Uusi lancer 2.0 sport

Kai_L

Mitsubishi Lancer 2,0 Stw Intense -06
Liittynyt
28 Maaliskuu 2004
Sijainti
Kurikka
Minkälainen kyseinen auto on plussat ja miinukset.
esitteestä katoin että olis automaattinen ilmastointi kuinka käytännössä toimii saako esim saman lämpötilan kesällä ja talvella.
minkä hintaiset huoltokustannukset.

Olis autokuume eli olisko ostamisen arvoinen  ???
 
Kai_L sanoi
Minkälainen kyseinen auto on plussat ja miinukset.
esitteestä katoin että olis automaattinen ilmastointi kuinka käytännössä toimii saako esim saman lämpötilan kesällä ja talvella.
minkä hintaiset huoltokustannukset.

Olis autokuume eli olisko ostamisen arvoinen ???

oma koeajo ainakin oli positiivinen, hiljanen ja sopivan tehokas, alusta tuntuma hyvä

automaatti ilmastointi on "rok" säädät 22 tai 21 astetta niin kesät talvet sama lämpötila... mulla oli e15 tbo galantissa automaanttinen ilmastointi ja se oli kyl mahtava, kesä helteillä sopivan viilee talvella lämmitti hyvin eikä "tohissu" ylimääräsiä lämpötilan saavutettuaan.
 
Jos noissa olis vielä se digitaaliversio ilmastoinnista, niin sit olis Awot..
Ajettavuudeltaan on mukava, ja ulkonäkö miellyttää verrattuna muihin uusiin korkeisiin autoihin..
Ainoa miinus on mun mielestä kulutus.. En tiedä miks tolla koneella tuota autoa myyvät, kun esim. GDI-myllyt olis saman tehoisia ja pari litraa satasella söis vähemmän...

Niin ja ISO +, ei ole integroitua soitinta.. :)
 
Galantin kaveriksi on moinen suurella todennäköisyydellä lähiaikoina tulossa. Vaihtoehtoina listalla on myös muutaman vuoden vanhempi Lexus IS200, Colt (ehkä turhan pieni), Type-R :nykii ja joitain muita joita en viitsi luetella...

Mutta kuitenkin, monet ovat sanoneet, että autosta ei uskoisi mikä moottori siinä on - on siis pirteä tehoista huolimatta. Itse olen autoa ajanut, mutta ei tullut sitä kengittyä kovin paljoa silloin niin ei ole oikein muistikuvaa tuosta. 2006:en sisustamateriaaleja on parannettu ja ohjaamoa tehty viihtyisämmäksi kuulemma, eli pitäisi ihan uusin malli käydä tsekkaamassa. Viimeistään Helsinki Motor Showssahan tuo tapahtuu.

Alustaa ovat monet kiitelleet. Jotkut sanovat sitä pintakovaksi, mutta meikäläinen ainakin dikkasi. Auto imeytyy tiehen mukavasti eikä tunnu huteralta moottoritienopeuksissakaan. Myös penkit ovat todella hyvät ja hyvin tukevat. Autossa on lisäksi lyhennetyt vaihdevälit ("Short shifter"), josta ainakin itse dikkasin tosi paljon.

Kuitenkin kyseessä on madallettu, alustasarjalla ja sporttipenkeillä varustettu auto, joten kannattaa käydä itse koeajolla ensin, jos ko. varusteet tuntuvat oudoilta.
 
M.Nieminen sanoi
GDi koneita ei ilmeisesti enää myydä Japanin ulkopuolelle.

Miksihän ei?
Eikös näitä isompia myllyjä ole vielä GDI:nä
Mulla ainakaan ole mitään negatiivista sanomista tosta GDI:stä.
Eikös toyota ja honda myy saman tyyppisiä moottoreita?
 
Vesku sanoi
M.Nieminen sanoi
GDi koneita ei ilmeisesti enää myydä Japanin ulkopuolelle.

Miksihän ei?
Eikös näitä isompia myllyjä ole vielä GDI:nä
Mulla ainakaan ole mitään negatiivista sanomista tosta GDI:stä.
Eikös toyota ja honda myy saman tyyppisiä moottoreita?

Perinteisemmät moottoriratkaisut tulevat halvemmiksi ja on varaa panostaa itse autoon. Tuo 2.0l Lancerin konehan pohjautuu 90 -luvun alun galantin GTI pannusta muunneltuna. Toisaalta mitsulla on nyt MIVEC. Sitä ei vaan jostain syystä ole tämän hetken Lanceriin saatavilla, mutta eiköhän seuraavaan ole. Niistä pannuista irtoaa tehoa enemmän kuin GDI:stä. Kulutuksesta en sitten tiedä. Ainakin jotkut ovat kauhistelleet ja valittaneet Outlanderin kulutusta. TM:n forumilla joku jopa sanoi, että on kolkuteltu 14l/100km lukemia. Toisaalta mielestäni se nyt on sanomattakin selvää, että noin painavassa autossa bensakone on janoinen. 2007 Outlander tuleekin pelkällä diesel -koneella ja nykyinen bensa-outtis jää rinnalle sport -versiona.

EDIT: Ainiin ja MIVEC -tekniikkahan oli japanissa ennen GDI:tä.
 
Itse en ole ihan viimeisintä versiota testannut, mutta paria Sport farmaria olen koeajanut ('05) ja olin hieman pettynyt.
Suorituskyky ei vastannut Sport-nimikettä. Veikeä sinänsä että vanhassa Lancerissa oli 83kw 1.6 kone, ja nykyisessä 72kw. Ja kulutuslukematkaan ei ole niitä alhaisimpia.
Sisusta, etenkin kojelauta hieman karu - no, eihän se mikään kallis auto ole. Penkit oli perusjakkaroiksi ihan passelit, Sport-leimaa en niillekään kyllä antaisi.
No, nythän hinnastossa onkin 2.0 Intense, ei sporttia :p
Farkun tavaratila tuntui asialliselta, auto oli helppo ja vaivaton ajaa. Moottoriäänet ja suhinat eivät vaivanneet, rengasmelu kylläkin.
Ja kuten Vesku sanoi,ISO plussa stereoiden ISO-paikasta :peukku. Integroidut tuo päänvaivaa (esim. Mazda3/6 tosi hankalia..).

edt: niin, ja perästä tuo stw on ihan ok näköinen.. vielä kun saisi Evo keulalla tuon..
 
kapsu sanoi
perästä tuo stw on ihan ok näköinen.. vielä kun saisi Evo keulalla tuon..

Jos juttua on ollut tuolla -> Ooppeli clubi jo kuukausi sitten,niin pitäisi mitsu miestä jo vähän hävettää... ;D

06.mitsubishi.evo9.wagon.drift.500.jpg


06.mitsubishi.evo9.wagon.act.r34.2.500.jpg


06.mitsubishi.evo9.wagon.r34.500.jpg


06.mitsubishi.evo9.wagon.bdg.500.jpg


06.mitsubishi.evo9.wagon.drift.rear.500.jpg


06.mitsubishi.evo9.wagon.crg.500.jpg
 
evokomuka sanoi
kapsu sanoi
perästä tuo stw on ihan ok näköinen.. vielä kun saisi Evo keulalla tuon..

Jos juttua on ollut tuolla -> Ooppeli clubi jo kuukausi sitten,niin pitäisi mitsu miestä jo vähän hävettää... ;D

Onhan tää ollu jo tiedossa varmaan vuoden verran. Ei hävetä ku mitsumiehet tietää kyl ennen. Luulis opel miehiä hävettävän ku ei oma merkki tuollaista tarjoa, joilloin pitää haaveilla OIKEISTA AUTOISTA.
 
[quote author=kapsu]
Niin, tarkoitin että normi Lancerissa saisi olla Evon keula.. en kysellyt Evo farmaria.
[/quote]

Öö,siis stw on farmari...


[quote author=blobbari]
joilloin pitää haaveilla OIKEISTA AUTOISTA.
[/quote]

BUAHAHAHA ;D ;D ;D
Eiköhän tämä iivo mene siihen samaan kastiin kuin skyline ja muutkin ohjukset johon normaali pulliaisella ei ole varaa.
Eli suotta sinäkään pullistelet että kuinka sinun sapporo on parempi kuin naapurin jaskan corolla,samanlaisia tinapurkkeja nämä kaikki nykyiset perus perheautot kuitenkin on... ;)
 
evokomuka sanoi
[quote author=blobbari]
joilloin pitää haaveilla OIKEISTA AUTOISTA.

BUAHAHAHA ;D ;D ;D
Eiköhän tämä iivo mene siihen samaan kastiin kuin skyline ja muutkin ohjukset johon normaali pulliaisella ei ole varaa.
Eli suotta sinäkään pullistelet että kuinka sinun sapporo on parempi kuin naapurin jaskan corolla,samanlaisia tinapurkkeja nämä kaikki nykyiset perus perheautot kuitenkin on... ;)

[/quote]

Enpä tainnu sanallakaan mainita omaa sapporoani. Vaikka se hyvä auto, niin se mikään ihmeellinen kärry ole. Mut hieman tietämättömältä kuitenkin kommenttisi vaikuttaa, jos corollaan sapporoa vertaat(provohan se oli...) camry ehkä sitten mieluummin... ;D En minä ny evo niin tavallisen pulliaisen ulottumattomissa ole. Kuitenkin hinta eroa ei ole OPC vectraan kuin muutamat tonni. Sehän ny on enemminkin kyse siitä että mihin haluaa rahansa laittaa...
 
Takaisin
Ylös Bottom