Vhoi poijjaat mikä pata!

M

Molmatsalo

Guest
Kyllähän minä aina tuollaasen ottaasin!
( ne jotka ei konetta tiedä 1.6 litraanen vapaasti hengittävä.175hp/7500rpm ja heittämällä 93-96lancuun..) :-*

[ylläpito on poistanut liitteen]
 
mennee kuulemma heittämällä myös tuommoseen vanhaan colttiin :).. siinäpä sitä oiskin yhdistelmä..

175hp ja 850kg :D.. tosin ei saa suomessa lailliseksi ku maksimitehot mitä coltista saa irti ottaa 125hp..
 
Jep hetken jo epäilin että olis ollu molmiksen ottama kuva, mutta ei ollukkaan :(

sonyn cybershotilla kuvattu vuonna 2001



Eikö kukaan klubilainen voi tunnustaa että omistaa sen suomenkilvissä olevan coltin/lancerin jossa on tommonen motti ::) ;D
 
Omistaako joku muka tuommosen suomes?
no ainakin joku päivä tulee yks omistaja lisää tänne
pohjosen suunnalle ku rikastuu suunnattomasti :D
 
huhua tämäkin : Helsingin suunnalla olisi lanceri jossa evon kone (4G63T) .. ja PELKKÄ etuveto...
taitas olla voimansiirto kovilla ja mun tietoje mukaa ois KARMEE ajettava jos yli 200 hp..meinaa ne tulee äkkii..
Nasselaiskuski sano et evo o KARMEE ajaa jos takapää hajoo ja pelkäl etuvedol menis ;D
 
no olihan Helsingin suunnalla se E15 jossa oli EVO tekniikka ja etuveto.......

Wanha sanontahan sanoo, että etuvetoisessa kaikki hepat jotka menee yli 200, ovat turhia... tiedä sitten pitääkö enää nykyään paikkaansa. :)
 
jep... hyvä esimerkki on pienen a-ryhmän rallikilpurit. Niide tulles tehoi ol reilusti yli 250 kaakkia mutta niitte tiehe saaminen meinas olla ongelma.
Vaan alustan kehittyes saatii sieltäki ne kaakit tiehe välittyy.. vaan ku puhutaan "siviiliautost" ni varmaa moni enää sillo laittaakaa alustaa niin paljo rahaa ku se vaatis !
(nim. sivusta seuranneena pikku-a ryhmäläisen kehittymistä)
 
no mites se RS Focus,eix siin ole jotain 225hp.... onhan siin tietty raidevälii levennetty ihan kiitettävästi ja alustakaan ei varmaan ole sieltä nihkeimmästä päästä,etc,etc...! pitäs ihan päästä itte kokeilemaan miten se käyttäytyy,kun hp:t ja väännöt(mitä lie nekin???) on tota luokkaa ja etufillarit vaan vetää :eek:.
paha mennä sanomaan ku ei kokemusta siitä ole. ei se nyt varmaan mikään järkky vehe oo ajaa siinäkään vaiheessa kun jalkaa työntää oikeen kunnolla konehuoneen puolelle,mutta voisin kuvitella että kyllä siinä varmaan saa astetta tiukempaa ratista puristaa ;).

ja OT:ia tyrkkää taas niin että tuntuu,miten tää aina menee mulla tähän :-[ :'(
 
No Sigmassa on 205hp ja 270Nm vääntöä. Niissä ei ole yhtäkään liikaa, kuivalla ei nimittäin tuota saa sutimaan sitten millään. Hyytyy vaan vaikka on etuveto...
 
T. Laakso sanoi
No Sigmassa on 205hp ja 270Nm vääntöä. Niissä ei ole yhtäkään liikaa, kuivalla ei nimittäin tuota saa sutimaan sitten millään. Hyytyy vaan vaikka on etuveto...

kuten kirjoitin:
pitäs ihan päästä itte kokeilemaan miten se käyttäytyy,kun hp:t ja väännöt(mitä lie nekin???) on tota luokkaa ja etufillarit vaan vetää .

niin sittenhän sitä ois tietosempi toltakin saralta :)
 
viime vuotisessa bilsport lehdessä oli juttu lancerista johon oli laitettu toi mivec pata ja evo5 korisarja.
tänään vaan huomasin kun ko. lehteä luin.peruskoulu ruotsilla ymmärsin että sitä pataa ei ois muualle myyty kuin japaniin/aasiaan.
 
eihän se ole ku taaloja tiskiin oliko se nyt 2000-2500e.. muistaakseni ku olin tuonne päin yhteyksissä.. siihen muistaakseni sisälty tuulilasista eteenpäin leikkaus (ns. front-cut) haluamastaan autosta ja rahti..

http://www.coltco.nl/engines/mivec.htm

sinne vaan toteuttaa unelmia..

ja mitä oon kuullu mivec miehiltä ja muiltakin tuo on siis NIIN paljon kehittyneenpi kone verrattuna esmes hondan v-tec mosiin.. v-tecissähän on semmoset "pykälät" siinä et tuntee ajaessa ku vaihtuu ne nokat tjsp. mivec on vetää tasasesti kokoajan.. + väännöt on matalemmalla.. ei tarvi kokoajan kierrättää..
 
Vaan Colt.co ei suostu toimittaa enää koneita, kun "tee-se-itse" miehet on asentaneet boksei väärin ni ovat boksit kärvähtäneet ja sit vaatineet uutta boksia sanoen, että boksissa vikaa... Vaan tietysti jos omalla vastuulla otat asennukset (ne ei anna sillo mitää takuita) nii sit ne saattaa lähettää. Muute eiku autolla Hollantii ni siel ne tekis sen konversion ;)

Dear Harri. i do not have a mivec, in stock , i have one but this one is sold, the problem is that instaling these engine,s is a problem due to there elektroniks, whe have decidedet , to only instal these engine, sour selve, some people have made wrong conections and burned a computer , or damaged a engine, , and claime warranty, this is our problem , whe like to help you but this is how whe look at it, but a other idea , how do you think about a 2.0 v6 mivec, from a FTO.

Front-cuttei o myös muualla myynnis

http://www.streetported.com/ourproducts.htm

http://www.adelaidejap.com.au/front%20cuts.htm

http://www.jaustech.com.au/engines%20-%20mitsubishi.htm
 
ok,kiitos tiedosta!
kiinnostais kyllä päästä ajamaan sitä voorrttia. tarttee vissiin mennä keväällä "vaihtoaikeissa" ::) vierailemaan jonkin läheisen jälleenmyyjän luo.
 
Niko Päivinen sanoi
no olihan Helsingin suunnalla se E15 jossa oli EVO tekniikka ja etuveto.......

Wanha sanontahan sanoo, että etuvetoisessa kaikki hepat jotka menee yli 200, ovat turhia... tiedä sitten pitääkö enää nykyään paikkaansa. :)

Joops, tästähän olikin jo eilen Nikon kans juttua.
Nyt täysin offtopiccia:
Kysessäähän on E14 Gallu ja ks. autossa on VR4:n kone/laatikko visko eliminoituna ;).
Ja "iivoahan" siinä on vain tää Td05-H- ahdin Evo3-Lancerista :).
Tosin mitä oon omistajan kans jutellu niin ei ole kuulemma mitenkään "karmee" ajaa vaik onkin selkeästi yli 200 hv. Mitä nyt tuppaa eturenkaat vähä kulumaan nopeammin :D.
-Arska
 
lancusta ei luovuta vaikka mikä olis!
sen verran vaan pitäis mukamas vaihtofiilixii ilmassa jollekkin voorrtti-dealerille,et sais rs focuksen koeajoon joxkin aikaa ;)

sit ku tulis ajeluiltaan takas,vois kysyy siltä kauppiaalta että paljonko ne maxaa väliin mulle jos tehdään kaupat ;D ;D 8)
 
Nasselaiskuski sano et evo o KARMEE ajaa jos takapää hajoo ja pelkäl etuvedol menis ;D

Lisää OT.
Hmmmm.. mitä nyt tarkoitetaan edm.autolla ajettaessa pelkällä etuvedolla? Mut varmasti on karmee ajaa joo kyllä jos oletetaan, et kardaani esim. menis poikki tai putois tielle ja vaan jatkettas entisen n.200km/h vauhdin sijasta 100km/h johtuen siitä kun visko antais kokoaika periksi ja lopuksi sulais "rasvat" sieltä sisältä sinne lodjuöljyn joukkoon ja matka loppuis varmaan n.5:n seuraavan ek. kilometrin jälkeen.
Siinä se karmeus olis ;)
-Arska
 
Arska:
no täs evos ol kyse, Rampen kommentist siihe että Hesas ois se evon koneella oleva CB korimallin etuveto peli. Se sano tän että tehot tulee nii äkkii jossei ole rajotetttu että Lancerin painonen auto o hirvee ajaa.
Vertas just että perä hajoo Nasselaisesta.
 
Just,just...
Mut jokainen järkevä nasse-kuski tietää kyl sen, et esim. kardaanin hajotessa kandee heti heittää pyyhe kehiin koska "karmeus" alkaa sen jälkeen heti siitä syystä kuin myös sen rallin loppu on joka tapauksessa seuraavien Ek-kilometrien jälkeen just tän viskon rikkoutumisen takia= Evo-Lanccua EI ajeta pelkällä etuvedolla.Tämän tietää kyllä myös Rampekin ;).

Viel siihen E14-Galluun: ottaa kuulemma sekin aikas rivakasti ne rundit tappiin ja saa olla tarkkana ettei missaa vaihtamisien kanssa :).
-Arska
 
Lancer sanoi
huhua tämäkin : Helsingin suunnalla olisi lanceri jossa evon kone (4G63T) .. ja PELKKÄ etuveto...
taitas olla voimansiirto kovilla ja mun tietoje mukaa ois KARMEE ajettava jos yli 200 hp..meinaa ne tulee äkkii..

Mun '82 Coltin EVO I -koneesta mitattiin n. 200 heppaa. Käppyrä tuolla: (ylemmät käppyrät)
http://www.students.tut.fi/~eppu/dev/revtest/Mitsubishi_Colt_1.4.html
(alemmat käppyrät vakiolla 4G32T -koneella)
EVO III -kone oli isompi, siinä oli paremmin hengittävä kansi, isompi ahdin ja enemmän painetta joten siitä irtosi luultavasti jonkin verran enemmän kuin 200 heppaa.
Kinneri EI ollut mitenkään hirveä ajettava eikä voimansiirtokaan hajonnut. Ratista sai pitää kyllä kunnolla kiinni kiihdytettäessä ;D
 
zare sanoi
Micco... et sattunu vartilla käymään sen kanssa ???

En käyny. TTMK:n 150 metrin kiihdytyskisassa kävin huonosti säädetyllä EVO I -moottorilla jonka painekotelo oli vielä vähän irti kaasuttimesta (seliseli). Aika ei ollut häävi mutta loppunopeutta kelasi ihan hyvin. Tulokset tuolla:
http://www.students.tut.fi/~ttmk/tapahtumat/kiihdytyskisa/kiihdytyskisa_99.html
Ajanotto tuolla hoidettiin ihan manuaalisesti sekkarilla joten kovin tarkkoja nuo tulokset eivät ole .
 
Tekniikan Maailman mukaan (vuodelta -92) mosassa on järjestelmä joka tasaisella ajolla katkaisee 2 sylinteriltä polttoaineen syötön (alle 100km/h vauhdissa).
Bensankulutus putoaa dramaattisesti :eek:
 
Spekuloidaas vähäsen, mitä jos ajelis autollaan hollantiin ja nuo tekisivät tuon konversion, niin saisiko tuon suomessa rekisteriin? He varmaan hankkisivat tarvittavat lappuset, jotta moottori saataisiin rekisteriin? Onko kukaan kysynyt voisiko heiltä saada päästölappuset?
 
ei sillä ole mitään merkitystä missä sen muutoksen tekee ja päästölapunkin kanssa on vähän niin ja näin.... jos sen päästölapun saisi sieltä paikalliselta maahantuojalta ja se selkeästi todistaisi päästöjen alittavan sen vaadittavan normin, niin sitten ehkä.... ehkä...
 
emmh?, eikö tuon mosan saa lyödä mihin autoon haluaa ku on vain alle 92:nen tai jotain?, kuhan ei auton omat tehomaksimit ylity? ja muutenkaan katsastusmies ei erota mitsun normi ruiskua ja mivec ruiskua vaikka vaihtas "salaa", varmaankaan.. ;D

ie. omaan galluun saisin lyödä tuon ku tuo vastaa turbon mosaa tehoiltaan ja reilusti alle tilavuusrajoituksen ku vaan jarrut jne olis tbo tasol.. eikös se näin mene 8)
 
Selvittelin tuota ja sain vastauksen..
ks. konetta ei tulla hyväsymään suomeen..

Ja valmistajankaan päästötodistukset ei auta.
Ainoa keino on ´vtt:n mittaukset ja vaikka päästöt alittuisi, tulisi olla joku hiukkas todistus myös, mitä vtt:llä ei tietojeni mukaan ole paljoa tehty..

siis ks. päästöt(perus mitastut arvot, voi näyttää hyvältä.., mut jotkut tietyt myrkkypitoisuudet, pitää myös todentaa)

Helkama-auto rakenteli oz mallia parasta aikaa (e8 korisesta) kun ne soitteli sieltä ja kertoivat myös että itse olevat olleet kiinnostunut mivecistä ja kyselyjä on ja tulee jatkuvasti.. niillä oli taannoin tarkoitus rakentaa ks. swappi tai ns. orkkis mivec, mutta kaikki kuulemma kaatuivat byrokratiaan...

Eli vaikka japanissa ja hollannissa & jenkeissä yms.
on ns. tarkemmat päästörajat, niin niiden tulokset ei suomessa ole vertailu kelpoisia..

-Katsastus mies ei välttämättä, huomaa swappia ja se on ainoa toivomme... ;D
onhan kone silti 4g92..
mutta kun kone on yleensä swapissa myös rekisteröitävä, niin selviää sen alkuperä yms. muut speksit.. ja sit ehkä katoaa pata kone huoneesta..
että sillai..

Eli toiveita ei ole, ellei (suunnittelin itse) ota yhteyttä eu viranomaisiin, jos ne saisivat asiaan ytyä.. ;D
Suomessa nääs laki nyt vaan on tällainen. Kertoi Maahantuoja...

Jos epäilyksiä.. soitto tekniseen tukeen..
 
Molmis sanoi
Selvittelin tuota ja sain vastauksen..
ks. konetta ei tulla hyväsymään suomeen..


joo ei KO. konetta kyllä... Mivec tosin on hyväksytty.. uusissa Outlandereissa on mivec. Mutta eri pata :mad:
 
Ei ole.. mielestäni outeissakaan.. missä versiossa olis? Enpä uskoisi.. 4g63 normi 150hp niissä on.. ainakin kaikissa mitä minä oon syynännyt..
 
OUTLANDER 2.4 SPORT 2.4 MIVEC


siis eri konehan toi on... mut mivec kuitenki...
http://www.mitsubishi.fi/mallisto/outlander/tekniset.html
 
No voi kettu!! :-[ Kyllä meni päivä pilalle. Kun olin ympäri maailmaa lähetelly sähköposteja juuri samaista konetta varten. Mut eikö sillä ole mitään merkitystä jos englannissa on kyseistä myllyä kaiketi myyty? tai ainakin se on tieliikenne hyväksytty? ei kaiketi sitten.

Edit: Minkäs vuotista auto käytit esimerkkinä ja onko eroa vuosimallien välillä? Eikös tollasta olis mahdollista laittaa edes e33 galanttiin?
 
muakin kiinnostaisi noi alkupään evokoneet. kai ton 4g93t:n sais VTT:llä leimaan tollaseen -93 koltiaiseen?
Mivec olis hauskaa tekniikkaa, mut tulee Honda mieleen.. ;)
 
täällä pohjanmaalla on kans pyöriny aiva mukavan olonen lanceri
aluksi katottiin kaverien kans että siinä taas menee joku tosi tykki 1.3:nen ja rekkari oli vitsikkäästi evo-4 kunnes se meni ohi ja äänet ei aiva vastannut 1.3:sta ääniviritettyä ei muutaku kännykkä kouraan ja tietoa autosta tekstarilla ja eka vastaus oli vakio 1.3 mutta koitettiin toista autorekisterikeskuksen hakua niin tuli että moottori 2.0t teho muistaakseni 280hv eli ei aiva mopo ;D (saatto kyllä olla jotain 260hv paikkakin ) ei sattus olemaan jonkun teistä
 
ko. autosta puhuttaes puhutaan silloisen helkaman "pääjehun" rakentamasta autosta.. auto muutettu "evoksi" ennenkuin muutoskatsastuksen tiukkuudet ovat muuuttuneet.. eli viime vuosituhannen puolella reilusti :)

eiköhä tämä ole tässä ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom