vinssin suunnittelua

jukka_j

New Member
Liittynyt
18 Toukokuu 2006
onko kenelläkään tietoa minkälainen homma on tuhertaa vinssi uusi koriseen pajeroon vm-92???
 
Vs: vinssin suunnittelua

http://www.pocuk.com/forums/

haku sanalla "winch" antaa jo aikapaljon vinkkejä...

Haluan muuten kuulla perustelut, et miks laittaa vinssi?

neppi
 
Vs: vinssin suunnittelua

eikös tää vinssien asentelu kohta lopu, viedään taas yks ilo pois tässä maassa liittyen autojen rakenteluun....

Hez
 
Vs: vinssin suunnittelua

hessu sanoi
eikös tää vinssien asentelu kohta lopu, viedään taas yks ilo pois tässä maassa liittyen autojen rakenteluun....

Hez
Jos tarkoitit sitä karjapuskuri kieltoa, niin koskee vain 25.5.2007 jälkeen rekisteröityjä autoja.
 
Vs: vinssin suunnittelua

Kunhan ei vaan insinöörille ala kehumaan tuon päivämäärän jälkeen, että just laitoin karhunkaatopuskurin ja jätti vinssin. :D Ei sitä kukaan pysty tarkistamaan, että millon ne keulaemmeet on autoon laitettu.
 
Vs: vinssin suunnittelua

Minähän itte oon sitämieltä, että jos meinaa kiinteen vinssin laittaa, ni sit niitä pitää olla kaks. Itellä on kyllä suunnitelma vähän toisenlaisesta järjestelmästä. Katotaan jokupäivä, ku mie oon äveriäs mies... 8)

neppis
 
Vs: vinssin suunnittelua

nettijussi sanoi
Jos tarkoitit sitä karjapuskuri kieltoa, niin koskee vain 25.5.2007 jälkeen rekisteröityjä autoja.

Tuotatuota, se ei koske vain 25.5.2007 jälkeen rekisteröityjä autoja.

Suora lainaus aken tiedotteesta katsastusasemille:
"Edellisestä poiketen tyyppihyväksymättömiä etusuojajärjestelmiä saa asentaa N1G- ja alle 3500 kg:n M1G- luokan ajoneuvoihin 24.5.2007 asti. Tämän jälkeen kaikkiin, myös vanhoihin, N1-, N1G- sekä alle 3500 kg:n M1- ja M1G-luokan ajoneuvoihin asennettavien karja-puskurien ja lisävalotelineiden tulee olla direktii-vin 2005/66/EY mukaan tyyppihyväksyttyjä."

Koko ohje löytyy täältä:
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/F5DAEE92-1BCA-4A49-8D8E-A32D32B9B397/0/ATT52006muutettu.pdf
 
Vs: vinssin suunnittelua

Joo koskeehan se, mutta kun puskuria ei tarvitse merkitä rekisteriotteseen, niin mistä sen kukaan tietää, että onko se ollut paikoillaan ennen tuota maagista päivämäärää.
 
Vs: vinssin suunnittelua

Tämän jälkeen kaikkiin, myös vanhoihin, N1-, N1G- sekä alle 3500 kg:n M1- ja M1G-luokan ajoneuvoihin asennettavien karja-puskurien ja lisävalotelineiden tulee olla direktii-vin 2005/66/EY mukaan tyyppihyväksyttyjä."

Taitaa vain olla sellainen juttu että jos/kun menet tuon 25.5.2007 päivän jälkeen katsastamaan autoa jossa on * EI * EU-hyväksyttyä nautarauta/valoteline keulalla niin inssit otattaa ne pois ja sitten vasta jatketaan katsastamista.

Tietäen tämän maan inssien ja noiden päätäjien ajattelutaidon niin kyllä tässä näin vain tulee käymään. :seina :seina
 
Vs: vinssin suunnittelua

Taitaa vain olla sellainen juttu että jos/kun menet tuon 25.5.2007 päivän jälkeen katsastamaan autoa jossa on * EI * EU-hyväksyttyä nautarauta/valoteline keulalla niin inssit otattaa ne pois ja sitten vasta jatketaan katsastamista.

Näin mäkin sen näen..... enkä ole perus pessimisti....
ite katsastutin 96 saapin nuoruusvuosina rosvolipalla ja lisäpitkillä, jotka oli kattoon pultattuina, silloin laki antoi luvan, katsuri sen tarkasti..... vaan eipä katsastettu seuraavana vuonna...... :seina
 
Vs: vinssin suunnittelua

Ite ainakin aion tehdä niin, että merkkautan puskurit konttorilla otteeseen muutoskatsastuksen yhteydessä. Ei pitäis kellään olla mitään nurinoita sen jälkeen. Tiedän jo muutaman auton, joihin näin on tehty. ;)
 
Vs: vinssin suunnittelua

;D jep jees..... mulla kolme, eka vakio, toisessa 10cm levitetty takapää, ja kolmas....

ferrarin punainen
17M motilla,
kevennetty (lasikuitu etulokasuojat) ;D
rosvolippa,
kattovalot,
karjapuskuri,
keltaiset ajovalot tumman pleksin takana,
hellan 550 sumuvalot ja lisäpitkät upotettuna puskuriin (vuosmalli oli siis '77, lamppu sopi muuten turvamuovin tilalle)
hmm.... mitäs muuta....
trucker tyyppinen hyllly tuulilasin yläpuolella jossa LA, CD-Radio ja ekvalisaattori,
tummat takalasit,
10" supparit takapenkin selkänojiin upotettuina
verhoilu strech-plyyssi

SORI, oli pakko muistella menneitä kun pajeron motti roikkuu odotellen osia, tosin aika kultaa muistot.... monta kertaa tuli 96sen mottikin vaihdettua, täydellinen varakone paikallaan auto ajossa kahessa tunnissa ilman apuja :peukku

karjapuskuri olis talles, muut myyty :seina
 
Vs: vinssin suunnittelua

Me vaihdettiin kaverin kans tunti 45 kone laatikkoineen. Tosin silläki oli ysikuuppa, ni molemmat ties mitä pitää seuraavaks tehdä.

NIIIIIN, siitä vinssistähän meirän piti ::)


Kannattaa valita semmonen vinssi, että vetokykyä ois esim 2½-3 kertaa enemmän, kuin on kyseisen auton paino. Silloin sen vehkeen saa ihan oikeesti puuhun, jos on tarvis. Jos auto painaa vaik 2600kg, ni jos vinssin max vetokykyk on 3000kg, ni se hajoaa poks vaan jos sulla on se auto savivellissä tai suossa kii. Tiijjetään kaikki ku ollaan pikkupoikana (ja tyttönäki) joskus oltu savivellissä saappailla kii, ettei se nokialainen sieltä ihan vaik viisvuotiaan voimilla irtoo -> pitää ottaa jalat saappaista pois ja lällitellä sukkasillaan ens vähän aikaa, ja sit marssii sisälle olkkariin hakee iskää... ;D

Mut täähän me kaikki tiedettiinki, eli puhutaaks taas ysikutosista??? :driver (paitsi tos <- on kyl toi vaihdekeppi väärässä paikassa :p)
 
Vs: vinssin suunnittelua

Minkähän verran kenties tulisi osat maksamaan jos siihen uusi koriseen rupeaa vinssiä laittamaan? Eihän kenties olisi ketään kiinnostunutta laittamaan vinssi ja korottamaan ym... pajeroa pohjois savossa....? edullisesti...
 
Vs: vinssin suunnittelua

Tohon karjapuskurikeskusteluun palatakseni, kysäsin tänään Kouvolan A-katsastusasemalla kaverilta heidän kantaansa tähän show:hun. Hää kävi hakemassa sen mapin, jossa kyseine lakiuudistus on ja samalla kysyi asemapäälliköltä hänen kantaansa tähän asiaan.

No, Kouvolan A-katsastuksen virallinen kanta on nyt sitten se, että: "Eihän meillä oo valokuvia näistä autoista, joita meillä käy. Eihän me voida millään tietää, että onko jossain -83 Patrollissa ollu aikasemmin karjapuskuri vai ei. Käytännössä tää koskee siis ihan uusia autoja, eli 25.5.07 jälkeen rekisteröityjä autoja."

Ainii! Se painoraja (siis karjapuskurin/valoraudan) on 0,5kg! Eli jos sun "karjapuskuri" painaa vähemmän kuin 500gramma, ni saat sen laittaa kii myös 25.5.07 jälkeen ensirekisteröityyn ajoneuvoon, eikä sen tarvi olla hyväksyttyä mallia!!! JIPPIIII!!!

Sitte eiku Mithrilistä (se on semmosta haltiamatskuu...sormusten herrasta) sorvailee poropuskuria joka jamppa!
 
Vs: vinssin suunnittelua

May the cow bumper be with you ;D ;D :eek:fftopic :tmi
 
Takaisin
Ylös Bottom