Venttiilitkö ne ääntää...

vaiski

Member
Liittynyt
2 Syyskuu 2003
lanserissa (gti) ku kuuluu semmonen tsätsätsätsä silloin tällöin.
en oo aikasemmi ajatellu mut ku uusittiin jakopäänhihna nii sen jälkeen on voinu tulla ???
 
Lancer sanoi
onhan jakopään merkit oikealla kohdalla ?

kaikki pitäs olla oikein tasapainoakselin, kampiakselin ja nokkien merkit on kyllä laitettu kohilleen.
paitsi että nokkia ei saatu ihan just tarkalleen keskenään passaamaan, toinen jäi puoli hammasta vaille oikeaa kohtaa, mutta käytiin korjaamolta kyseleen niin sanovat että ei niitä saakaan ihan justiinsa kohilleen ???
 
tääää

saa saa !!
eli joka 3 kiekalla ne osuu vasta kohakkai..aijai..naputtaa muute
 
no ei kai siinä sitte, pitää ruveta purkamaan vielä jakopää. oli muute melko v-mäinen homma...
 
Mulla kans oma gallu nakuttaa aika lailla välillä. Varsinkin kun öljyt ovat jo olleet hiukan aikaa. Vaihdon jälkee ei nakuta juuri lainkaan. Kuulemma ihan normaalia tuossa.
 
Totta kai jakopään saa kohdalleen eihän niillä merkeillä olisi mitään merkitystä muuten. Ja taisipa olla juurikin että joka 3:s kierros sattuu oikealle kohdalle.
 
Joops.
Veikkaus: ne on ne hydrauliset venttiilivälyksen säätäjät mitkä siellä "säkättää".
Ja se on sen tasapainoakselin merkki mikä tulee joka kolmannella(3.) kerralla kohilleen siis kun myös muut jakopään merkit on kohillaan.(siis ainakin 4g63:ssa) tiedäppä sit tästä.
Ja puolihampaan ero ei ole merkittävä koska sen verran voi olla jo erimerkkisissä jakohihnoissakin eroja. Muuttaapahan hieman vaan "overläppiä" ;D.
-Arska
 
J. Hukkanen sanoi
Totta kai jakopään saa kohdalleen eihän niillä merkeillä olisi mitään merkitystä muuten. Ja taisipa olla juurikin että joka 3:s kierros sattuu oikealle kohdalle.

Joo niitä nokkia pyöriteltiin vaikka kuinka monta kierrosta, eikä ne asettunu kohilleen..(niissä hammasrattaissahan on kyllä ihan selvät merkinnät) kaikki jakopään kilikkeet on alkuperäisiä mitsun osia, nii että voisko se ääni tulla jostai muusta syystä. oisko siinä menny joku venttiili vituralleen, joka sitte naputtais ??
nii ja öljyt on vaihdettu pari tuhatta km sitte (rally formula 5w50, muistaakseni)
 
Mickza sanoi
Mulla kans oma gallu nakuttaa aika lailla välillä. Varsinkin kun öljyt ovat jo olleet hiukan aikaa. Vaihdon jälkee ei nakuta juuri lainkaan. Kuulemma ihan normaalia tuossa.

Sama homma mulla galantissa. Sitten kun kone lämpenee niin loppuu nakutus? Tai se on enemmänkin sellaista sirinää kuin mitä nakutusta
 
Sellaisen olen kuullut, että öljynsuodattimella on merkitystä moottorin naputtamiseen. Olen ollut huomaavinanikin galantissa, että jos ostan tarvikeliikkeestä alkuperäistä suodatinta hieman isomman, kone naputtelee käynnistyksen jälkeen melko pitkän ajan. Pienemmällä alkuperäissuodattimella ei juurikaan pidä ääntä. Olisiko siinä sellainen ilmiö, että alussa öljypumppu täyttää suodatinta ja öljyn kierto koneen yläkertaan on silloin hieman heikompaa.
 
Mutuna ! ??? Eikös noissa suodattamissa ole "takaisku-venttiili tms." estämässä tyhjäksi valumista. -80-luvun "otatoi" autoissa se "systeemi" oli suodattimen jalassa ( muistaakseni ihmettelivät tm:n suodatintestissä sen venttiilin puuttumista joidenkin valmistajien suodattimista, kunnes valmistaja oikaisi seuraavassa numerossa )

OT. Tosin mun silloinen "nismo" sammutti Teho-filsulla hitaammin Öp:n valon kuin Genuine-partsilla
 
Mörkö sanoi
Mickza sanoi
Mulla kans oma gallu nakuttaa aika lailla välillä. Varsinkin kun öljyt ovat jo olleet hiukan aikaa. Vaihdon jälkee ei nakuta juuri lainkaan. Kuulemma ihan normaalia tuossa.

Sama homma mulla galantissa. Sitten kun kone lämpenee niin loppuu nakutus? Tai se on enemmänkin sellaista sirinää kuin mitä nakutusta

no semmosta sirinää siinä kuuluu mullakin, mutta eipä tuo oo häirinny.
en uskosi että se ois mulla nakutusta( bensa/ilma-seoksen ennenaikaista syttymistä). toivottavasti ei ole.
se säksätys kyllä kuuluu kylmänä joskus ja kun ajaa semmosta 40 kytä. sitte ku polokaasoo kytkimen pohjaan ja vähän ajan päästä löysää ja jarruttaa vaihteella ni sitte voi loppua. sitte ku taas höylää kylärallia, nii voi ruveta kuulumaan sama säksätys
kuhan ei kone laukiais :'(
 

no semmosta sirinää siinä kuuluu mullakin, mutta eipä tuo oo häirinny.
en uskosi että se ois mulla nakutusta( bensa/ilma-seoksen ennenaikaista syttymistä). toivottavasti ei ole.
se säksätys kyllä kuuluu kylmänä joskus ja kun ajaa semmosta 40 kytä. sitte ku polokaasoo kytkimen pohjaan ja vähän ajan päästä löysää ja jarruttaa vaihteella ni sitte voi loppua. sitte ku taas höylää kylärallia, nii voi ruveta kuulumaan sama säksätys
kuhan ei kone laukiais :'(


Mulla se säksätys ei kuulu kuin noin kymmenen sekunttia sen jälkeen kun on käynnistänyt kylmänä. Mutta se säksätys ei kuulu kuin kylmällä koneella ja tyhjäkäynnillä
 
Takaisin
Ylös Bottom