V6:sta automaatti 2,5TD manuaalilaatikon tilalle???

Janne

New Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2008
Elikkäs kertokaapa onko mittään järkiä tai edes mahollista laittaa vuosimallin -90 v6 bensakoneen (1gen) jatkeella ollut automaattilaatikko 2,5 dieseliin vuosimalli -97 (2gen) manuaalin tilalle? Offiautosta kyse, joten tuleeko kuumumisongelmia automaatilla ryömiessä jos laatikon sais sovitettua? Meniskö jopa heittämällä?
 
Vs: V6:sta automaatti 2,5TD manuaalilaatikon tilalle???

Automaatti ON parempi metsässä, mahdollinen kuumeneminen hoidetaan tehokkaalla jäähdytyksellä.

Sovitushomma voi vaan olla vähän jumppaa: kytkinkoppa/turbiininkoppa ei käy suoraan ristiin, dieselissä ja V6 koneessa on eri pulttijako. No, jos koppa on automaatissa irroitettava, niin periaatteessa sen voi vaihtaa. Seuraavaksi pitäisi saada turbiini sopimaan kampiakselin päähän -onko dieselissä ja V6 koneessa sama määrä pultteja ja samalla jaolla? Voipi olla että eroa on. Lisäksi bensakoneen ja dieselin turbiineissa on varmasti eroa, stall speed ja värinänkesto esmes. Eli tarvitaan oikean mallinen turbiini.
Sitten itse laatikossa voi periaatteessa olla eroa: laatikkohan päättelee vaihtokohtia mm. pyörintänopeuksien avulla. Kuinka hyvin dieselin ja bensakoneen vaihtokohdat sattuvat yhteen?

Lisäksi homma vaatii luultavasti muutakin kuin pelkän laatikon, todennäköisesti ainakin kaasuvivuston osia kick-downia varten ja mahdollisesti startin.
 
Takaisin
Ylös Bottom