-Vikakoodi-Galant 2.5 v6 -2002

Galant 2.5 v6-02

Mitsubishi Galant Avance 2.5 v6 02-03
Liittynyt
1 Heinäkuu 2007
Elikkäs löytyiskö täältä apua mistä kannattaa lähteä kun pukkaa vikakoodia P0125? Itelle pienellä tutkinnalla tuli mieleen termostaatti tai jäähd.neste anturi.
 
Vs: -Vikakoodi-Galant 2.5 v6 -2002

http://www.obd-codes.com/p0125

Nouseeko lämmöt normaaliin? (lämpömittarin viisarin oltava täysin vaakatasossa tällöin).
 
Vs: -Vikakoodi-Galant 2.5 v6 -2002

Harri K sanoi
http://www.obd-codes.com/p0125

Nouseeko lämmöt normaaliin? (lämpömittarin viisarin oltava täysin vaakatasossa tällöin).
Juu,nousee normaaliin eli vaakatasoon.Eli se taitaa sulkea ton termostaatti ongelman pois sitten..Tosta linkistä käykin aika hyvin ilmi mahdolliset viat..kiitoksia,täytyy tutkia.
 
Vs: -Vikakoodi-Galant 2.5 v6 -2002

Tuossa linkissä puhutaan että vika liittyis ainoastaan moottorin lämpöihin. Pikaisesti asiaa tutkittuani moottorin lämpö vaikuttaa asiaan ainoastaan sen että diagnosointi tapahtuu vasta 80 asteen jälkeen. Muuten kyseessä mahdollisesti happitunnistimien tai niiden johtojen tai ECUn vika.
 
Vs: -Vikakoodi-Galant 2.5 v6 -2002

Jep. Happitunnistinta myös tosiaa se sanoo. Siksi kysyinkin ensin että nouseeko lämmöt normaaliin josta tietää et ainaki termari yms toimii ja anturointikin varmastikin siis.
 
Vs: -Vikakoodi-Galant 2.5 v6 -2002

Samaa vikakoodia on tullut Outlanderista tutkittua jo (arviolta) parin kuukauden verran, ja OBD2 sanoo, että yksi neljästä lambdasta pukkaa 0V jatkuvasti. Johtosarjaa epäilen, tosin en ole ehtinyt vielä mittaamaan ihan kaikkea, eli pienen tulkkauskäpysen vuoksi kyseisen lambdan signaali- ja signaalimaajohtimet on vielä mittaamatta.

Oletus on, että kun on sisähaaran läpivientiä yritetty, on tullut tökättyä johtosarjan apukuskin jalkatilan läpivientiin sillä seurauksella, että piuha on poikki.

Tuolta hivenen pidempi selostus ongelmasta, tosin toisella kotimaisella.
 
Vs: -Vikakoodi-Galant 2.5 v6 -2002

Noin pari viikkoa sitten 2 etummaista happitunnistinta(lambda-anturia vaihdettu).Ilmeisesti ainakin 1 kpl antureita on vielä taaempana.Kuitattu vikakoodilukijalla häiriö pois,toistaseks häiriövalo pysynyt poissa.Mitäs toi ECU vika meinaa?
 
Vs: -Vikakoodi-Galant 2.5 v6 -2002

Edelleen pukkaa samaa vikakoodia.Onko kellään tietoa missä tämä ECU sijaitsee galantissa ja voiskohan vika olla mahdollisesti siinä.Voiko vaikuttaa bensan kulutukseen?
 
Vs: -Vikakoodi-Galant 2.5 v6 -2002

Harri K:n linkin mukaan tuota herjaahan voisi antaa viallinen moottorin lämpötila anturikin. Itse pitäisin ECU:a tässä tapauksessa viimeisenä vaihtoehtona, kun ei kai näissä EA sarjalaisten ECU:ssa ole ollu vikoja
 
Vs: -Vikakoodi-Galant 2.5 v6 -2002

Lämpötila-anturi ilmeisesti löytyy termostaatin lähettyviltä ja taitaa olla ihan itse vaihdettavissakin.Jännä vika sinäänsä kun autossa ei ole ilmenny mitään epämääräistä.
 
Vs: -Vikakoodi-Galant 2.5 v6 -2002

Varmaan tuosta Gallustakin löytyy OBD2-liitäntä. Ootko tsekannut anturien antamia arvoja? Jos mitään erityistä ei anturiarvoissa näy, niin halvalla(kin) lukijalla saa nollattua vikakoodit ja tsekattua freeze frameja vikavalon syttymisen ajankohdasta.

Itsekin olis pitänyt ostaa aiemmin OBD2-skanneri, tuli turhaan vaihdettua Outtikseen termostaatti ja jäähdytysnesteen lämpötila-anturi kun ei saanut luettua anturidataa eikä päässyt toteamaan että yksi lambda antaa ECUlle 0V jatkuvasti. Jos tuon olisi nähnyt heti, ei olisi tarvinut turhaan vaihtaa noita palikoita.

Lämpötila-anturi tosiaan löytyy termostaattikotelon kyljestä, ainakin Outlanderissa. Mutta jos jäähdytysnesteen lämpöanturi antaa vikalukemia, niin tyhjäkäyntikin käsittääkseni pitäisi olla siinä tapauksessa pielessä. Jos ECT-sensorin (Engine Coolant Temperature) nyppää kone käynnissä irti, kone luulee olevansa kuuma ja flektit lähtee päälle. Oikosuljettuna vastaavasti luulee olevansa kylmä ja todnäk lämpimällä koneella tyhjäkäynti on jotain ihan muuta kuin 800rpm. Ensimmäistä kokeilin (Outlanderissa, siis), jälkimmäistä en.

Ja ainakin Outtiksessa niitä antureita on kaksi. Yksijohtoinen on vain mittariston lämpömittaria varten, kaksijohtoinen on se ECT-sensori.
 
Takaisin
Ylös Bottom