Viritetyn evon tuonti

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Onko kenelläkään kokemusta viritetyn evon tuonnista Japanista. Siis sellainen, jossa on koneessa männät + kiertokanget + nokka-akselit yms. Ja lisäksi tietysti alusta, putkisto yms.

Ja tiedän kyllä, että on riski ostaa viritetty auto mutta riskejä voi aina ottaa :peukku
 
Vs: Viritetyn evon tuonti

Yksi ongelma on ettei noista virityksistä tahdo saada tarkkaa selostusta. Esim. koneen sisuskaluista ei yleensä kerrota mitään huutokaupparaporteissa. Ja muutenkin ne ovat aika epämääräisiä, aftermarket turbine autoassa esim oli vakioahdin. Alusta voi olla mitä tahansa, yleensä sanotaan vaan madallettu.

Virityspajojen esittelyautot yms ovat tietysti eri asia, mutta eipä niitä taida paljon huutokaupoissa pyöriä.
 
Vs: Viritetyn evon tuonti

Onhan sitten Japanissa pajoja jotka tekevät auton ja lähettävät. Tai ainakin heidän kauttaan tulee jotain myyntiin.

Jos jollain on kokemusta niin kertokoot..
 
Vs: Viritetyn evon tuonti

Lancerregisterin myydään osastollahan on välillä aika pitkällekkin viriteltyjä autoja kaupan.
Jos englannin tuonti on vaihtoehto.
 
Vs: Viritetyn evon tuonti

Tunari-82 sanoi
Lancerregisterin myydään osastollahan on välillä aika pitkällekkin viriteltyjä autoja kaupan.
Jos englannin tuonti on vaihtoehto.

Totta tuokin - mutta silti kannattaa olla selvillä että saako sitä enään Suomeen kilpiin.

Siellä on parikin puljua mitkä vähän väliä myyvät promoautonsa pois uuden tieltä.

Halpoja ne ei ole - mutta taatusti hyvillä osilla tehtyjä!
 
Vs: Viritetyn evon tuonti

cubeqtio sanoi
Totta tuokin - mutta silti kannattaa olla selvillä että saako sitä enään Suomeen kilpiin.

Siellä on parikin puljua mitkä vähän väliä myyvät promoautonsa pois uuden tieltä.

Halpoja ne ei ole - mutta taatusti hyvillä osilla tehtyjä!

Miksei saisi kilpiin? Saahan tyyppihyväksymättömiä autoja muuttaa suhteellisen vapaasti. Turbon ja välijäähdyttimen vaihdosta voi tulla sanomista ja myöskin jarruista, jos ei pysty todistamaan, mistä autosta jarrut ovat peräisin. Mistä muusta tulisi ongelmia?

Mitä puljuja tarkoitat niillä, jotka myyvät promoautojansa?
 
Vs: Viritetyn evon tuonti

markho sanoi
Miksei saisi kilpiin? Saahan tyyppihyväksymättömiä autoja muuttaa suhteellisen vapaasti. Turbon ja välijäähdyttimen vaihdosta voi tulla sanomista ja myöskin jarruista, jos ei pysty todistamaan, mistä autosta jarrut ovat peräisin. Mistä muusta tulisi ongelmia?

Mitä puljuja tarkoitat niillä, jotka myyvät promoautojansa?

Esim jos autoa muutettu rajusti - kaaret, konehuoneessa selkeästi isompi ahdin, isompi välkkäri, putkisto ilman kattia ja päästöt. En pelottele vaan kannattaa ottaa selvää.

Indigo-GT myi ainakin taannoin. Myös Ross Sport myy/myi omaa evoaan. Vähän väliä näkee heidän edustusautojaan myynnissä. Muistaakseni myös Norris Design auto oli myynnissä.

Sieltä vaa shoppailee ja tehopeleja hakemaan. Kannattaa vaan varmistaa että kaikki on ok. :) :driver
 
Vs: Viritetyn evon tuonti

Isompi ahdin, välijäähdytin tai mikä tahansa näkyvä moottorin muuttaminen on tietysti ongelma, jos katsastaja huomaa asian. Samaten katin puuttuminen. Kaaret sen sijaan ovat tietääkseni lailliset. Laissa ainakin lukee, että turvakaaren saa asentaa. (liekö tämä kuitenkaan sama juttu kuin täyskaaret).

Ainakin pitää katsoa se, että kyse ei ole euroautosta, jos auto on 1998 tai uudempi. Muuten menee tosi vaikeaksi.

Ihan heti ei löytynyt noita mainitsemiasia autoja. Muistatko yhtään mitä speksejä niillä oli ja hintaa?
 
Vs: Viritetyn evon tuonti

Laitappa vaikka MLR:än hakuun: time attack ja autojen ostoalueelle niin rupee löytyy sitä laitettua kampetta, autopornoo parhaimmillaan... "osta nyt, pikkumuutoksilla kilpiin"
 
Vs: Viritetyn evon tuonti

Valmiiksi viritetyn auton kanssa kun asennoituu siihen, että autosta tulee pelkkä ratapeli kun sitä ei saa kilpiin niin ei sitten tule pettymyksiä. Ja sitten on vain positiivinen asia jos sen sitten kilpiin saakin.
 
Vs: Viritetyn evon tuonti

evo6 sanoi
Valmiiksi viritetyn auton kanssa kun asennoituu siihen, että autosta tulee pelkkä ratapeli kun sitä ei saa kilpiin niin ei sitten tule pettymyksiä. Ja sitten on vain positiivinen asia jos sen sitten kilpiin saakin.

Noup, Jos viritetyn evon hankin, niin siitä tulee talvilelu ja työmatkakulkine eli kilpiin ehdottomasti. Radallakin voisi käydä joskus mutta aika harvoin.

Tämä ei ole ihan ajankohtainen asia tällä hetkellä eli riippuu duunikuvioista, millaista autoa tarvitsen tulevaisuudessa. Jos tulee paljon ajoa, niin siihen käyttöön ei mitään viripeliä viitsi hankkia mutta vähemmällä ajolla virievo olisi hauska peli. Ne ovat kuitenkin aika edullisia verrattuna ihan perusperheautoon (siis kun verrataan käytettyä evoa uuteen perusautoon vaikka Avensikseen)

Maxxximus sanoi
Laitappa vaikka MLR:än hakuun: time attack ja autojen ostoalueelle niin rupee löytyy sitä laitettua kampetta, autopornoo parhaimmillaan... "osta nyt, pikkumuutoksilla kilpiin"

Kiitti vinkistä. Tuoltahan noita löytyy. Tarkkana saa näköjään kyllä olla sen suhteen, että auton saa kilpiin
 
Vs: Viritetyn evon tuonti

Kannattaa tarkasti miettiä mihin ajoon sen auton haluaa. Jos tavoite on normaali ajo pikkusen pirteemmällä laitteella, niin tuskin kannattaa mitään Time Attack kilpuria edes haaveilla. Vaikka sen sais kilpiin jotenkin taisteltua, niin kyllähän nuo oikeasti rata-ajoon rakennetut laitteet on melkosen karuja normaali ajossa. Melko usein tuolla näkyy ihan katuajoon rakennettuja Evoja joissa vaikka stroukattu tai vahvistettu kone sopivalla ahtimella sun muilla perus muutoksilla. Saattas olla paljon fiksumpi ratkaisu, kuin kilpuri.
 
Vs: Viritetyn evon tuonti

Samppa sanoi
Melko usein tuolla näkyy ihan katuajoon rakennettuja Evoja joissa vaikka stroukattu tai vahvistettu kone sopivalla ahtimella sun muilla perus muutoksilla. Saattas olla paljon fiksumpi ratkaisu, kuin kilpuri.

Jotain tuon tapaista ajattelinkin :)

Mutta ihan ajankohtaista tämä ei nyt ole. Ensin pitää katsoa, miten paljon tulee ajoa ja sitten miettiä autoa.
 
Takaisin
Ylös Bottom