Uusin Evoscan ei toimi kunnolla

Vs: Uusin Evoscan ei toimi kunnolla

ast sanoi
Toimiiko muuten "Knock Sum" näyttö millään versiolla Evo 4:ssa? Itselläni ei toiminut, näytti koko ajan ykköstä, mutta anturi toimii kyllä mainiosti. Mielestäni kaikki muut katsomani parametrit toimivat oikein.
tänään kun nostettiin meikäläisen nelosesta ahtopaineita ja käytiin hemppiksen kanssa loggailemassa niin ihmeteltiin itsekkin tuota että knock sum näyttää 1 koko ajan mutta knock voltagea näytti kyllä ilmeisesti niinkuin pititkin, nakukuulokkeilla ei ollut nakutusta havaittavissa mutta pystyykö tuosta knock voltagesta päättelemään mitään nakutuksen kannalta jos on mennyt ohi korvien?
 
Vs: Uusin Evoscan ei toimi kunnolla

Pitäisikö evoscanin lukea evo iv:n vikakoodit? Käytössä evoscannin versio 2.5.

Vehje sanoi vain että no response from ecu. Tarviiko tuossa kikkailla jotain erikoista?

2.5 on käytössä sen takia, kun uusin 2.7 kertoo minulle että invalid serial for this version ja on ihan ostettu. 2.6:sta en muistanutkaan ladata koskaan ja 2.6:n updatepostin linkki tarjoaa väkisellä 2.7:n

Olisin kiitolline jos joku voisi heittää vaikka 2.6:n asennuspaketin.
 
Vs: Uusin Evoscan ei toimi kunnolla

:eek:fftopic

Nyt olisi hätä kädessä,

Eli olen jo kerran ostanut tuon evoscannin, ja yllätys tuo rekisteröinti numero on kadonnut. Evoscan oli sitten veljen läppärillä, jonka veli oli onnellisesti formatoinut :seina
Nyt veli on lähdössä pariksi viikoksi leirille kera läppärin ja pitäs saada autosta vikakoodit pihalle,
Onko kellään käynyt vastaavaa ja kuinka tuon evoscannin saisi :'(

Ideas, anyone ?

+ paypal tilillä ei ole rahaa, ja siirrossa menee muutama päivä joten siitäkään ei ole apua
 
Vs: Uusin Evoscan ei toimi kunnolla

Voihan paypalilla maksaa suoraa omalta tililtä? Mutta minä laittaisin sinuna tiketin sinne hamishin suuntaan, eiköhän hän jeesaa. Varsinkin jos on jotain keinoja todistaa että olet sen ostanut..
 
Vs: Uusin Evoscan ei toimi kunnolla

Kapteenivamma sanoi
:eek:fftopic

Nyt olisi hätä kädessä,

Eli olen jo kerran ostanut tuon evoscannin, ja yllätys tuo rekisteröinti numero on kadonnut. Evoscan oli sitten veljen läppärillä, jonka veli oli onnellisesti formatoinut :seina
Nyt veli on lähdössä pariksi viikoksi leirille kera läppärin ja pitäs saada autosta vikakoodit pihalle,
Onko kellään käynyt vastaavaa ja kuinka tuon evoscannin saisi :'(

Ideas, anyone ?

+ paypal tilillä ei ole rahaa, ja siirrossa menee muutama päivä joten siitäkään ei ole apua
Aja recuva veljes läppärille ja kokeile löytääkö se sen poistetun evoscanin.
 
Vs: Uusin Evoscan ei toimi kunnolla

Joo laitoin supporttickettiä ja luin "rautalanka" malliin nuo vikakoodit, ilmeisesti ayc:in pumppu paskana. Enää ei ole mihinkään kiire :-\
 
Vs: Uusin Evoscan ei toimi kunnolla

Tuli sitten itsekin vihdoinkin ostettuu Evoscan ohjelma ja hetken aikaa näpräiltyäni sitä koneella tuli heti yksi kysymys mieleen.
Näitä tyhmiä kysymyksiä varmaan alkaa tulla enemmänkin kunhan liitän läppärin autoon. ;D

Eli olenko sokee vai eikö tässä Evoscan 2.6 versiossa ole valmiina mittaripohjissa esim. tätä mittarinpohjaa?
Jos ei ole niin tietääkö kukaan saisko sitä jostain ladattua?

http://www.limitless.co.nz/EvoScan/images/EvoGauge.jpg
 
Vs: Uusin Evoscan ei toimi kunnolla

Heip,

2.7 on uusin.

Piuhani ostin ihan suoraan sieltä EvoScannin sivuilta. Vaikka se ei ihan läheltä tuu niin ei kauaa kestänyt.

OpenPort 2.0 flässittää kaikkia. OpenPort 1.3U (flässiliittimellä) on sitten taas ACD ilmausta varten.. Toki silläkin muistaakseni voi flässätä evo 7-9.. X oli sit kai taas OpenPort 2.0. Ast vois korjailla jos oon väärässä.
 
Vs: Uusin Evoscan ei toimi kunnolla

Peke sanoi
Eikös 2.7 oo uusin? Mistäs olette piuhoja ostaneet?

Omani tilasin täältä: http://www.obd.fi/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=27&Itemid=1
Suosi Suomalaista. :)
 
Vs: Uusin Evoscan ei toimi kunnolla

Täytyy muistaakseni ollut jo ostanut kyseisen lisenssin niin sitten sai "päivitysviestin".


.. Itseasiassa 2.7 taitaa ol vielä beta.. ehkä.. käytän itse vielä 2.6.
 
Vs: Uusin Evoscan ei toimi kunnolla

Kun yritän aloittaa Start playback tulee seuraava virheviesti: Input string was not in a correct format. Couldn´t store <12.9411764705882> in TPS Column. Expected type is Double. :seina ???
 
Vs: Uusin Evoscan ei toimi kunnolla

Niin siis mitä haluat tehdä?

Katsoa vanhaa logias? vai.. ?
 
Vs: Uusin Evoscan ei toimi kunnolla

Elikkä seuraavasti:

1. Evoscan auki
2. Loggailaan logia ja niitä haluttuja arvoja
3. Pysäytetään loggaus
4. Tarkastellaan logia seuraavasti:
-- Ylhäältä -> Graphs & MatTracer -> Analyse .csv log file - graphing log data, power and torque
EDIT: 5. Valitse oikea logitiedosto
6. Tadaa aukee ikkuna missä näät logisi
7. Vasemmalta reunasta saat valittua mitä haluat nähdä

X -akselilla (vasemmalta oikealle) on aika ja Y-akselilla on sitten arvot

Muistelisin että joku kikka piti tehdä.. hitto kun nyt en kirveelläkään muista.. joku arvo pissi ja sen piti korjata ensin..

Ast muistatko?

Tosiaan jos haluat nähdä jonkun kohdan tarkemmin logissa niin "mustamaalaa" se alue ja ohjelma zoomaa automaattisesti. Oikeessa yläkulmassa on "zoom" -nappi josta pääsee askeleen pois päin.

Logirikasta ajohetkiä. :)
 
Vs: Uusin Evoscan ei toimi kunnolla


Ilmeisesti Evoscan v2.7.0090 FINAL on uusin versio mikä tukee 64-bit windows7. v2.9 luvataan.. öö pari kuukautta sitten ilmestyväksi. :) Joka tapauksessa ongelmana on se, etten saa luettua vikakoodeja tuolla v2.7. Ks. oheinen kuva. Koodien luku ikäänkuin onnistuu, mutta ei sitten kuitenkaan. Onko mulla joku täppä jossain väärin?

Logata kyllä voi ja luvut viuhuu eli sen puolesta yhteys on kunnossa. Samoin mittariston valot vilkkuu kuten kuuluukin. Logifileä soitellessa luvut kyllä päivittyy tosi harvoin (yleensä näyttää tyhjää), mutta eikös tuon 15625 baudin pitäisi hyvin riittää isommallekin määrälle logi-itemeitä? Onko logifilen koolla rajoitusta? Ajatuksena oli yrittää logittaa sitä mun mysteerivikaa (randomiprötäys matka-ajossa, ei jätä vikakoodia) niin pitkään kuin läppärin akku riittää.
 

Liitetiedostot

  • e-scan2.jpg
    e-scan2.jpg
    118.7 KB · Lukukerrat 418
Vs: Uusin Evoscan ei toimi kunnolla

Biim sanoi
Ideoita edelliseen?

Kokeile lukea vikakoodit käyttäen MUTII metodia (se vetovalikko alhaalla), jompi kumpi noista (OBD/MUT) ei toimi kunnolla mullakaan ja yleensä käytänkin ScanTechiä vikakoodien lukuun koska se on tässä asiassa parempi ja myös luotettavampi koodin tulkkaaja. Mitä enemmän muuttujia, sitä hitaammin ne päivittyvät. Jos tarviit välttämättä 2.9 versiota niin betan saanee pyytämällä Hamishilta suoraan, itse sain sen kun tarvitsin tuen lisämokkulalle mutta eipä tuota ole tullut käytettyä.

Jotkut on modailleet kommunikointinopeuden aina 62500 asti onnistuneesti, tuota voisi jossain vaiheessa kokeilla toimiiko kunnolla autossakin vai pelkästään pöydällä, ehkä itse nostaisin nopeutta maltillisemmin. Modaus tarkoittaa kommunikointinopeuden nostoa ecusta ja sitten tuo evoscannin nopeus laitetaan samaksi -> done. Jos on tarvetta nopeammalle loggaukselle niin tarviin siihen vähintään sun auton käyttämän rom id:n jotta voin kaivaa sen kommunikointinopeus parametrin esiin, muutoksen ja flässäyksen voi tehdä sitten helposti itse :)
 
Vs: Uusin Evoscan ei toimi kunnolla

Mitenkäs tuon 2.8 version saa toimimaan? Pystyn kyllä lataaman sen, mutta salasanan saan vaan 2.7 versioon saakka.
 
Vs: Uusin Evoscan ei toimi kunnolla

Pietari sanoi
Jotkut on modailleet kommunikointinopeuden aina 62500 asti onnistuneesti, tuota voisi jossain vaiheessa kokeilla toimiiko kunnolla autossakin vai pelkästään pöydällä, ehkä itse nostaisin nopeutta maltillisemmin.

Tuli kokeiltua tuota nopeampaa kommunikointia pöydällä. Lopputulos on että merkittävää muutosta loggausnopeuteen tai sämppeliä aikayksikköä kohden ei tule vaikka nelinkertaistaa alkuperäisen nopeuden. Viisaampi kollega osasikin jo kertoa että tämä johtuu siitä että suurimmat viiveet kommunikoinnissa tulevat odotusajoista kun dataa kysellään yksi kerrallaan ja kumpikin pää joutuu tätä käsittelemään joka välissä, itse kommunikointiin kuluva aika on näihin viiveisiin nähden mitätön. Eli turha homma, älkää uskoko kaikkea mitä netissä lukee :)
 
Vs: Uusin Evoscan ei toimi kunnolla

Pietari sanoi
Tuli kokeiltua tuota nopeampaa kommunikointia pöydällä. Lopputulos on että merkittävää muutosta loggausnopeuteen tai sämppeliä aikayksikköä kohden ei tule vaikka nelinkertaistaa alkuperäisen nopeuden. Viisaampi kollega osasikin jo kertoa että tämä johtuu siitä että suurimmat viiveet kommunikoinnissa tulevat odotusajoista kun dataa kysellään yksi kerrallaan ja kumpikin pää joutuu tätä käsittelemään joka välissä, itse kommunikointiin kuluva aika on näihin viiveisiin nähden mitätön. Eli turha homma, älkää uskoko kaikkea mitä netissä lukee :)

Mietin vaan mitä varsinaista hyötyä tuosta loggauksesta on jos luvut kuitenkin enimmäkseen näyttää ei mitään? Eihän siitä sitten mitään hyötyä ole nopeissa tilanteissa.
Kokeilin eilen kaikki kombinaatiot noille EFI/MUTII yms, mutta edelleenkään en saa vikakoodi-ilmoitusta näkymään oikein. Yhdellä kombinaatiolla se kehottaa käynnistämään auton uudelleen, mutta ei se mitään auta. Kokeilen tänään joka tapauksessa logittaa 400km matkasta niin pitkän siivun kuin akkua piisaa. Toivottavasti tuo osa tallentaa filen ennen virran loppumista..
 
Vs: Uusin Evoscan ei toimi kunnolla

Evoscan on kyllä senverta omalaatuinen ohjelma, että mites sen kanssa Evo III pelittää? Siis tarkoitan, että mihin se liitetään, koska ei ole mitään OBD-porttia? ???
 
Vs: Uusin Evoscan ei toimi kunnolla

Meinasin evoscannin tilailla, tarkotus olis evo6:sest lukea vikakoodei. http://www.obd.fi/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=27&Itemid=1 eli mikäs noist piuhoist pitää olla ??
 
Vs: Uusin Evoscan ei toimi kunnolla

Niko.s sanoi
Meinasin evoscannin tilailla, tarkotus olis evo6:sest lukea vikakoodei. http://www.obd.fi/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=27&Itemid=1 eli mikäs noist piuhoist pitää olla ??

OpenPort 2.0 lukee vanhempia ekuja eli evo 5/6. En muista tuleeko tossa mukana evoscan lisenssi.

Evoscannin sivuiltakin voi tilata ko kaapelin + lisenssin. En just muista mitä maksoi.
 
Vs: Uusin Evoscan ei toimi kunnolla

Mulla on tuo USB-Evoscan jolla onnistuu luku ja siihen vielä lisenssi 40€.
 
Takaisin
Ylös Bottom