Uusi harrastaja EVOa ostamassa

Susikoira

New Member
Liittynyt
24 Helmikuu 2012
Moro,

En ole koskaan omistanut muuta, kuin alle 200hv etuvetoja. Nyt olisi vihdoinkin mahdollisuudet vaihtaa kunnon nelivetoon.

En ole lähtökohtaisesti kiinnostunut virittämään tai tuunaileen autoa.

Mitä te kokeneemmat asiantuntijat suosittelette? Periaatteessa jos budjettia venyttäisi äärimmilleen olisi lähes uusi EVO X mahdollinen. Saako siinä aloittelija rahalleen vastinetta verrattuna, että EVO ysin sais n. 15t halvemmalla? Luin kyllä teknisistä eroista, mutta käytännön "tuntumaa" haen tässä enemmänkin

Vaikka EVOt lähtökohtaisesti ovatkin kestäviä autoja, tuntuu hieman riskiltä ostaa esim. EVO 9 yksityiseltä. Itse kun ei osaa kuntoa tarkistaa, eikä tieto-taito riitä huomioimaan kaikkea. Onko tähän vinkkejä?

Minkälaisia kokemuksia muilla on käytettyjen EVOjen ostosta?

Ralliartin saisi toki vielä ysiäkin edullisemmin, mutta (ilman koeajoa) oon ymmärtänyt, että se ei oo ollenkaan sama asia, vaikka tehoja se n. 240hv onkin.

Luin tuon hyvän vinkkilistan, joka tuossa forumilla olikin. Onko muuta, mitä EVO-aloittelijan pitää/kannattaa huomioida?
 
Vs: Uusi harrastaja EVOa ostamassa

Käytettyä kun kattelet, niin kato nyt ainaki miten/mitä sillä on ajettu. Näkee kyllä korissa olevista jäljistä. Pohja tykkää jonku verran kukkia jos ei oo kunnon ruostesuojausta, että kurki sinne pohjaan myöskin. Ja jos se ayc on vaihdettu niin siitä plussaa, kun menevät vissiin lähes jokasesta evosta jossain vaiheessa?
Ite oon nyt ajellu ysillä kesästä asti ja onse vaan ihan hemmetin paljon parempi ajaa kun edelliset ruoskat mitä mulla on ollu.
Jos rahat riittää kymppiin niin osta se mutta en usko, että eroaa ajettavuudeltaan hirveesti ysistä.
 
Vs: Uusi harrastaja EVOa ostamassa

Parhainten Suomessa myytävän evon historia selviää kun kysyt sitä täällä palstalla. Siis ei nyt tietenkään 100% varmuudella mutta melkein aina joku tuntee auton kun auton jostain :peukku
 
Vs: Uusi harrastaja EVOa ostamassa

Kymppi on selvästi painavampi, mutta sen ei pidä antaa hämätä, kokonaan uusi kori on todella hyvä ja auto on nopeampi kuin ysi esim radalla.

Toiset tykkäävät että liian hienostunut jo Evoksi, mutta jos raha mahdollistaisi niin kympin ostaisin itse.

Ralliartissa melkein kaikki on tosiaan erilaista mukaanlukien voimansiirto ja kaikki alustan osat tukivarsia myöten.

Yseillä alkaa olla jo sen verran ajettu monella että kannattaa kiinnittää huomiota yksilön valintaan. Joukkoon mahtuu monenlaista.
 
Vs: Uusi harrastaja EVOa ostamassa

Kiitos asiallisista vastauksista. Aika vähän on uudempia evoja suomessa myynnissä käytettynä. Melkein tulee kateelliseksi ruotsin markkinoille. Jos yksityiseltä ostaa niin pitäis oma diesel-lancer kans myydä itse. Vähän olen kympin puolelle kallistumassa. Kallista hupia mutta elämä on.

Mitä kautta evot vaihtaa yleensä omistajaa? Netin autosivustoilla niitä näkee tosi vähän ja välillä vähän kyseenalaisillakin jobbareilla.
 
Vs: Uusi harrastaja EVOa ostamassa

Pistä tänne foorumille halutaan ostaa evo ilmoitus. Sitten vaan valitsemaan ja ko. auton omistajan kirjoituksia tutkimaan, näin vältyt EHKÄ sen kaikkein pahimman pommin ostolta ;D

Näin itse tein pari vuotta sitten, eikä valittamista ostoksessa :nykii
 
Vs: Uusi harrastaja EVOa ostamassa

Ajattelin laittaa tämän saman otsikon alle:

Eli olen hommaamassa tuommoisen evo 8:n ostoa (fq 300). Auto on tuotu englannista, mutta olen ymmärtänyt että oikeasti kyseessä on jdm malli jolle on vain tehty nuo muutostyöt briteissä?

Varsinainen kysymykseni onkin, että kai auto myös verotetaan tällöin jdm autona vaikka se englannissa onkin ollut rekisterissä eli painojen mukaan? Mitäs dokumentteja kyseisellä tavalla rekisteröimiseen sitten tarvitsee? Näin keltanokkana en tiedä asiasta tuon taivaallista, mutta se on selvinnyt että vero on miltei kaksinkertainen jos se menee päästöjen mukaan...
 
Vs: Uusi harrastaja EVOa ostamassa

ite rekisteröin evo nelosen tuossa reilu kuukaus sitten ja se katsottiin ainakin jmd autona ja 4 paikkanen tuli. Pitää hommata vaatimustenmukaisuustodistus jonka hommasin pakettiautopojilta (275e) sitte tulliin pitää lähettää se veroilmoitus lappu minkä saa tulostettua tullinsivuilta ja tais olla että ulkomaan kauppakirja. Sitte autoonhan pitää ne muutokset tehä eli valot vaihtaa ja korkeudensäätö laittaa jos ei oo, sit en tiiä miten nuissa uudemmissa pitääkö takavaloja vaihtaa ja sumari laittaa taakse. Sillä ei vissiin sinäänsä oo mitää väliä onko auto englannista vai japanista mutta verotukseen vissiin vaikuttaa se onko ratti oikealla vai vasemmalla.
 
Takaisin
Ylös Bottom