Vaihteeks uusia ongelmia ja kysymyksiä

GTiLanttu

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Sijainti
Padasjoki
Tämä auto vaatisi kyllä jo oman keskustelualueensa, sen verran ongelmia on ollut. Yleiskunnosta sentään tulee katsastusmiehiltä kehuja :D

Mutta siis katsastuksesta HYLÄTTY (jälleen kerran). Syynä:

Jarruletku, takana vas. ja oik. etummaiset. Näissä pullistumat. Kysymys kuuluu, että mitä oikein pitäisi tilata? Motonetistä? Kun ei mitään tietoa näistä ole, eikä löytynyt nimellä etummaiset takajarruletkut niin enpäs ole varma mitä pitää tilata. Vaihto onnistunee ihan perustaidoilla?

Lisäksi raidetangon pään suojakumi pitäisi uusia edestä vasemmalta. En tätäkään osannut löytää. Onko asennus helppo?

E: Ei muuten löytynyt motonetistä oikeita letkuja. Siellä on myynnissä vain takimmaisia U-N letkuja kun tarvitsen N-N letkun. Raidetangon pään vaihto onnistui helposti.
 
Vs: Vaihteeks uusia ongelmia ja kysymyksiä

En minäkään noilla tiedoilla osaa sanoa että mitkä on oikeat letkut, mutta jos on mahdollista niin irroita ne pullistuneet letkut ja kävelet ne kädessä jonkun tarvikeliikkeen varaosatiskille. (tai merkkiliikkeen) Itekki joskus ostin väärät jarruletkut kun ainakin galantissa ne on kahdessa osassa. Toinen tulee satulasta ja toinen sitten sieltä jarruputkesta. Takaa en muista että miten se menee. Vaihto onnistuu jossei ne ole kauhean tyylikkäästi tykästyneet toisiinsa ruosteen voimalla, jos ovat niin sitten voi tarvita jotain pientä "erikoisosaamista" että saa hajottamatta ne auki. :)

Raidetangon pään suojakumia en lähtisi kyllä vaihtamaan erikseen. (en ole edes ajatellut että sellaisen operaation voi tehdä.) Koko raidetangon pää vaan vaihtoon. Varsinkin jos se suojakumi on ihan riekaleina ja sinne on jo jotain vettä ja hiekkaa + muuta mukavaa päässyt pyörimään. Ne päät maksaa tarvikkeena varmaan jotai 20e luokkaa.

Asennus on siinäkin ihan helppo, edellisen irroitus voi tuottaa vaikeuksia. Myös pyöränkulmat menee piloille jos asennuksessa kädettää jotain tai vaikka se raidetangon pää on hieman eripituinen kun paikallaan oleva.

Mikään autoasentaja en ole ammatiltani että nuo on vain tuollaisia ajatuksia aiheesta, mitä on tässä vuosien varrella tullut vastaan. :) Siitä tulikin mieleen että jos et koskaan ole moisia rojekteja tehnyt, ei ole kovinkaan huono idea tehdä remonttia jonkun sellaisen kanssa kuka on. Jossain raidetangon pään irrottamisessakin voi mennä monia tunteja kun ite väärillä työkaluilla ja väärällä tekniikalla niitä räpeltää. Kun "ammattilainen" irrottaa sen kymmenessä sekunnissa hajottamatta mitään.
 
Vs: Vaihteeks uusia ongelmia ja kysymyksiä

Katsastusmies näytti kyllä sen letkun, kiskaisi tasan takarenkaan keskiosan kohdalta letkua alemmas. Ja raidetangon pää oli kuulemma täysin kunnossa, mutta jos ei se tosiaan mitään maksa niin vaihtoon mennee sekin.

Tässä olen autoa viemässä korjattavaksi muutenkin niin taitaa mennä melkein samalla niiltä noiden letkujen vaihtokin. Hintahan se ratkaisee niin täytyy kysäistä :p

Tiukassa olevien osien irroitus tuppaa kyllä v1tuttamaan jo näin etukäteen sen verran että.. Pyöriä on tullut kyllä korjailtua enemmänkin, mutta sitä tekee mielellään.

Kiitokset vinkeistä! Seuraavaksi kyselemään ympäriinsä.
 
Takaisin
Ylös Bottom