:ssä julkaistussa urheiluautovertailussa STi sai moitteita moottorin heikosta alaväännöstä. Aika ihme kyllä, kun on ihan 2,5 litrainen kone. Tuskin ne toimittajat kumminkaan ihan pötyä latelee...
 
Vs: Uusi Evo mielessä, kysymyksiä

^Nii ja kelatkaa millanen on alavääntö 2,0 litraisessa vakiona ;D.
 
Vs: Uusi Evo mielessä, kysymyksiä

zare sanoi
^Nii ja kelatkaa millanen on alavääntö 2,0 litraisessa vakiona ;D.
subarusta en tiä mut evo9:ssä ainakin tuntuu olevan ihan jees alavääntö.
jaksaa vetää kohtuu jyrkkää mäkeä auto täynnä porukkaa viel 1500rpm eikä edes vastaan pane :)
(myös muillakin kuin ykkösvaihteella ;D)
 
Vs: Uusi Evo mielessä, kysymyksiä

Joo no ei se nyt ihan mikään olematon ollut silloin back in vakio-days ;D, mutta esim. tuollaista vastaavaa testiä ei tullut ikinä tehtyä. Ehkä tuo usein mainittu subarun "olematon" alavääntö menee osittain sen piikkiin, että kontrasti on melko julma kun se vakiona rykäsee siinä kolmen tonnin kohdalla ihan kiitettävästi.
Ekan päivityksen myötä tuon rykäisyn ilmaantuminen saatiin reiluun kahteen tonniin (jotain 2200-2300) ja nyt isomman mutkan myötä ollaan taas 2½ tuhannen huonommalla puolella ;D.

Pahasti OT, poistakaa jos näette aiheelliseksi. Niin ja Jufe osta vaan evo... subarun olet jo nähnyt niin varmasti tervetullutta vaihtelua toi evo. Onhan se luonteeltaan kuitenkin eri auto :).
 
Vs: Uusi Evo mielessä, kysymyksiä

No evo 9:ssä ei vakiona ketään ole kotona alakierroksilla. Mutkan päivityksen jälkeen tuntuu vielä enemmän siltä ettei mtn tapahdu ennenkuin alkaa ahtamaan kunnolla jossain 2000rpm yläpuolella.
 
Vs: Uusi Evo mielessä, kysymyksiä

Eikö Evo 10:ssä saatu juurikin korjaus tähän, vääntöä on tarjolla paljon laajemmalla kierrosalueella, ainakin tämän käsityksen minä olen saanut.
 
Vs: Uusi Evo mielessä, kysymyksiä

masa- sanoi
Eikö Evo 10:ssä saatu juurikin korjaus tähän, vääntöä on tarjolla paljon laajemmalla kierrosalueella, ainakin tämän käsityksen minä olen saanut.

Oma evo IX evo kävi "korjauksessa" jo vime vuonna. Eikä kärsi alaväännön puutteesta, eikä mistään muustakaan. Minkä vuoksi moottorin pitäis vääntää alle 1500rpm muuta kun liikkeellelähdössä;?D
 
Vs: Uusi Evo mielessä, kysymyksiä

ewopower sanoi
Oma evo IX evo kävi "korjauksessa" jo vime vuonna. Eikä kärsi alaväännön puutteesta, eikä mistään muustakaan. Minkä vuoksi moottorin pitäis vääntää alle 1500rpm muuta kun liikkeellelähdössä;?D

Minkälaista vääntökäyrää sait aikaiseksi? Vakioturbolla käyrät kyllä tuppaa olemaan aika jyrkkiä siinä 3k:n korvilla. 2700 nurkilla olaan siinä alle 250 lukemissa jotain ja jo 3300 korvilla koputellaan maksimia. Näin ainakin minun tietääkseni.
 
Takaisin
Ylös Bottom