Vanteiden korjaus/oikominen

jag-stang

Galant 2.0 GLS -98
Liittynyt
23 Heinäkuu 2004
Sijainti
Joensuu
Huomasin tuossa iskarien ja renkaiden vaihdon jälkeen, että ainakin yhdessä vanteessa (15") on kolhu vanteen sisäpuolella ja sitä ei saa (yllättäen) enää tasapainoon :seina

Eli onko kellään kokemuksia vanteiden korjauksesta? Paikka, hinta, laatu jne.
 
kyselin kans paikallisesta liikkeestä niin puhu jtn että Kokkolassa olis joku yritys joka on erikoistunu oikomisiin, jopa hitsailee murtuneita reunoja tms.

paremin en sitten löytäny tietoa, ja sillon tuli hankittua uus vanne kieron tilalle joten asia unohtu.
 
Löysin tämmösen firman http://www.l-weld.fi/ ja sanoivat että sisäreunan oikaisun keskihinta noin 30e ja toimitusaika 1-2 viikkoa.

Ei kuulosta pahalle ja vanne lähtee huomenna matkaan. Kertoilen vielä miten kävi.
 
Porin tiiliruukissa on autopeltikorjaamo T:mi Hannukainen, jossa käytin 3 vannetta oikaistavana. 2kpl 14" vähemmän kieroa italialaista aluvannetta ja yksi aivan umpikiero 15" peltinen mangels. maksoi yhteensä 40e, ei aivan täysin suorat ole vieläkään, mutta saa kyllä tasapainoon. Ainakin kesällä oli kiireinen mies ja vanteiden oikaisu kesti ja kesti, mutta hintaa en pidä pahana.
 
Vs: Vanteiden korjaus/oikominen

Vanne oli yhden viikon oiottavan (sis matkat molempiin suuntiin) ja hintaa tuli 24 e + postikulut edes takaisin. Ei ollu mitään ylimääräisiä jälkiä vanteessa ja suoraksi tuli. Eli suosittelen tuota paikkaa :peukku
 
Vs: Vanteiden korjaus/oikominen

Itekki käyny l-weldissä oikomassa noita rilloja, kun sattuu lähellä olemaan.. Ei ollut kovin kallista vaikka olin kyttäämässä oikasutapahtumaa vierestä. ::)
 
Vs: Vanteiden korjaus/oikominen

Ite olen kanssa menossa oikasemaan huhtikuussa koko setin l-weldiin ja aattelin vierestä itekki kattoa :D.
 
Vs: Vanteiden korjaus/oikominen

Nyt on vanteet oiottu ja hitsattu. Tasapainoon sai hienosti, mutta pystyheittoa jäi kahteen vanteesee hieman, eli täristelee 90 vauhdssa hieman penkkiä. L-weldissä lappeenrannassa tämä.
 
Vs: Vanteiden korjaus/oikominen

ast sanoi
Amrif Järvenpäässä.
Tänne olen viemässä huomenna useamman renkaan - omia ja kaverin. Kertoilen kokemukset sitten kun tulen lomilta takaisin ja saan pyörät takaisin.

Eilen ajoin iltahämärissä kotinurkille ilmestyneeseen veden täyttämään monttuun (pit./lev./syv: 140cm*30cm*20cm) ja samantien rengas tyhjäksi sekä vanteen ulkoreunan mitoissa on heittoa. Kaupunkitekniikan päivystäjään otin samantien yhteyttä, joka saapui nopeasti paikalle täyttämään reikää. Otin kuvat kuopasta ja päivystäjä mittasi kuopan koon sekä antoi yhteystietonsa liitettäväksi kaupunkitekniikalle lähtevään korvaushakemukseen. Tiemestarille soittelin tänään ja vielä ei tiedä varmuudella, että saako korvauksia. Loman jälkeen lähtee hakemus kuitteineen ja sittenhän se selviää.
 
Vs: Vanteiden korjaus/oikominen

Skydiver sanoi
Tänne olen viemässä huomenna useamman renkaan - omia ja kaverin. Kertoilen kokemukset sitten kun tulen lomilta takaisin ja saan pyörät takaisin.

Eilen ajoin iltahämärissä kotinurkille ilmestyneeseen veden täyttämään monttuun (pit./lev./syv: 140cm*30cm*20cm) ja samantien rengas tyhjäksi sekä vanteen ulkoreunan mitoissa on heittoa. Kaupunkitekniikan päivystäjään otin samantien yhteyttä, joka saapui nopeasti paikalle täyttämään reikää. Otin kuvat kuopasta ja päivystäjä mittasi kuopan koon sekä antoi yhteystietonsa liitettäväksi kaupunkitekniikalle lähtevään korvaushakemukseen. Tiemestarille soittelin tänään ja vielä ei tiedä varmuudella, että saako korvauksia. Loman jälkeen lähtee hakemus kuitteineen ja sittenhän se selviää.

O.T Ei kai uus misukan gummi mennyt rikki? :eek:
 
Vs: Vanteiden korjaus/oikominen

Skydiver sanoi
Tänne olen viemässä huomenna useamman renkaan - omia ja kaverin. Kertoilen kokemukset sitten kun tulen lomilta takaisin ja saan pyörät takaisin.

Joo, ehdottomasti kerrot hinnat jne tuosta puljusta tänne. Se kun on kuitenkin lähellä meitä pääkaupunkiseutulaisia. Itekki tarttis oikasta kolme vannetta, tuli ostettua kierot (perkele! :seina)
 
Vs: Vanteiden korjaus/oikominen

Amrif tekee ihan hyvää jälkeä, omilla kokemuksilla toimitusaika on vain ollut kovin pitkä.
Itse suosittelen Ko-met nimistä yritystä. Kyseinen lafka sijaitsee Espoon Juvanmalmilla.
Samassa paikassa hoituu myös kardaanien lyhennykset yms.
 
Vs: Vanteiden korjaus/oikominen

Feppi: Se setti siellä alla oli tapahtumahetkellä. Saa nähdä onko kumi ottanut itseensä vai menikö tyhjäksi vanteen takia.

Pexi: Kyselin kyllä tietoja tuosta firmasta - Hapan niille tuntuu maistuvan ja sitä myöten varmasti on näitä viivästyksiäkin tullut, mutta työnjälki on kuulemma ollut hyvä. Toivottavasti vanteet olisivat jo sitten valmiina kun palailen lomilta takaisin parin viikon päästä. ::) Kaverit ovat ilmeisesti myös olleet melkoisen korkeaoktaanisessa flow-tilassa, kun ovat tuollaisen nimenkin onnistuneet vääntäämään... Liekö baarissa valomerkin aikaan on tullut kuningasidea: Mhikäs laitettas firmalle nimeks? Käännettäishkö vaan firma-sana toishinpäin... ;D

Täytyy joka tapauksessa käydä näyttäytymässä huomenna tuolla ja jos jää arveluttava olo, niin sitten painelen suoraan Ko-metille. Eli kiitos vinkistä - Pexin suosituksiin uskallan kyllä luottaa täysin! :peukku
 
Vs: Vanteiden korjaus/oikominen

Toi Amrif-kundi on (tai ainakin oli) yhtä hämärä mitä tosta nimestä voi jo päätellä ;)

Se roudas (ennen ainakin) vanteita euroopasta ja mä siltä ostin silloiseen Lanceriin yhen setin. Ei tuotteessa sinänsä mitään vikaa, mut myyjä olikin sitten ihan oma lukunsa.

Puhelimessa jo kun sovittiin päivä milloin niitä soviteltais, niin sain kyllä sen kuvan ettei kaikki valot oo päällä, mut sit ku paikan päälle pääs ja vanteita ruuvailtiin niin kundi rupes puhumaan jostain Golden products (se oli silloin uus tuotesarja suomessa) hommista, et mun pitäis niitä ruveta myymään ja rupes melkein pakolla niitä tyrkyttämään, no ei siin auttanu ku ottaa niit esitteitä mukaan ja lupailla palata asiaan kun oon paremmin tutustunu papereihin...
Noh vanteet saatiin alle ja kadottiin J-päästä hyvinkin liukkaasti, enkä oo sen koommin ottanu yhteyttä kys. henkilöön ettei vaan joudu ammattia vaihtamaan ;D

Mut kuitenkin, tapahtuneesta on jo niin kauan et oon kyllä harkinnu käyttäväni Amrif-firmAn palveluksia vanteitten huoltoon...
Pitää vaan muistaa ettei niin tosissaan ota niitä juttuja (jos herra edelleen on samanlainen) ja myöntelee vaan kovasti ni pääsee helpolla :peukku
 
Vs: Vanteiden korjaus/oikominen

Heh, ai Janillakin hyviä kokemuksia... ;D Saas nähdä millainen reissu siitä tulee... Kerron kyllä varmasti käynnin jälkeen lisää.
 
Vs: Vanteiden korjaus/oikominen

Vanteet on nyt viety hoitoon ja katsotaan miten niiden käy. Neljä vannetta annoin tehtäväksi, joista 3 oli omia ja yksi kaverin. Kokonaishinta neljän 17" vanteen oikaisulle on 300 € (ei sisällä naarmujen korjaamista), mikäli kaikki vanteet ovat oikaistavissa ja siltähän nuo näytti, ettei niiden suhteen ole mitään ongelmaa. Kolhut ovat kuitenkin aika pieniä eikä yksikään vanne ole "päärynänä". Ihan rento heppu siellä otti vanteet vastaan jonon jatkoksi ja talli oli puolillaan työn alla olevia vanteita. Tähän saumaan ei siis ole mitään hätää lähteä vähäksi aikaa rajojen ulkopuolelle... 8)
 
Vs: Vanteiden korjaus/oikominen

Melko kallista vanteiden oikomista :eek: ! Jos kävis vaikka duuniaikana kyselemässä hintoja tuolta Ko-metilta että mitä kolmen vanteen suoristaminen maksais... :)
 
Vs: Vanteiden korjaus/oikominen

Mixo sanoi
Melko kallista vanteiden oikomista :eek: ! Jos kävis vaikka duuniaikana kyselemässä hintoja tuolta Ko-metilta että mitä kolmen vanteen suoristaminen maksais... :)

No on hinnakasta. L-weld lappeenrannassa veloitti 4 vanteesta 100 euroa, tosin ei ne ihan suoraksi tulleetkaan :-\.
 
Vs: Vanteiden korjaus/oikominen

Voin itsekin "oikaista" neljä vannetta satasella mutta ei niistäkään suoria tule :)
 
Vs: Vanteiden korjaus/oikominen

ast sanoi
Voin itsekin "oikaista" neljä vannetta satasella mutta ei niistäkään suoria tule :)

Noo, oli niillä monen kymmenen tuhannen euron laitteet hommaan ja vanteissa oli paljon sanomista. Hintaan nähden ihan hyvä suoritus, mutta aina sitä toivoo täydellistä :).
 
Vs: Vanteiden korjaus/oikominen

Vanteet on nyt haettu ja olivat ajallaan valmiina. Niistä ole poistettu ainetta, vaan korjaukset on tehty pakottamalla. Jälki vastasi pyydettyä ja itse ainakin olen oikein tyytyväinen palveluun. Korjaamolta yritettiin soitella perään, että paikataanko puhjennut kumi myös, mutta kun olin lomalla aika huonosti puhelimen äärellä, niin he tekivät ihan oikean ratkaisun ja tekivät paikkauksen sekä korjasivat vieläpä nirhaumatkin vanteen reunasta samaan rahaan, vaikken sitä ollut pyytänytkään. Käytän tuolla kyllä toistekin jos tulee tarvetta. :)
 
Vs: Vanteiden korjaus/oikominen

Laitetaas tänne, näyttää sopivimmalta.

Pitäisi löytää jostain paja joka voisi suurentaa 17" tuuman vanteiden ET:tä

Sattuuko joku tietämään? Löytyykö Keski-Suomesta vai joutuuko lähtee kauemmas...
 
Vs: Vanteiden korjaus/oikominen

Save sanoi
Laitetaas tänne, näyttää sopivimmalta.

Pitäisi löytää jostain paja joka voisi suurentaa 17" tuuman vanteiden ET:tä

Sattuuko joku tietämään? Löytyykö Keski-Suomesta vai joutuuko lähtee kauemmas...

Luulis, että L Weld Lappeenrannassa voi ton hoitaa.
 
Vs: Vanteiden korjaus/oikominen

pexi sanoi
Amrif tekee ihan hyvää jälkeä, omilla kokemuksilla toimitusaika on vain ollut kovin pitkä.
Itse suosittelen Ko-met nimistä yritystä. Kyseinen lafka sijaitsee Espoon Juvanmalmilla.
Samassa paikassa hoituu myös kardaanien lyhennykset yms.

Nostetaanpas vanhaa toikkia, en viitsi uutta tehdä kun tämä passaa.

Onko kellään nyt kokemusta tuosta Ko-met nimisestä firmasta? Olisi lähempänä kuin tuo Amrif. Itsellä ilmeisesti nyt enemmän kuin 1 vanne kiero ja tuota Amriffia on suositeltu ja sitä olen ajatellut. Täytyy varmaan vaan odotella talveen, koska ei ole toista satsia kesärenkaita laittaa alle. Vissiin noihin molempiin voi viedä renkaat kumeineen päivineen ja myös tasapainottavat renkaat lopuksi?
 
Vs: Vanteiden korjaus/oikominen

Ko-met ei ole ainakaan ennen painottanut paketteja. Ei ole mikään rangasliike. Me ollaan viety kaikki pelkkinä vanteina. Lopputulos on aina ollut lähtökohtaan nähden hyvä. :peukku
Eihän ne toki mahdottomiin pysty, mutta kaikilla noilla on voinut ihan siviilissä ajaa, suoristuksen jälkeen.
 
Vs: Vanteiden korjaus/oikominen

Juggis sanoi
Nostetaanpas vanhaa toikkia, en viitsi uutta tehdä kun tämä passaa.

Onko kellään nyt kokemusta tuosta Ko-met nimisestä firmasta? Olisi lähempänä kuin tuo Amrif. Itsellä ilmeisesti nyt enemmän kuin 1 vanne kiero ja tuota Amriffia on suositeltu ja sitä olen ajatellut. Täytyy varmaan vaan odotella talveen, koska ei ole toista satsia kesärenkaita laittaa alle. Vissiin noihin molempiin voi viedä renkaat kumeineen päivineen ja myös tasapainottavat renkaat lopuksi?

eiköhän amriffille ainaki voi viedä kumeineen päivineen...rengasliike kun on
 
Vs: Vanteiden korjaus/oikominen

nostetaas taas...

onko tietoa onko kuopio/joensuu akselilla vanteiden oikomiseen/korjailuun firmoja?
 
Vs: Vanteiden korjaus/oikominen

Joensuussa, Mara-Tuote rengasliike, Jukolankatu 20, (varaosamaailman vieressä)
p. (013) 221 875

Kysäseppä tuolta, niillä on oikaisuvehkeet
 
Vs: Vanteiden korjaus/oikominen

ja onko tässä lahden alueella?tai päijät-häme/stadi akseli jos ei lähempää löydy??

tossa kokeiltiin yhellä vanteen suoristus koneella noita paria valssia mutta ei onnistunut enään.sen verran on jämäkkää ja kiero tapaus :seina
joskus joku ajanut varmaan asfaltti työmaan reunukseen kunnon vauhdilla ja mennyt parista kohtaa aikas mutkalle :'(
 
Vs: Re: Vanteiden korjaus/oikominen

jag-stang sanoi
Löysin tämmösen firman http://www.l-weld.fi/ ja sanoivat että sisäreunan oikaisun keskihinta noin 30e ja toimitusaika 1-2 viikkoa.

Ei kuulosta pahalle ja vanne lähtee huomenna matkaan. Kertoilen vielä miten kävi.

Tosta firmasta sen verran että lähetin TE37 tonne koska yhdessä oli heittoa. Syynä oli maalia keskireijässä + 1 vanteessa oli työstövirhe tms.. Hintaa lähetyksineen päivineen (ja 4 vanteet tarkastus, suoristus ja muut työt) oli jotain satkun päältä.

Nopeaa ainakin mulla. Olisko ollut jotain 2 viikkoa. Voin suositella. :)
 
Vs: Vanteiden korjaus/oikominen

uusis sanoi
ja onko tässä lahden alueella?tai päijät-häme/stadi akseli jos ei lähempää löydy??

tossa kokeiltiin yhellä vanteen suoristus koneella noita paria valssia mutta ei onnistunut enään.sen verran on jämäkkää ja kiero tapaus :seina
joskus joku ajanut varmaan asfaltti työmaan reunukseen kunnon vauhdilla ja mennyt parista kohtaa aikas mutkalle :'(
MBA-autohuolto Lahdessa, sai ainakin Evo8:n Enkein oikaistua.
 
Takaisin
Ylös Bottom