vapaavirtaussuodatin

jukkapoika77

pajero 2800 tdic -97
Liittynyt
4 Toukokuu 2005
tuli hommattua tollanen kartiosuodatin (lupaavat +3hv ???) ja kas kas sehän nosti ahtopaineet 0.1 baarilla eli tossa 2.8 koneessa oli 0.8bar ja nyt siis 0.9bar.siis kun oikeen pitkään vedättää.muutenkin tuntuis vetävän herkemmin.ihan kiva yllätys+että suodatinhan on pitkä ikäinen kun sen voi pestä eli menee monta vuotta.miinuksena ensinnäkin suuri ostohinta(näitäkin on monen hintaisia ~100€)mutta kyllä se omakin suodati maksaa rahaa ja sitä ei voi pestä.toiseksi turbon suhinat kuuluvat kiihdytyksessä selvästi koska ei ole mitään koteloa ympärillä mutta kun saa vauhtiin niin ääni tasaantuu minua se ei häiritse vielä kun saisi vähän syöttöä lisättyä niin eiköhän veto rupeisi olemaan kohdallaan :peukku
 
Siihen suotimelle kannattaa sit rakentaa sellanen systeemi et se saa hyvin ulkoilmaa, eli mahdolisimman kylmää ilmaa ja sit se pitäs saada eristettyä jotenkin koneen lämmöstä.
Jos se saa liikaa lämpöä koneesta se vähentää tehoja. Tärkeintä on saada mahdollisimman kylmää ilmaa koneeseen.
Kun nuo asiat hoitaa kohdilleen vapaavirtaussuotimesta on yllättävän suuri vaikutus jonka todella huomaa ajossa.
 
Pestävä vapaavirtaussuodatin kestää varmasti koneen käyttöiän, mutta onko koneen käyttöikä sama kuin kunnollisella alkuperäissuodattimella? ::)

Testit viittaavat siihen suuntaan ettei ole.
 
joo suodattimeenhan laitetaan oma öljynsä joka sitoo pölyn se on laitettava tarkoin joka kohtaan
 
itsekkin olen moisen hankintaa miettinyt jo pidemmän aikaa ja olin jo ostamassa ruotsista tehopakettia (~1200€) joka ois tuonut jo useammman kymmenen pollea lisää mutta jäi kovan hinnan takia toistaiseksi hankkimatta,

Elikkäs mistäs  puljusta ostit tuon vapaavirtaussuodattimen ja minkä merkkinen ko. suodatin oli jotta osaa ittelle ostaa samanlaisen (ps. syöttöä on lisätty jo ;))
 
satuin löytämään suodattimen huuto.netistä sain halvalla huudettua aivan uusi en muista merkkiä mutta onhan noita vaihtoehtoja ei kai sen väliä minkä sinne laittaa.miten sinne syöttöruuville oikeen päästään ku en ole sitä löytänyt vaikka netssä oli ohjeet kuvien kans(siis 2.8 koneessa)
 
ast sanoi
Pestävä vapaavirtaussuodatin kestää varmasti koneen käyttöiän, mutta onko koneen käyttöikä sama kuin kunnollisella alkuperäissuodattimella?  ::)

Testit viittaavat siihen suuntaan ettei ole.
Mutta kuinka moni käyttää alkuperäistä,kun tarvikkeen saa väh. puolta halvemmalla,ja väitän että v.v.suodatin öljyn kanssa käytettynä on kuitenkin laadukkaampi.
Se,että voiko öljyä käyttää ilmamäärämittarin vuoksi onkin eri asia..
 
Itselläni on kokemuksia öljyttävästä vapaavirtaussuotimesta Subarussa. Ainakin Legacy 200: IMM kestää kunhan sitä öljyä ei tolkuttomasti lotraile. Jotkut Imprezan vuosimallit ovat öljyn kanssa herkempiä ja monilla on IMM jopa hajonnut kokonaan. Mittausten mukaan esim. Subarun orkkis paperisuodatin riittää johonkin 300hp nurkille, eikä suotimen vaihto muuten orkkiskoneeseen juuri kannata. Eikö ahtopainetta voisi muuten nostaa?

En tiedä mistä mitsun orkkis kotelo imee ilmaa mutta olettaisin että jostain konetilan ulkopuolelta ? Tollanen kartiosuodatin ilman mitään muita muutoksia imee suoran konetilasta ja näin ollen koneelle tuleva ilma on kuumempaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom