Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Skydiver

Active Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Sijainti
Kerava
Onko joku jo kaivellut tietoa vaihdelaatikoiden kestävyydestä viritettäessä eli millaisille laskennallisille maksimitehoille ja -väännöille nuo laatikot mahtaa olla rakennettu? Oletetaan nyt vaikka, että tehotavoite olisin n. 400 hp ja vääntö olisi luokkaa 500 Nm. Paukkuuko jo turvalliset rajat automaattilaatikossa?

Lähtökohtaisesti kaiketi manuaali kestää tehon ja erityisesti väännön lisääntymisen paremmin (kytkin "sulakkeena") ja on edullisempi korjata vahingon sattuessa, mutta onko tietoa, että millaisia tehoja/vääntöjä ne kestävät vakiosisuskaluilla todistetusti tai laskennallisesti?
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

markelin autohan on automaatti. En ole varma onko laatikolle jotain tehty.
http://www.cardomain.com/ride/2218351

Pre-faceliftin automaatin laatikon öljynjäähdytin kannattaa vaihtaa faceliftin isompaan. Vai oliko jopa ettei vanhemmassa ollut jäähdytintä...hmmm
Enivei..kestoonha vaikuttaa lähinnä käyttö. Rajuilla lähdöillä saa kaikki rikki. Jos liikkeel olles lähtee vetää ni sit kestää paremmi varmaa.

Vai ollaa me molemmat invecsiä hankkimas ;D
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Prefaceliftissä öljynjäähdytin on syylärin sisässä. Faceliftin rakennelmaa en tiedä. Jäähdyttimen laitto on kaksi piippuinen juttu. Automaatti öljyn pitäisi olla oikean lämpöistä ja jos menee laittamaan pelkän jäähdyttimen ilman termostaattiohjausta niin voi käydä että loota öljy ei pääse käyttölämpötilaan pikkumatkoilla / talvella. Eli tarvii vähän enemmän suunnittelua.

Manuaali loota on "sama" kuin evo4:sen eli kestävyyksiä voi katsoa vaikkapa lancerregisteristä. Automaatti lootaa taas löytyy evo7 GTA:sta ja jostain turbo outtiksista tms...
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Täytyypä tutkia noiden tietojen pohjalta asiaa lisää. Facelift on hakusessa ja Invecs olisi mieluinen. Ostoa ennen on parempi tehdä pohjatyötä tulevaisuutta ajatellen, ettei sitten myöhemmin huomaa, että muuten kyllä vehjettä piristäisin, mutta paikat ei kestä... Tehoa ja vääntöä kun tulee kuitenkin jossain vaiheessa kasvatettua. Minkä sitä luonteelleen voi. ;D
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Onkos tähän asiaan tullut selvyyttä ton automaatin keston kannalta. Olen itse selaillut ulkomaan foorumeita läpi ja sen verran saanut selville että manuaali versiossa ei ilmeisesti oikein vakio kytkin tahdo kestää ns. kovempaa käyttöä/tehon lisäyksiä. Mutta en ole löytänyt oikein minkäänlaista infoa automaattilaatikosta. Onhan noista automaateistakin reilusti yli 300hp otettu mutta ei ole ainakaan tullut vastaan vielä topiccia missä olisi selvinnyt että mitä se automaatti mahdollisesti kestää ja kuinka kauan. Tai sit en vaan osaa googlettaa ::) Tällä siis lähinnä kartoitan ehkä tulevaa hankintaa eli kumpi olisi parempi tehojen nostoon (puhutaan nyt siis kuitenkin vakio turboilla eli perus ns.putkivirit ja ahtojen nostot)...no manuaalissa menisi ainaki kytkin melkein heti ilmeisesti vaihtoon koska kaasujalka on aika raskas.

Ei kestänyt nykyisessäkään etuveto hondassa vakio kytkin nopeita 1-2 vaihtoja (okei olen vähän sen suhteen perfektionisti eli ei saisi luistaa yhtään ;D) vaan rupesi luistamaan (kytkin oli tässä vaiheessa ajettu n.20-25tkm ja tekniikan vaihdon yhteydessä vaihdettu eli ei ollu edes kulunut levy paljoa kun otin pois) vaikka vakiokone mutta vakio kytkimen kesto ilmoitettu vain 20nm isommaksi kuin mitä koneesta tuli rullilla ulos. :driver :peukku
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Eipä ole mitään viimeistä sanaa tähän vielä tullut, mutta jos tehoja aikoo kasvattaa vähänkään reilummin, niin minulla on sellainen käsitys edelleen, että siinä tapauksessa manuaali tulee ainakin halvemmaksi kokeilla... Kytkimiä on helpompi ja halvempi vaihdella kuin momentinmuuntimen akselia. Molemmat saa kyllä vakionakin hajalle rajummalla lähettämisellä.

Jos nyt mitään olen mistään ymmärtänyt, niin teho ei kuitenkaan ole se ensisijainen ongelma vaan väännön lisääntyminen. Lähdettä muistamatta olen jäänyt siihen muistikuvaan, että automaatin sietokyky tulisi viimeistään 500 Nm:n paikkeilla vastaan. Tätä en kuitenkaan toitota totuutena...

Lisää infoa siis kaivataan.
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Selvä homma. Näin itsekkin olen ajatellut että manuaali on luultavasti halvempi korjailla kuin automaatti ja tosiaan kytkin toimii ainakin jonkinlaisena "sulakkeena". Ei vaan taida oikein euroopan suunnalta löytyä hirveän hyvää valikoimaa after market kytkimiä vr4:seen. ???

Ja tuohon teho/vääntö asiaan niin ilmaisin itseni huonosti aikasemmin eli siis tosiaan eihän se teho siellä mitään riko vaan se vääntö koska tehohan on vain laskennallinen yksikkö väännöstä ja kierrosluvusta. :)

Mutta kiitos vastauksesta! Hieno huomata että täältä saa asiallisia vastauksia ja avuliaisuutta näyttäisi löytyvän foorumilta mitä nyt olen tässä muutaman viikon foorumia seuraillut. :peukku
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Hekxalite sanoi
Ei vaan taida oikein euroopan suunnalta löytyä hirveän hyvää valikoimaa after market kytkimiä vr4:seen. ???
Eipä tarvi euroopasta asti hakea, jos jostain muualta saa kotiovelle tuotuna. Esim.
http://www.rhdjapan.com/jdm-low/Pro-Shop-Iida-Galant-Legnum-Light-Weight-Flywheel-and-Clutch-Kit-18098
Lisäksi Carbonetic UK:ssa alkaa valmistaa kytkinpakettia, alla tuore viesti.
Lainaus:
___________________
We are also developing a Twin plate clutch for the VR4 as well, this will be able to hold 600-900BHP. The clutches are very easy to use, you can drive them half clutch, hill starts are easy. They are very good for day to day driving, what we would be possibly do is offer one of the clutches when its ready for one of the member on here to install and test to give some feedback.
___________________

Kyllä manuaalista pystyy ottamaan hyvin > 300hp (ja veikkaisin nyt olevan >= 400 nm), en tosin tiedä onko omassa vakio kytkin vai ei, oletan että on. Ei kuitenkaan pito-ongelmia eikä mitään muutakaan. Aika näyttää.

Sekä manuaalia että automaattia ajaneena täytyy kyllä sanoa, että jos haluaa lähtemisen fiilistä, niin manuaali. Kuitenkaan automaattia väheksymättä, sekin on kyllä tässä autossa tosi hyvä. Jostain kumman syystä virityspalikat ovat eksyneet manuaaliversioon.
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Eikös kesällä dynopäivillä todettu, että VR-4:n automaatti alkaa luistamaan melko herkästi? Eli vaikka laatikko ei varsinaisesti rikki menisikään, se ei pysty kaikkea voimaa eteenpäin välittämään. Toki tällä tekniikalla sen saa rikkikin hyvin nopeasti.
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

nokonzok sanoi
Eikös kesällä dynopäivillä todettu, että VR-4:n automaatti alkaa luistamaan melko herkästi? Eli vaikka laatikko ei varsinaisesti rikki menisikään, se ei pysty kaikkea voimaa eteenpäin välittämään. Toki tällä tekniikalla sen saa rikkikin hyvin nopeasti.

Automaatti ei pidä kesälläkään jos se on kylmä. Vaatii noin 20km matkan että turbiini lukittuu täysin. Täys vedossakin sen huomaa paremmin lämpöisenä.
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Harri K sanoi
Automaatti ei pidä kesälläkään jos se on kylmä. Vaatii noin 20km matkan että turbiini lukittuu täysin. Täys vedossakin sen huomaa paremmin lämpöisenä.

Kyllä,vaikkei tiettyjen tahojen mielestä sais edes asiasta puhua niin tuntuu että nyt kylmemmillä keleillä menee se melkeen 20km että se turbiini lukittuu, kesällä riitti alta 15km.

mutta kyllä se turbinilukko lipsahtaa väkisin pois päältä jos jollain isolla pykälällä mennään täydet väännöt lasissa. Ja varmaan luulis lähtevän muutenkin luistaa?

T: invecs2mies
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Kaksi automaattia kävi tosiaan rullilla, joista toinen oli omani, ja molemmissa oli laatikon käyttäytyminen samankaltaista eli luistoa tapahtui. Molemmat kyllä seisoivat pihassa ennen vetoa ja taatusti öljyt eivät olleet optimilämmössä, mutta kuten Nokonzok sanoi, voi hyvin olla, ettei voima välity tiehen tehoa kasvatettaessa automaatin kanssa niin hyvin kuin toivoisi...? Tämä siis siitä huolimatta, että lämmöt olisivat kohdallaan, jolloin lukittuminen tapahtuu normaaliajossa.

Mutta ei siitä varmasti ole epäilystä, etteikö manuaali ole se parempi vaihtoehto virittämisen kannalta. Se, että kumpi sitten on muilta ominaisuuksiltaan mukavampi, niin siinä mennään jo käyttötarpeisiin ja mielipideasioihin, joista ei taida löytyä yhtä totuutta.
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Ei ole manuaali noilla reilun 400 Nm väännöillä alkanut vielä luistamaan, vaikka välillä on sitä äärirajaa kokeillut ihan huvikseen. Eli maantiellä 5. vaihde päällä tasaisesta nopeudesta kaasu pohjaan, ahdot nousee sinne 0.7 bariin ja nopeusmittari nousee ihan samaa vauhtia rpm-mittarin kanssa. Ja väännön pitäisi ollaa luokkaa 420+ Nm.

Melkeinpä sanoisin että kyllä nuo kytkimet kestää, kun niitä käyttää järkevästi. Ihan sama asia että saahan vaikka uudet kesärenkaatkin puhki päivässä jos niitä ilman järkeä sudittelee. Pienellä järjenkäytöllä taas kestävät vähän rajumpaakin menoa.
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Joo se on kyllä totta että kaiken saa rikki oli vakio taikka viritetty jos vaan haluaa. Hyvää infoa tullut kyllä nyt molemmista vaihtoehdoista joista manuaali mielenkiintoisempi omalla kohdalla. :driver

Miten onko kukaan käynyt varttimailia kokeilemassa näillä vehkeillä? Paikaltaan lähdöissähän kytkin joutunee aika kovalle rasitukselle eli onko kukaan koittanut että miten kestää paikaltaan lähtöjä?
Ei nyt sillä että haaveilisin galantista mitään varttimaileria siihen tarkoitukseen on paljon parempiakin autoja mutta ihan vaan mielenkiinnosta jos joku on käynyt koittamassa.
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Ei tuolla vakiokytkimellä oikein paikaltaan lähdetä. Kaverille saatiin 13.2s varttimaili gtechillä. Kytkin luisti armottomasti lähdössä.
Nyt on paikallaan act:n 680nm kestävä kytkin ja nyt tehoa voi säädellä kuten haluaa.
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Tomaatti ja ~420hp...

http://www.garaget.org/?car=37609
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Harri K sanoi
Tomaatti ja ~420hp...

http://www.garaget.org/?car=37609
Mielenkiintoiset lukemat... tehoja toista sataa vakiota enemmän, mutta vääntöä vain pyöreästi 15 Nm lisää... olisikohan ohjelmalla rajattu tuosta vääntö noihin lukemiin? Tätä väännön kasvattamista tässä olen erityisesti pohtinut...?
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Skydiver sanoi
Mielenkiintoiset lukemat... tehoja toista sataa vakiota enemmän, mutta vääntöä vain pyöreästi 15 Nm lisää... olisikohan ohjelmalla rajattu tuosta vääntö noihin lukemiin? Tätä väännön kasvattamista tässä olen erityisesti pohtinut...?
voisin kysellä tarkemmin tuosta jos haluutte...
kuiteki haltech;ia yms laitettu...
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Harri K sanoi
voisin kysellä tarkemmin tuosta jos haluutte...
kuiteki haltech;ia yms laitettu...
No en minä hanttiin laita, jos kysäiset! ;D Tuon Haltechin huomasin kyllä ja siksi ajattelinkin tuota ohjelmalla rajausta, mutta laita ihmeessä kyselyä asiasta. :peukku
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Moottorin teho ei kuitenkaan vaikuta mihinkään muuhun kuin huippunopeuteen, niin sinällään vähän outo esitys tuo 420-heppanen vekotin. Ilmankos automaatti kestääkin tuossa kun väännöt eivät tuon korkeammat ole.
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

miikka sanoi
Moottorin teho ei kuitenkaan vaikuta mihinkään muuhun kuin huippunopeuteen, niin sinällään vähän outo esitys tuo 420-heppanen vekotin. Ilmankos automaatti kestääkin tuossa kun väännöt eivät tuon korkeammat ole.
Mut katsos tarkkaa... siinä on suluissa se arvioitu hevosvoimamäärä. Jatko tarkottaa vakion vääntöi, kuten on vakion tehotkin ilmoitettu. Kyselin häneltä nyt tehopaperia tms. Väännöt on takuulla nousseet Haltechin ja putkiston yms myötä.
PS. Auto on myynnis ;)
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)



Tuli vastaus razzylta:
Eli hänellä on nyt 400-420 hp autossa mutta ei tarkkaa tietoa. Ei myöskää tietoa väännöistä, mutta laatikon pitäs kestää lähes 600Nm. Sitten antautuu. Sanoi myös että jos olis ollu manuaaliloota ni ois saanu avata jo ja vaihtaa kytkimen.
Sanoi myös, että jos haluaa nostaa yli vakioiden ahtojen niin auto käy laihalla kun suuttimet ei riitä ??? ::) (kyllä ne tosin riittää, kuten täälläki on osoitettu)
Tuonne oli asennettu lisäsuuttimet jotenkin ny sille.
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Herättää kyllä mielenkiintoa tuo vääntökommentti. Silloin sellainen pikkusen päälle 500 Nm olisi otettavissa automaatilla helposti ja sellainen lisäys kyllä jo tuntuu. Jos todistettavasti sen kestää, niin ei tuo automaatti sitten olekaan kovin paljon heikompi vaihtoehto tehonlisäysmielessä.
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Raja on nyt sitten ylitetty :) Kytkin luistaa kovemmilla väännöillä, väännön määrästä ei tietoa. Tämä homma alkoi sen jälkeen, kun laitoin isomman kuulerin keulille, sitä ennen ei havaittavissa samoja onkkelmia (ahdot on nyt jossain 0,8 barin tietämissä).

Jos jollain muulla on kykän hankinta edessä, ilmoittakaa, voin samalla kysyä hintaa useammalle ketaleelle (vaihtoehtoina ainakin os giken, carbonetic, exedy).

Edit. niin ja sitten olisi vaihtoehtona se evo 7-9 kytkin, onko selvinnyt siitä mitään (spacerin mitat tms.) ?
Joo ja olisihan vaihtoehtona tietysti se pro shop iidankin setti.

Edit2. Helixiltä selvittelin ja lisäsivät online ostossivuillensa vr4:seen sopivan setin (asetelma, levy ja laakeri) ja voi valita nyt suomenkin kohteeksi :) http://www.performanceclutch.co.uk/p0/25ltr-v6-vr4-model-ec5w-eng-6a13/240669.htm. 2 eri vaihtoehtoa, tuon linkin mukaisessa "480lbs feet of torque". Tuo vaikuttaa kohtuu mielenkiintoiselta ja jotain alennusta kaiketi saa jos ottaa useamman.. Lähinnä mietityttää, että pitäisikö tuo vauhtipyöräkin samalla uusia, onko kokemuksia ?
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Minä tarvitsen kytkinpaketin, toistaiseksi ihan vakio auto joten ajattelin tilata Camskilliltä alkuperäisen sarjan. Mutta olen kiinnostunut mitä tulisi maksamaan joku parempi sarja. Vähän ihmetyttää tuo kun auto vain reilut 50tkm ajettu ja kytkin jo luistaa. Mutta lueskelin tuolla ozvr4 foorumilla niin vaikuttaa siltä kyllä että alkuperäiskytkin on aika heikko vaikkei virittäisi moottoria...
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Japanissa muutenkin kovalla käytöllä kytkimet, on niitä ruuhkia siellä. Se on ihan normaalia että kytkinremppa on 50tkm jälkeen edessä.
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Joikale sanoi
Japanissa muutenkin kovalla käytöllä kytkimet, on niitä ruuhkia siellä. Se on ihan normaalia että kytkinremppa on 50tkm jälkeen edessä.

Oma tuli kytkin täysin kuluneena ja mittarissa oli sen 73300km, et kyllä taitaa olla aika kovalla ne kytkimet siel japanissa! itellä se exedyn kytkin paketti camskililtä hyvin on pelannut ainekin toistaiseksi.

Onkos noissa vr4 manuaaleissa ollu mitään recalleja vaihteistoihin liittyvää, kellään tietoo?
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Nehän pysty tarkistamaan, tosin sitä threadia en muista, lienee vr4:ssa ollut lähinnä ilmastoinnin sisälämpösensoria ja raidetangon päitä joita on recallina vaihdettu Japanin päässä... muistaakseni... ;D
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Joikale sanoi
Nehän pysty tarkistamaan, tosin sitä threadia en muista, lienee vr4:ssa ollut lähinnä ilmastoinnin sisälämpösensoria ja raidetangon päitä joita on recallina vaihdettu Japanin päässä... muistaakseni... ;D
:eek:fftopic
Kiitos infosta. Oisko mitään tarkennusta minkä takia oli jotain recaleja tuohon sisälampösensoriin liittyen?joku vika?tai oireilut?
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

viallinen lienee ollut, omassakin -00 oli vaihdettu Japanissa...
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Webtrap_86 sanoi
:eek:fftopic
Kiitos infosta. Oisko mitään tarkennusta minkä takia oli jotain recaleja tuohon sisälampösensoriin liittyen?joku vika?tai oireilut?
:eek:fftopic Sisälämpötila-anturi alkaa haistelemaan ilmanlämpöä miten sattuu ja esimerkiksi puhallin voi alkaa yhtäkkiä puhaltaa täysillä kuumaa. Kokemusta on... ;D Mutta nyt takaisin aiheeseen. :peukku
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Tänään tuli Powermaticilla käydessä puhetta VR4:n automaattilaatikon ns. heikoista lenkeistä ja muutostarpeista reilumpaa voiman lisäystä ajatellen. Lopputuloksena oli, että varsin isoillakin väännöillä (+500 Nm) riittäisi kun turbiini vahvistetaan. Turbiinin keskiosa vaihtuisi siis kovempaan tavaraan ja sisukalujen kiinnityksiä vahvistettaisiin juotoksilla. Muilta osin laatikon pitäisi kunnossa ollessaan kestää eikä esimerkiksi levypakkaan olisi tarvetta lisätä levyjä eikä sinne kerrotun mukaan niitä todennäköisesti mahtuisikaan lisäämään. Samoin laatikon kuoret pitäisi olla sen verran järeät, ettei niiden kanssa pitäisi tulla ongelmia. Vahvistuksen hinnasta ei ollut puhetta, mutta täytyy se kyllä jossain vaiheessa selvittää. Tämä oli nyt siis vain yhden pajan näkemys enkä todellakaan tiedä, että menisikö asia näin, mutta mielenkiinnosta tätä täytyy kyllä selvitellä lisää.
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Skydiver sanoi
Tänään tuli Powermaticilla käydessä puhetta VR4:n automaattilaatikon ns. heikoista lenkeistä ja muutostarpeista reilumpaa voiman lisäystä ajatellen. Lopputuloksena oli, että varsin isoillakin väännöillä (+500 Nm) riittäisi kun turbiini vahvistetaan. Turbiinin keskiosa vaihtuisi siis kovempaan tavaraan ja sisukalujen kiinnityksiä vahvistettaisiin juotoksilla. Muilta osin laatikon pitäisi kunnossa ollessaan kestää eikä esimerkiksi levypakkaan olisi tarvetta lisätä levyjä eikä sinne kerrotun mukaan niitä todennäköisesti mahtuisikaan lisäämään. Samoin laatikon kuoret pitäisi olla sen verran järeät, ettei niiden kanssa pitäisi tulla ongelmia. Vahvistuksen hinnasta ei ollut puhetta, mutta täytyy se kyllä jossain vaiheessa selvittää. Tämä oli nyt siis vain yhden pajan näkemys enkä todellakaan tiedä, että menisikö asia näin, mutta mielenkiinnosta tätä täytyy kyllä selvitellä lisää.
Oliskohan niillä ollut kokemusta/ tietoa VR4.n turbiinista entuudestaan? Vaiko vaan etuvetoisen ko.....
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Kapula7 sanoi
Oliskohan niillä ollut kokemusta/ tietoa VR4.n turbiinista entuudestaan? Vaiko vaan etuvetoisen ko.....

Tämä on juurikin se pointti, jonka takia asiaa on vielä selvitettävä. Ei heillä ole suoraa kokemusta VR4:stä ja olettamukset perustuvat muihin Mitsun automaatteihin, joista heillä oli kokemusta. Yleisesti ottaen automaattilaatikoista tuolla tuntuu olevan vankkaa kokemusta, mutta sehän ei tunnetusti vielä auta tähän asiaan välttämättä yhtään mitään. Mutta jos vahvistamisen hinta olisi kohdallaan, niin todennäköisesti laitan tämän teorian testiin ja lähetän turbiinin vahvistettavaksi.
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Skydiver sanoi
Tämä on juurikin se pointti, jonka takia asiaa on vielä selvitettävä. Ei heillä ole suoraa kokemusta VR4:stä ja olettamukset perustuvat muihin Mitsun automaatteihin, joista heillä oli kokemusta. Yleisesti ottaen automaattilaatikoista tuolla tuntuu olevan vankkaa kokemusta, mutta sehän ei tunnetusti vielä auta tähän asiaan välttämättä yhtään mitään. Mutta jos vahvistamisen hinta olisi kohdallaan, niin todennäköisesti laitan tämän teorian testiin ja lähetän turbiinin vahvistettavaksi.
Minullahan on se yx turbiini irrallaan jota periaatteessa vois käyttää tutkimustyöhön ::) tuskin niitä kovin montaa Suomenniemellä irrallaan pyörii?....... vai oletko jostain hommannut varalle ;)
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Kapula7 sanoi
Minullahan on se yx turbiini irrallaan jota periaatteessa vois käyttää tutkimustyöhön ::) tuskin niitä kovin montaa Suomenniemellä irrallaan pyörii?....... vai oletko jostain hommannut varalle ;)

Ollaanpa asian tiimoilta yhteyksissä kun ensin selvitän hinnan tuolle operaatiolle.
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Joskus muistan puhutun että turbiiniongelmia oli lähinnä tuossa vanhemmassa laatikossa, joka Harrillakin porsi. Itsellä oli kuitenkin etuveto vapari V6, jossa oli huolokirjan mukaan uusittu turbiini ja kyseessä oli facelift.
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

mystinengalant sanoi
Joskus muistan puhutun että turbiiniongelmia oli lähinnä tuossa vanhemmassa laatikossa, joka Harrillakin porsi. Itsellä oli kuitenkin etuveto vapari V6, jossa oli huolokirjan mukaan uusittu turbiini ja kyseessä oli facelift.
Jep etuvetoisen booriongelma mutta nyt on kuitenkin kyse eri laatikosta ja jo muutenkin kestävämmästä turbiinista joista ei ainakaan omien tietojeni mukaan ole ko. boorit pettäny.
En tosin ole ison maailman topikkeja seuraillut ko. aiheen tiimoilta :)
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Automaatti ja 853,8 Nm vääntöä... Specseissä MV Automatics Shift Improver Kit. Mitähän tuo pitää sisällään? En äkkiseltään löytänyt tästä lisätietoja, mutta kiinnostus kyllä heräsi, jos lukemat pitää lähellekään paikkaansa?

http://www.hardtuned.net/forums/index.php?showtopic=457351
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Itseä kyl kiinnostaa miten noilla mitä engine specseis luki niin voi saada +800nm? :D
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Sama vika täällä... ;D Aika huima ero myös siltä kantilta, että tehot ei kuitenkaan ole tuota suuremmat. Eihän tuo kovin uskottavalta vaikuta. Mutta tuossa on minusta mielenkiintoista tuo laatikkoon laitettu kitti ja tuo firma näyttäisi löytyvän Adelaidesta. Täytyy tutkailla OZVR4 juttuja ja jos vaikka sieltä löytyisi tuohon jotain lisävalaistusta.
 
Vs: Vaihdelaatikoiden kestävyys vs. viritys (EC5A VR4)

Toi on noita "pyöräteho"juttuja, pyöräteho oli parhaimmillaan sen verran että koneelta irtoais 304hv 25% häviöllä niin eikös se olis järkevä.... Toi dynottaminen vähä lastenkengissä jossai päin maailmaa :) Että eiköhän tossa kyseisessä myllyssä ollu se perus 450-500Nm vääntöä. Vieläkin junnaavat aussit ja britit samoja juttuja, pari kolme kaveria kehittää uutta ja osa porukasta ihmettelee viel jotain perusturbojen ahtopaineita. Esim olen koittanut saada yhtä billiä että korjais sen evoscannin automaattipuolen että saatais siihenki yhteys, mitään ei tapahdu. :D Jätkät vaan hehkuttaa "nyt mä saan napista launchin pois, nyt se on päällä, ja nyt on valet modekin, way cool!" :seina
 
Takaisin
Ylös Bottom