Vetokoukun asennus Grandikseen

Argento

New Member
Liittynyt
10 Syyskuu 2008
Moro!
Onko kukaan foorumilainen asentanut/asennuttanut vetokoukun Grandikseen?

Itselle koukku ei ole ihan välttämätön, mutta jonkin verran kuitenkin helpottaisi elämää eli siksi sitä vakavasti harkitsen.

Jos teillä on vinkkejä hyvistä koukkumerkeistä, niin mielelläni otan ne vastaan. Etenkin koukuista, joita varten ei tarvitsisi puolta takapuskuria leikata pois.

Nyt on koukkuvaihtoehtoja tutkittu. Lähinnä kysymys on enää sähkösarjan vetämisestä. Kannattaako ostaa universaali saähkösarja vai Grandiksen oma? Mihin kummassakin tapauksessa sähköt pitää vetää autossa?
 
Vs: Vetokoukun asennus Grandikseen

Vastaan itse itselleni.

Hommasin Witter-merkkisen irrotettavan vetokoukun Englannista ja asensin sen itse. Witterin hyvänä puolena on se, ettei puskuria tarvinnut leikata yhtään ja koukku irrotettuna jää aika kivasti piiloon puskurin alle.

En ruvennut paketin mukana tulleilla "rosvoliittimillä" turaamaan sähköjä vaan kävin ostamassa Thulen Grandikselle suunnitellun sähkösarjan. Olipa sähköjen laitto helppoa. Pelkkiä töpseleiden kytkemisiä ja mitään ei tarvinnut vetää konehuoneeseen, vaan kaikki töpselit laitettiin kiinni takavalojen luona takana.
 
Vs: Vetokoukun asennus Grandikseen

Paljonko muuten maksoit koukusta? Entä johtosarjasta?
 
Vs: Vetokoukun asennus Grandikseen

Vetokoukku kuljetettuna kotiin (tai siis paikalliseen postiin) oli 270€ ja Thulen sähkösarja oli 120€. Olisi ehkä voinut säästää hiukan, jos olisi samalla koukun kanssa hommannut sähkösarjankin.

Sähkösarja oli siis tosiaan todella helppo asentaa.

Itse koukku on todella helppo käyttää, koukkua ei tarvitse väännellä ja käännellä, kun sen laittaa tai ottaa pois. Koukun saa myös avaimella lukittua, jolloin sitä ei saa irrotettua ilman avainta.

Witter on Englannissa valmistettu koukku ja tähän mennessä olen ollut siihen todella tyytyväinen.

Tarvittaessa voin antaa linkin nettikauppaan, josta koukun ostin. Asiakaspalvelu kaupassa oli ensiluokkaista.
 
Vs: Vetokoukun asennus Grandikseen

Joo, anna vaan tuo linkki. Kiitos jo etukäteen!
 
Vs: Vetokoukun asennus Grandikseen

Tässä linkki samanlaiseen koukkuun, jonka itse asensin. Myyjä on eri, mutta hinta näyttää olevan samaa luokkaa. Tuohon siis hommasin erikseen vielä Thulen Grandikselle tarkoitetun sähkösarjan.

http://www.ebay.co.uk/itm/Witter-Towbar-for-Mitsubishi-Grandis-2004-On-Detachable-Tow-Bar-/280521115428?pt=UK_Car_Accessories_Touring_Travel&fits=Car+Make%3AMitsubishi|Model%3AGrandis&hash=item41505c8724
 
Vs: Vetokoukun asennus Grandikseen

Itte asennutin koukkupajalla. Koko homma töineen päivineen 400 euroa ja aikaa meni 1,5 tuntia..
 
Takaisin
Ylös Bottom