Välityksien "rukkaaminen" (MK I Pajero -89)

Venttiseiska

New Member
Liittynyt
17 Maaliskuu 2013
Sijainti
Palokka
Saako takaperän otettua pois paikoiltaan ja uuden paikoilleen ilman jousipakkojen irroitusta?

Kuinkas hankala on vaihtaa etuperä?

Emäntä kolaroi viime viikolla tota Naperoa ja taka-akseli sai kipeää(sivusta isku, Mankelin vanne kieroon!), peräöljyä valuu jarrurummun sisältä... :mad:

Luultavammin pääsee helpoimmalla kun vaihtaa perät, kun toi on 4.625-välityksellä eikä ainaka purkaamoilta löydy sopivaa... ???
 
Vs: Välityksien "rukkaaminen" (MK I Pajero -89)

Jos öljyä valuu rummun suuntaan, niin vetari ja stefahan sieltä pitää ottaa veke, ei takamurikkaa.

4.625 välläri... onko diesel vai bensa?
 
Vs: Välityksien "rukkaaminen" (MK I Pajero -89)

Diesel. Tarvii koittaa katsoa, onko siellä akseli/-putki väärässä ja tehdä "ratkaisu".
 
Vs: Välityksien "rukkaaminen" (MK I Pajero -89)

Vanha välitys vaan "uuteen" banjoon eli akseliin. Eikä tarvii irroittaa jousipakkoja rungosta ainoastaan akselista u-pultit auki. Niitä kannattaa etukäteen muutama päivä jo hiukan myrkyttää niin saattavat aueta ehjänä.
 
Vs: Välityksien "rukkaaminen" (MK I Pajero -89)

Niko Päivinen sanoi
Jos öljyä valuu rummun suuntaan, niin vetari ja stefahan sieltä pitää ottaa veke, ei takamurikkaa.

4.625 välläri... onko diesel vai bensa?

Renkaankyljestä mitattuna heittoa on 23mm, mitattu rullamitan ja kulmaraudan kans! :nykii

Joten ainakin vetari on valmista kauraa... :mad:
 
Vs: Välityksien "rukkaaminen" (MK I Pajero -89)

Niin suoralla vanteella mitattuna vai?
Kun ei kovin usein laippa ole kieroon menny mutta kyllähän sekin mahdollista on...
Ja varaosahinttu.fi siä pitäis olla periä ja aksiloita...
 
Vs: Välityksien "rukkaaminen" (MK I Pajero -89)

Onko vanne suora ja renkaan kylki mikäli siitä mittasit, vai miten otit mittaa ja minne. Tosin jotainhan siellä on mutkalla jos öljytkin on ruvennut ulos tulemaan. Rengas ja rumpu irti niin sen jälkeen on jo paljon viisaampi, ja saa mitattua heittoa suoraan navasta.

E: Katos Jahvetti ehti ens.
 
Vs: Välityksien "rukkaaminen" (MK I Pajero -89)

micco1 sanoi
Onko vanne suora ja renkaan kylki mikäli siitä mittasit, vai miten otit mittaa ja minne. Tosin jotainhan siellä on mutkalla jos öljytkin on ruvennut ulos tulemaan. Rengas ja rumpu irti niin sen jälkeen on jo paljon viisaampi, ja saa mitattua heittoa suoraan navasta.

E: Katos Jahvetti ehti ens.

Vanne on suora, ainakin kulutuspinnan tasaisesta kulumisesta päätellen!

Se vanne mikä oli onnettomuuden sattuessa paikoillaan on yhdellä korjaamolla, kaveri lemppaa renkaan siitä ehjälle Mankelille, tarvii kysyä josko se saisi mitattua sen kierouden...
 
Vs: Välityksien "rukkaaminen" (MK I Pajero -89)

Kyllä se varmasti vuotaa öljyt mäkee kun on tollasen tällin saanu.. Varmaa vois mennä laakerin ja vetarin vaihdolla
 
Vs: Välityksien "rukkaaminen" (MK I Pajero -89)

Miten sen vetarin saa irti, mikäli akseliputki ei ole vaurioitunut?

Kuinka kova homma on vaihtaa "sisikalut" murikan sisälle, mikäli toi on "kypsä"? Tossa kuitenki alustavasti lupauduin ostaan kaverilta tiheämmät perät...

Tarvii mennä tekeen alustavaa tarkistusta, näkyykä aks.putkessa vauriojälkiä, kunhan toi ilma hiukan lämpenis...
 
Vs: Välityksien "rukkaaminen" (MK I Pajero -89)

Vetarin pitää paikoillaan rummun alla oleva levy. Perämurikka taas purkautuu vetareiden poiston jälkeen eteenpäin. Molemmat pulteilla kiinni. Minusta isompi kysymys on, että miten tiedät onko akseliputki suora vai ei? Jos saat tiheämmällä välityksellä olevat perät, niin laita ne. Pajerohan vaan paranee niillä.
 
Vs: Välityksien "rukkaaminen" (MK I Pajero -89)

Niko Päivinen sanoi
Vetarin pitää paikoillaan rummun alla oleva levy. Perämurikka taas purkautuu vetareiden poiston jälkeen eteenpäin. Molemmat pulteilla kiinni. Minusta isompi kysymys on, että miten tiedät onko akseliputki suora vai ei? Jos saat tiheämmällä välityksellä olevat perät, niin laita ne. Pajerohan vaan paranee niillä.

Pykälää tiheämmät on tiedossa, pitkästä peräisin ja tulee halvemmaksi yhteensä kuin purkaamoilla pelkkä takaperä... ;D
 
Vs: Välityksien "rukkaaminen" (MK I Pajero -89)

Jos akseliputken joudut hommaamaan, niin kyllä niitä löytyy yksityisiltäkin mielin määrin eikä voi montaa euroa maksaa. Eli kannattaa välttää purkaamoiden ryöstöhintoja.
 
Takaisin
Ylös Bottom