Mr mmc
CS5W ralli///art
- Sijainti
- Polvijärvi
Olisiko porukalla tietoa, kokemuksia
Tai ideoita?
Tai ideoita?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Hakala sanoiVarmaan tämä
http://www.passatworld.com/forums/55-wheel-tire-forum/338361-ultimate-wheel-weight-guide.html
Löytyy sieltä täältä nimellä: wheel-weight-weight.xls
mitsumikko sanoiIhan helevetillinen ero.... Ajettavuuden kannalta ainaki
Jos vertaa ssr type c 17" 255 kumella vs ne 18" romit mitkä mulla oli
Niin ssr oli yli 40kg kevyemmät (6,9kg vanne)
Sillon päätin että ei enää 17" isompia vanteita alle ja laatua...
Tosin kattelin ens kesälle yksiä Volkin 19" :
Emmää kyllä siinä kiihtyvyydessä huomannu juuri eroa (muutenki tuota voimaa ku pienessä kylässä )
60ft ajasta lähti 0,1s pois.....
Mr mmc sanoiJuurikin näitä kiihtyvyys /kulutus /käytös yms asioita haen, voi sitä pajeronkin rengasta verrata jos on joku vastine miten se käyttäytyy nopeassa ajossa,
Mutta lähinnä perus 17" vanne mietintä myssyä haen, keveys vaikuttaa mitä? Varmasti kiihtyvyyteen, mutta jos leveämpi rengas niin onko kapeampi/painavampi mahdollisesti jopa parempi viestintä vastukselta ja siten jopa kiihtyvyys parempi, onko se leveä rengas hyvä vain rata ajossa kuivalla. Eli tälläistä vertailua ja keskustelua toivoisin![]()
ast sanoiRenkailla on yllättävän isoja kulutuseroja. Nykyisin vertailu on helppoa koska se kuuluu osana EU rengasmerkintään. Omaan käyttöautooni aion laittaa seuraavaksi Goodyear Efficientgrip Performance renkaat jos parempaa ei siihen mennessä tule markkinoille. Laskeskelin joskus että kulutusero kattaa helposti renkaan käyttöaikana renkaiden hintaeron raskaammin vierivään halpikseen verrattuna. Yleensä laaturengas myös kestää pidempään. Eli tulee halvemmaksi ja on parempi ajaa...
Mr mmc sanoiEi mulla kulutus ongelmia ole mutta tässä suunnittelen auto/vanne/tekniikka kokonaisuutta jolla voisi yrittää kiertää rataa vähän ja kokeilla myös tuota miten kulkee mailille![]()
Tämä auto ei todella ole käyttis ne on nyt erikseen pihassa ;€
Ja lähinnä näin laajasti että mikä vaikuttaa mihinkin , voi käyttöautossakin huomioida kun tekee päivityksiä![]()
Mr mmc sanoiVarmaan perus 225/45-17 ~ tms saattaa olla rembot ainakin jos galantin alle eksyvät![]()
ast sanoiSaa sillä käytettyjä JDM vanteita jos käy tuuri, siistikuntoista Ultraleggeraa jos sattuu vastaan ja uutta Rotaa.
DaJackal sanoiUutta XXR:ää varmaan myös, ainakin poistotarjouksina.
-JP- sanoiOnko vanne kevyt jos 17 tuumaisena painaa 8,5 Kg ? Omasta mielestäni ei ole.
Garveldeth sanoiRiippuu hintaluokasta. Alle 1000€ hintaiset 17" vanteet jotka painavat 8,5kg ovat mielestäni sieltä kevyimmistä päästä. Varsinkin jos leveys ei ole alta 7,5". Tosin ultraleggeraa nopealla googlauksella saa 17x7" n. 1000€ :
Aikoinaan etsiskelin galanttiin sopivia JA silmääni miellyttäviä vanteita (hintaluokassa <700€, käytettyinä) ei löytynyt kuin muutama vaihtoehto alle 9 kilon vanteita. Kranttu maku mulla kenties :![]()
Mr mmc sanoi<3 5x auton hintaiset vanteetmutta mun pointti oli tässä topikissa se että mitä hyötyä on kevyistä vanteista ? Ja että onko kohtuuhintaisia keveitä vanteita ?
-JP- sanoiLuulin ,että tässä keskustelussa keskustellaan kevyistä vanteista ?
Mr mmc sanoiMotec nitro wheels olisi uutena ~200e/kpl (7,5x17)
Mutta paino merkitty 7,9-8,3kg riippuen millä offsetillä yms optioilla tilaa
-JP- sanoiIhme homma kun ei kelpaa Evon orkkis vanteet ?
Mr mmc sanoiOhan mulla noi braidin 7x17 winrace A:t
Tuo nyt oli vain esimerkki
Paljonkos evon vakio vanteet painaa ?
Mr mmc sanoiPaljonkos evon vakio vanteet painaa ?