vesiruisku

celeste

(ex.mitsubishi colt celeste 2.0 GSR tbo)
Liittynyt
14 Syyskuu 2003
Sijainti
riihimäki
onko kenelläkään kokemuksia vesiruiskusta turbomoottorissa kun lupaava isompia hyötysuhteita kuin välijäähdyttimellä.mistäköhän löytäisi edullisesti vai olisiko clubissa joku pelle peloton joka sen rakentaisi huokeasti ;D ;D ;D
 
juuri sitä..... ;D

se ei tee tarpeeksi suurta painetta..... mutta kun sitä
hiukan soveltaa niin johan toimii....
 
Pissapojallakin voi muuten olla oma käyttönsä ahdetussa autossa. Esimerkkinä voisi mainita Cars & Car Conversions Lehden lokakuun 2002 numerossa ollut Lancer Turbo, jossa oli vesiruiskutus kahdella pissapojan moottorilla ruikkimassa välijäähdyttimen päälle. Toisin sanoen vedellä jäähdytettiin välijäähdytintä ja parannettiin sen hyötysuhdetta.

Lehdessä oli mitattu ilman tuota viritystä 208 hp ja virityksen kanssa samoilla säädöillä 221 hp. Yllättävän suuri ero.
 
http://www.amworks.com/fin/vesiruisku.htm täältä löytyisi valmis paketti mutta hinta on kohdillaan.
 
nii eli homman nimi sama ku EVOissa(ainaski 4:sta etiäpäin,1-3 ->ens sit tiiä niitten tilannetta tän vesiruiskun osalta). ja vitosessahan mukaan tuli viel ton kahden suuttimen lisäx mitkä ruiskuttaa vettä sille IC:lle, nii kax suutinta auton jäähdyttimellekkin(molempien toiminta saman napin takana yhtäaikasesti).

tosta tehon lisäyxestä... nii en sit tiiä, näköjään aika samaa luokkaa (ainaki ton lehden mukaan) ku oli ton mun katin poiston jälkeen tullut lisäys. ajossa sillä ei kyllä kauheesti käytännön merkitystä ole,olipa kyse sitten ilman kattia ajamisesta tai vesiruiskun nappulan painelusta. mutta dyno on hyvä keksintö, siellä minäkin sen eron vasta totesin.

EDIT:Mr. Pimennys kerkes ekax
 
No mulla o kans "vesiruisku" keulalla. Etulamppujen kuspoikaa ku painaa ni vettä lirahtaa syylärille... ja se tuoksu vast kesäl olki hieno ::)

("evokeulassa" ei siis ole lampunpesureita ja siellä o putket otettu venttilistä vaa pois ja toi venttiili o kiinni syylärin reunassa, ei viittiny purkaa kokonaa pois) ;D
 
no niin, noin helppoo se asennus on kun sen osaa ;D
ja eikö Lancer autos lähekkin napin painalluxen jälkee ku hauki kaislikosta!?
 
zare sanoi
no niin, noin helppoo se asennus on kun sen osaa ;D
ja eikö Lancer autos lähekkin napin painalluxen jälkee ku hauki kaislikosta!?

ainaki ku täi tervasta ;D
no ei...perstuntumalla o tehoo ainaki 0.0001 hp lisää 8)
 
joo,ei sun dynoo tartte mennä. kyllä sun "paxis" on aika tarkasti kalibroitu ;D ;D ;D
 
eikös saab joskus käyttänyt kyseistä vesiruiskua vai olenko nähnyt vaan unta ???,
vähän off topic mut tuli vaan mieleen :p
 
"celeste" tarkoitti varmaan ns "sisäistä vesiruiskua"??
Toimii ja viel hyvinkin kunhan sen vaan suunnittelee ja rakentaa huollella. Säädettävä painekytkin on tarpeellinen, sit vesi pitää ruiskuttaa korkealla paineella ja suuttimien paikat pitää olla tarkkaan mietitty jotta vesi menee ilman mukana "tasaisena sumuna" sylintereihin. ECU:n pitäis olla sellanen johon voi ohjelmoida kaksi eri ohjelmaa sen mukaan onko vesiruisku päällä vai ei. Seokset ja ennakot ku kuitenkin on oleellisesti erilaiset.
Eli hyvin tehdyllä vesiruiskulla saat kyllä reippaasti lisää voimaa, mutta halpaa se ei ole. ;) ;)
Toki yksinkertasimmillakin systeemeillä saat lisä heppoja. Tolla systeemillä ja oikeilla säädöillä, on vaan pienin riski sulattaa mäntiä......
 
Haudi.
Noist vesiruiskuista sen verran, et jos sellaisen lähti-
sin laittaa niin kyllä kallistuisin sit sen "sisäisen" vesi-
ruiskun suuntaan ja viel niin et se toimis tietystä ahdos-
ta lähtien ja viel niin et sen vois eliminoida poiskin niin
halutessaan.
Ton "ulkoisen" mallin hyöty meidän olosuhteissa on
aikas mitätön(alunperin wrc-autoissa otettu käyttöön
ns. kuumissa ralleissa=Safari yms.) Yleensä puhutaan
just jostain 5-10hv:n tehohyödyistä.
Kun esim. tosta ensimmäisestä järjestelmästä puhut-
taessa esim. tollasessa n.500hv:n Audissa luokkaa
+35hv:ta parhaimmillaan ;)
t:Arska
 
Takaisin
Ylös Bottom