Viron tuliainen

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Jyppe

New Member
Liittynyt
21 Lokakuu 2010
Elikkä näillä näkymin tuleva evo harrastaja liittymässä joukkoo. Niinkun aina muutama kyssäri heti kärkeen http://fin.auto24.ee/used/745908 tuossa linkki hakemaani autoo meneekö helposti kilpiin täällä suomessa?myyjän mukaan noin 1500-3000 veroa pitääkö kutinsa? sitten se pelottavin asia eli itselleni oli tosi tärkeää löytää vasuri rattinen auto mutta myyjän mukaan tähän on muutos työ tehty virossa mitä tässä operaatiossa yleensä menee vikaan jos menee jotain ? kiitos jo tulevista vastauksista.
 
Vs: Viron tuliainen

Jyppe sanoi
mukaan tähän on muutos työ tehty virossa mitä tässä operaatiossa yleensä menee vikaan jos menee jotain ?

Tarkastaisin minkälainen ohjausvaihde siihen on laitettu ?

Evossa pitää olla se tiheämpi/tiukempi , ei mikään pappa carisman/lancerin ohjausvaihde.


Muuta en osaa sanoa.
 
Vs: Viron tuliainen

Aikamoinen sekasikiö, nelosen takasiipi ja TME:n etupuskuri. Kielii IMO aika varmasti mällipelistä, joten se nyt ainakin kannattaa tarkastaa heti kättelyssä. Mäkisen puskuri voi mennä vielä tyyliseikkojen piikkiin, mutta kukaan tuskin vitoseen laittaa nelosen siipeä, ellei satu saamaan sitä erityisen halvalla. Baltiassa ei ole erityisen harvinaista sekään, että parista kolmesta raadosta kasataan yksi toimiva peli.

Sitten kannattanee kysellä missä se on viimeksi ollut kilvissä ja löytyykö kaikki tarvittavat paperit. Kun kyseessä kuitenkin on alkujaan JDM-peli, kannattaa myös varautua katsureille selvittelemään konversioprojektia. Itse en uskaltaisi hankkia LHD-konversiota jo pelkästään leimamiehen pelossa. Viisaammat saa vastata mitä kaikkea muuta siinä voikaan mennä pieleen.
 
Vs: Viron tuliainen

Näyttäisi ehkä samalta peliltä, jonka näin Tampereella trailerin lavalla joskus kesällä... kilvetön ja vetoautona oli silloin Vironkilvissä oleva paku.
Näyttäisihän tuo Harisella käyneen penkissä.
Kyljet on hakkuutettu kivillä kuvista päätellen.
Sekasikiö auto aika varmasti on kuten aiemmat viestit jo kertoo. Kannattaa katsoa autoa myös nosturilla altapäin...

Ja ohjausvaihde tosiaan PITÄÄ olla aidosta evosta (kallis 1500e osa vasenkätisyyden vaihtamiseen) Kalleutensa vuoksi suurin osa Viron evoista rakennetaan vapaastihengittävän Lancerin ohjausvaihteella, joka on huomattavasti hitaampi.
 
Vs: Viron tuliainen

Jyppe sanoi
http://fin.auto24.ee/used/745908

kiitos jo tulevista vastauksista.

:eek:fftopic :


Hei jos olet menossa paikanpäälle niin :

Tuon linkin kuvassa 1. olevassa mustassa E8 : Otatko kuvat noista sivupeileistä ?

Ei näytä orkkiksilta mutta ei ole Volvon peilit (eli orkkis CT9A tuulipurjeet)... tai sit monitoorissa jotain pixeli mössöä. ?!?

Jos myyjällä enemmän tietoa peileistä niin kysy mitkä ne ovat ?
 
Vs: Viron tuliainen

Alustan ruostevauriot kannattaa myös tsekata.
Yleensä kukkasia lötyy auton takapäästä,varapyörän kotelon pohjasta yms. peltien saumoista.
 
Vs: Viron tuliainen

ast sanoi
Verot vasuriohjauksella varmasti lähemmäs sen 3000 ellei ylikin.

Tosiaan, vasuriohjauksella melkoisen varmasti päälle 3000 euron.

Ja mainittakoon vielä, että tiedäthän RS-mallin haitat normikäyttöä ajatellen? Ei ole kovin ihana käyttöauto, mutta jos masokismia tarpeeksi löytyy niin mikä ettei. Kannattaa kuitenkin tinkiä Peltorit kaupan päälle :)
 
Vs: Viron tuliainen

260 KW/460NM-1,1 bar-okt. 98, 3" täispikk summuti, Tomei nukkvõllid, suurem turbo, EVO 9 sidur.

tomeita.. isompi ahdin..evo9 kytkin... melkone palapeli taitaa tuo kyllä olla. Voi olla ettei runkonrokaan vastaa evo4,5 tms..eli liekkö saa kilpiin ollenkaa Suomessa.
 
Vs: Viron tuliainen

nokonzok sanoi
Itse en uskaltaisi hankkia LHD-konversiota jo pelkästään leimamiehen pelossa. Viisaammat saa vastata mitä kaikkea muuta siinä voikaan mennä pieleen.

Onks toi välttämättä konversio? Eikö varustelista (RS mutta Recaro-sisusta ja isot jarrut) täsmää niihin alkuperäisiin vasureihin mitä noista vitosistakin on tehty. Tosta konehuonekuvasta varmaan tietävämpi kyllä bongaa, ja eroaakohan niissä valmistenumero jotenkin oikealta ajettavista. Katsurille ehkä ainakin saattas mennä alunperinkin vasemmalta ajettavana jos on näyttää jotain dataa että sellasia on olemassa.

edit: http://fons.rademakers.org/Carisma.html

Tossa sellanen alkuperäinen vasuri, eipä siinä näköjään Recaroita ollutkaan.
 
Vs: Viron tuliainen

madu sanoi
Onks toi välttämättä konversio? Eikö varustelista (RS mutta Recaro-sisusta ja isot jarrut) täsmää niihin alkuperäisiin vasureihin mitä noista vitosistakin on tehty. Tosta konehuonekuvasta varmaan tietävämpi kyllä bongaa, ja eroaakohan niissä valmistenumero jotenkin oikealta ajettavista. Katsurille ehkä ainakin saattas mennä alunperinkin vasemmalta ajettavana jos on näyttää jotain dataa että sellasia on olemassa.

edit: http://fons.rademakers.org/Carisma.html

Tossa sellanen alkuperäinen vasuri, eipä siinä näköjään Recaroita ollutkaan.

RS on Eurooppankin tullut pikkujarruilla ja käsittääkseni ilmastointi ei ole ollut edes optiona. RS2-malleissa oli sitten Brembot, airbagit, sähköikkunat ja manuaali-ilmastointi. Tää on aivan selkeä JDM-laite alkujaan. Nopeusmittari loppuu 180 lukemaan, takaikkunassa on parkkipaikkatarra, takaluukussa japanilaiset kilvenpidikkeet ja euromalleissa on sumarit takaluukussa.

Harri K sanoi
melkone palapeli taitaa tuo kyllä olla. Voi olla ettei runkonrokaan vastaa evo4,5 tms..eli liekkö saa kilpiin ollenkaa Suomessa.

Euromalleissa on pitkä 17-merkkinen runkonumero, joka alkaa kirjaimilla JMB jos auto alkuperäinen vasuri ja vastaavasti kirjaimilla JMA auto on alunperin RHD-malli. Japanin tuliaisissa on lyhyempi VIN, joka vitosen ja kutosen tapauksessa yllätteän alkaa CP9A. Viivan jälkeiset numerot kertoo sitten version, 000 = vitonen, 010 = kutonen ja 020 = Tommi Mäkinen Edition. Nelonen tietysti alkaa koodilla CN9A. Tämä on ihan hyvä tarkistaa, nelosestakin kuitenkin saa kohtuullisen helposti vitosen näköisen. Euromalleistakin se CP9A löytyy sieltä rimpsun keskeltä, eli kannattaa sekin tsekata, ettei tule hankittua tubotettua etuveto Lanceria.

EDIT: Vedetäänpä heti hieman takaisin. JMB vs. JMA erotus toimii normi Mitsuissa, mutta oman exän (euro 6 RS2) VIN alkoi kirjaimilla JMYS.
 
Vs: Viron tuliainen

nokonzok sanoi
RS on Eurooppankin tullut pikkujarruilla ja käsittääkseni ilmastointi ei ole ollut edes optiona. RS2-malleissa oli sitten Brembot, airbagit, sähköikkunat ja manuaali-ilmastointi. Tää on aivan selkeä JDM-laite alkujaan. Nopeusmittari loppuu 180 lukemaan, takaikkunassa on parkkipaikkatarra, takaluukussa japanilaiset kilvenpidikkeet ja euromalleissa on sumarit takaluukussa.

Euromalleissa on pitkä 17-merkkinen runkonumero, joka alkaa kirjaimilla JMB jos auto alkuperäinen vasuri ja vastaavasti kirjaimilla JMA auto on alunperin RHD-malli. Japanin tuliaisissa on lyhyempi VIN, joka vitosen ja kutosen tapauksessa yllätteän alkaa CP9A. Viivan jälkeiset numerot kertoo sitten version, 000 = vitonen, 010 = kutonen ja 020 = Tommi Mäkinen Edition. Nelonen tietysti alkaa koodilla CN9A. Tämä on ihan hyvä tarkistaa, nelosestakin kuitenkin saa kohtuullisen helposti vitosen näköisen. Euromalleistakin se CP9A löytyy sieltä rimpsun keskeltä, eli kannattaa sekin tsekata, ettei tule hankittua tubotettua etuveto Lanceria.

EDIT: Vedetäänpä heti hieman takaisin. JMB vs. JMA erotus toimii normi Mitsuissa, mutta oman exän (euro 6 RS2) VIN alkoi kirjaimilla JMYS.




Siinä yks hyvä esimerkki baltian maan autorakentelusta.. mut tää näyttäs oikeesti olevan tehty asianmukaisesti
http://otomoto.pl/mitsubishi-lancer-evo-iv-C14721316.html
 
Vs: Viron tuliainen

Kuvan autossa on myös harmaa normilancerin kojelauta, ei Evon musta.
 
Vs: Viron tuliainen

Soppamies sanoi
Siinä yks hyvä esimerkki baltian maan autorakentelusta.. mut tää näyttäs oikeesti olevan tehty asianmukaisesti
http://otomoto.pl/mitsubishi-lancer-evo-iv-C14721316.html

IV josta tehty VI lookkeri.
 
Vs: Viron tuliainen

Soppamies sanoi
Siinä yks hyvä esimerkki baltian maan autorakentelusta.. mut tää näyttäs oikeesti olevan tehty asianmukaisesti
http://otomoto.pl/mitsubishi-lancer-evo-iv-C14721316.html

Mikäs tästä ny teki asiallisesti tehdyn?
Yhtä sekoitus kuin tuo toinekin...
 
Vs: Viron tuliainen

En kyllä ymmärrä tota ohjauksen vaihtoa. On noita muita vastaavia autoja suomessa joissa on ohjaus vasemmalla. Ostaa sitten semmosen jos ei oikeelta pysty ajamaan. Se ei ole kuin muutaman päivän totuttelua ni tuntuu ihan normaalilta ajaa oikeelta.

Aina vähän arveluttaa ostaa jotain valmiiksi rakennettua kun ei voi ikinä varmasti sanoa miten tehty. Noi ohjauksen vaihdot on vielä isompi töisiä tehdä. En kyllä ite ostaisi vaihdetulla ohjauksella jos ei ole dokumentoitu ja tiedä ketä tehnyt.
 
Vs: Viron tuliainen

Ja eikös tuosta ohjauksen vaihdosta voi tulla ongelmia katsastuksessakin, jos katsastaja huomaa, että on vaihdettu? Eli ajokielto?
 
Vs: Viron tuliainen

Soppamies sanoi
Tuota on ees yritetty tehdä ku vertaa tohon valgeeseen ;D

Kummastakaan ei näy ainoatakaan hitsisaumaa taikka johdon jatkosta, mistä voisi päätellä kumpi on hyvin tehty ja kumpi ei. Eli täällä on ihan turha mielestäni spekuloida onko jokin hyvin tehty vai ei, jos autosta on kuva ulkoa ::)
 
Vs: Viron tuliainen

Pluto sanoi
Kummastakaan ei näy ainoatakaan hitsisaumaa taikka johdon jatkosta, mistä voisi päätellä kumpi on hyvin tehty ja kumpi ei. Eli täällä on ihan turha mielestäni spekuloida onko jokin hyvin tehty vai ei, jos autosta on kuva ulkoa ::)

+1

Eikä ihan pelkkä livenä näkeminenkään riitä , pitää vähän purkaa... Toki voi mennä auton ostaminen silloin vähän niinkuin kummelissa aikonaan Corollan osto. :)

Purat ja kasaat autoa yön yli ja toteat ettei 10k€ hinta oikein vastaa myynnin kohdetta.
 
Vs: Viron tuliainen

Bosch sanoi
En kyllä ymmärrä tota ohjauksen vaihtoa. On noita muita vastaavia autoja suomessa joissa on ohjaus vasemmalla. Ostaa sitten semmosen jos ei oikeelta pysty ajamaan. Se ei ole kuin muutaman päivän totuttelua ni tuntuu ihan normaalilta ajaa oikeelta.

:eek:fftopic Enkä mä ymmärrä tota ainaista jeesustelua siitä, jos jotain ei kiinnosta olla postilla töissä ja haluaa ajaa autoa sieltä missä tässä maassa kuuluu ajaa.
Ja jotta vältytään väärinkäsityksiltä, niin mun puolesta jokainen saa ihan vapaasti valita RHD tai LHD, ja en muita ala valinnastaan arvostelemaan.
Täältä foorumilta ei taida löytyä yhtään topicia jossa puhutaan konversiosta ja jossa ei kukaan olisi kritisoinut kyseistä toimenpidettä.
Ihan yleisellä tasolla voisi olla suotavaa jos vannoutuneet RHD-miehetkin (ja naiset) jättäisivät kritiikin vähemmälle ja aihetta sivutessa vastaisivat asiallisesti tai sitten pitäisivät mölyt mahassaan.

Tätä kirjoitusta ei ole kohdistettu lainauksen kirjoittajaan, vaan ihan yleisesti foorumilla ilmenevään asenteeseen.
Kiitos ja anteeksi.

Ja jotta ei menisi ihan kokonaan ulkopuolelle aiheen, niin ekan postauksen linkissä olevassa autossa ei ole (ainakaan kuvan perusteella) stanssattua runkonumeroa ollenkaan, joten sata varmasti ongelmia tiedossa jo tullissa, saatikka konttorilla.
 
Vs: Viron tuliainen

pexi sanoi
Ihan yleisellä tasolla voisi olla suotavaa jos vannoutuneet RHD-miehetkin (ja naiset) jättäisivät kritiikin vähemmälle ja aihetta sivutessa vastaisivat asiallisesti tai sitten pitäisivät mölyt mahassaan.

Tiukkaa se on tehnyt, mutta olen toistaiseksi onnistunut vielä malttamaan mieleni ;D

Tosiasia kuitenkin on se, että random tahon tekemään dokumentoimattomaan konversioon liittyy ihan aitoja riskejä niin turvallisuuden, ominaisuuksien kuin kilvityksenkin suhteen. Oma kanta on aina ollut se, että jos itse ei pysty sitä tekemään tai tiedä jotain 100 % varmaa tekijää kannattaa opetella ajamaan oikealta tai ostaa aito LHD.
 
Vs: Viron tuliainen

Bosch sanoi
En kyllä ymmärrä tota ohjauksen vaihtoa. On noita muita vastaavia autoja suomessa joissa on ohjaus vasemmalla. Ostaa sitten semmosen jos ei oikeelta pysty ajamaan. Se ei ole kuin muutaman päivän totuttelua ni tuntuu ihan normaalilta ajaa oikeelta.

Ihan vaan uteliaisuutta: Miten tämä ohittaminen hoituu? Katseletteko penkan pouolelta että tilaa on vai onko teillä aina apukuski joka sanoo että "ketään ei tule vastaan" vai kamera kiinni apukuskin peilissä että näkee onko vastaantulijoita? Vai ronskisti vastaantulevan kaistalle ( mitä en todellakaan halua nähdä) katsomaan tulleeko niitä tulioita? Jos näin on niin toivotan hyvää matkaa... ja sitä ette tule minua vastaan ;)


Uskon kumminkin että "postimiehet" tajuaa pitää ohitettavaan sen verta etäisyyttä että erottaa ohitustilanteen myös oikealta puolelta?
 
Vs: Viron tuliainen

ewopower sanoi
Uskon kumminkin että "postimiehet" tajuaa pitää ohitettavaan sen verta etäisyyttä että erottaa ohitustilanteen myös oikealta puolelta?

Näinhän se käytännössä toimii. Ei se millään autolla ole kovin hyvä idea lähteä siitä rekan persuuksista työntämään :) Itse koen RHD:ssä parkkitalot paljon suuremmaksi ongelmaksi, vaikka ei sitäkään kovin isona murheena voi pitää.
 
Vs: Viron tuliainen

nokonzok sanoi
Tiukkaa se on tehnyt, mutta olen toistaiseksi onnistunut vielä malttamaan mieleni ;D

Tosiasia kuitenkin on se, että random tahon tekemään dokumentoimattomaan konversioon liittyy ihan aitoja riskejä niin turvallisuuden, ominaisuuksien kuin kilvityksenkin suhteen. Oma kanta on aina ollut se, että jos itse ei pysty sitä tekemään tai tiedä jotain 100 % varmaa tekijää kannattaa opetella ajamaan oikealta tai ostaa aito LHD.

Sähän ootkin puritaani. ;D
Olet täysin oikeassa, "turaamaan" ei kannata alkaa ja viron ja miksei muissakin konverisioissa on riskinsä. Ja tuon tyyppiset kommentit ovatkin mielestäni hyviä ja asiallisia huomioita.
Mutta jos ensimmäisenä aletaan vaan huutamaan, että "mä en ymmärrä ja ei kannata, aja oikeelta", ainoana perusteluna se että oikealta ajaminen on helppoa, niin sitä pidän tarpeettomana.
Huonona vertauksena voisi todeta, että varmasti kuka tahansa oppii peruttamaan täysperä-yhdistelmää, jos haluaa. Eikä sekään niin vaikeaa ole muutaman päivän harjoittelun jälkeen. Mutta on sitten eri asia kuka sitä haluaa ja kuinka moni siitä nauttii.
 
Vs: Viron tuliainen

nokonzok sanoi
Näinhän se käytännössä toimii. Ei se millään autolla ole kovin hyvä idea lähteä siitä rekan persuuksista työntämään :)

Vasuri evolla tähän on tullut syyllistyttyä... Jotenkin on kerinny alta pois ::) ;D Siksi tämä kyssäri :)
 
Vs: Viron tuliainen

Eli kannataa suosiolla jättää tuonne eesti pojille teidän mielestä ? Minulla itsellä ei sinänsä ole mitään väliä kummalla puolella se kuuluisa ruori on mutta tuo minun parenpi puolisko (tuleva vaimo on sitä mieltä että kun ollaan suomessa niin ruori on vasemalla piste. onko ehdotuksia tähän ongelmaan että mistä metsästää vasuri ruorilla oleva hinnaltaan alle 18000€. joka tapauksessa Evo tulee taloon ensi kuussa olkoon ruori vaikka taka kontissa :driver
 
Vs: Viron tuliainen

Tämä näytäis ihan kelpo peliltä. Toki hinta saattaa pompsahtaa..Evojen kanssa kannattaa varautua mutoman tonnin hintahaarukkaan: Hyvistä joutuu maksamaan vähän enemmän mutta seuraavassa huollossa/ korjauksessa säästö tullee takaisin.

http://www.huutokaupat.com/fi/v/5167

PS: ei ole minun Evo :)
 
Vs: Viron tuliainen

ewopower sanoi
Tämä näytäis ihan kelpo peliltä. Toki hinta saattaa pompsahtaa..Evojen kanssa kannattaa varautua mutoman tonnin hintahaarukkaan: Hyvistä joutuu maksamaan vähän enemmän mutta seuraavassa huollossa/ korjauksessa säästö tullee takaisin.

http://www.huutokaupat.com/fi/v/5167

Ei kyllä taida alle kahdenkympin omistajaa vaihtaa....

"Kohde myydään siinä kunnossa ja niillä varusteilla kuin se kauppa hetkellä ja ilmoituksessa on. Myyjä pidättää oikeuden hyväksyä tai hylätä korkein esitetty tarjous."
 
Vs: Viron tuliainen

Pexi: mielestäni kukaan tässä juttusarjassa ei vielä kritisoinut LHD:n ostoa? Ihmeteltiin lähinnä että miksi se pitää Virosta hakea epävarmana siitä mitä saa jos kerta Suomessakin on tarjolla...
Kaikki em. kirjoitukset olivat vain viron autoon kommentteina ja kuten itsekin sanoit, eivät ko. linkin autot vaikuta läheskään "varmoilta" ja hyvintehdyiltä tapauksilta.

Mitä RHD:lla ohittamiseen tulee.. taas 4vkon LHD ajelun jälkeen "vaihdoin" RHD:hen ja heti 150km matka-ajossa huomasin kuinka helppoa ohittelu oli vaikka istuikin penkan puolella. Suomalainen "juntti" kun ajaa edessäsi keskiviivan lähellä niin penkan puolelta näkee joskus jopa paremmin kuin keskiviivan puolelta näkisi :peukku
Se että jos joku ajaa täysin oman kaistansa keskellä niin itse perässä kun siirryt sen 1m keskemmälle taasen niin näet jo silloin myös vasemmalta ohitse eikä nokkasi ole vielä keskiviivaa ehkä edes ylittänyt, joten "kurkistus" on turvallista. Kertaakaan ei 3v aikana ole läheltäpiti tilannetta edes. Ihan kapeimmilla asfalttiteillä saa olla tarkempana, mutta silloin saa olla millä autolla tahansa.

Offina: montako "kolaria" tms olette kuulleet RHD;n ohituksessa? Itse en yhtään...
 
Vs: Viron tuliainen

Jyppe sanoi
onko ehdotuksia tähän ongelmaan että mistä metsästää vasuri ruorilla oleva hinnaltaan alle 18000€. joka tapauksessa Evo tulee taloon ensi kuussa olkoon ruori vaikka taka kontissa :driver

Ei taida kyllä löytyä vaikka kiven kääntäis (E5 - E10). Toinen asia on ,että ei kannata kyllä Evoon kaikkia rahojaan tunkea ,pitää jäädä jotain myös säästöön.

Muuten saattaa joutua piteleen tukkaansa jossain vaiheessa.
 
Vs: Viron tuliainen

Mulkosilmä-WRX:n saattas saada tohon hintaan vasemmalta ajettavana (nettiautossa nyt yks 16ke) mutta penteleen rumiahan ne on ja vähän puhdinton tuo WRX varmaan on Evoon verrattuna.
 
Vs: Viron tuliainen

Yks kutonen LHD:nä on nettiautos 19ke...mut taitaa olla sekin konversio (muistelisin että toi yksilö tuli Virosta Suomeen...) Helppohan se tarkistaan olisi mennä Suomen maassa ja on ainakin kilvissä jo...
 
Vs: Viron tuliainen

Jyppe sanoi
mutta tuo minun parenpi puolisko (tuleva vaimo on sitä mieltä että kun ollaan suomessa niin ruori on vasemalla piste.

Aseita tähän:
-"Suomessa on tuhansia postinkantajia jotka pystyy siihen, mikset sinä pysty?"
-"Tällä sä et voi käydä mäkin kaistalla ja laihdut"
-"Mennään aina yhdessä kaupan parkkihalliin, muuten ei selvitä"

Leikki sikseen. Ole mies ja osta vain se RHD auto kysymättä. Sitten istutat tulevan vaimosi ratin taakse, ja pidät mykkäkoulua kunnes se lähtee ajamaan. Tämä onnistuu änkeämällä itse kakkoskuskin paikalle, erityisesti silloin kun teillä on kiire johonkin. Voit myös tietenkin pyytää kauniisti kokeilemaan, mutta se ei ole niin hauskaa.

RHD hoitaa loput. Emäntä huomaa, että ajaminen ei ole yhtään sen vaikeampaa ja homma on sillä selvä.

Oma avo tutustui muhun, päätyi ajamaan 400hv RHD:tä keskellä talvea ja halusi siitä eteenpäin ajaa joka paikkaan. No Prob!


Mut todellakin... Jätä noi ohjauskonversiot sinne missä ne on tehtykin.
 
Vs: Viron tuliainen

pystyyhän sitä peruuttamaan moottoritietäkin vaikka ratti ois takaluukussa mutta onko se järkevää ja kuka niin haluaisi tehdä?onneks on muitakin sivustoja mistä tämän merkkisist autoista voi keskustella.täällä on tää mode/kantahenkilöt osasto sellasta että kahden kuukauden banaani ois jokaselle paikallaan.
 
Vs: Viron tuliainen

Der_Alte sanoi
onneks on muitakin sivustoja mistä tämän merkkisist autoista voi keskustella.täällä on tää mode/kantahenkilöt osasto sellasta että kahden kuukauden banaani ois jokaselle paikallaan.

Mii sou stupid mutta miten tämä liittyy tähän asiaan? Joku ei ole saanut pimpsuu vai miksi näin kireänä?
 
Vs: Viron tuliainen

Onko jotain epäselvää ?

Jos joku ei halua omistaa tai ajaa RHD Evoa niin se heille suotakoon. Modet vois käydä siistiin tätäkin keskustelua.

app sanoi
Aseita tähän:
-"Suomessa on tuhansia postinkantajia jotka pystyy siihen, mikset sinä pysty?"
-"Tällä sä et voi käydä mäkin kaistalla ja laihdut"
-"Mennään aina yhdessä kaupan parkkihalliin, muuten ei selvitä"

Leikki sikseen. Ole mies ja osta vain se RHD auto kysymättä. Sitten istutat tulevan vaimosi ratin taakse, ja pidät mykkäkoulua kunnes se lähtee ajamaan. Tämä onnistuu änkeämällä itse kakkoskuskin paikalle, erityisesti silloin kun teillä on kiire johonkin. Voit myös tietenkin pyytää kauniisti kokeilemaan, mutta se ei ole niin hauskaa.

RHD hoitaa loput. Emäntä huomaa, että ajaminen ei ole yhtään sen vaikeampaa ja homma on sillä selvä.

Oma avo tutustui muhun, päätyi ajamaan 400hv RHD:tä keskellä talvea ja halusi siitä eteenpäin ajaa joka paikkaan. No Prob!


Mut todellakin... Jätä noi ohjauskonversiot sinne missä ne on tehtykin.
 
Vs: Viron tuliainen

Ohjauskonversioissa lienee yleensä kyse siitä, onko se järkevää "näin halvoissa" autoissa vai kannattaako sama raha/vaiva laittaa mieluummin esim. moottorin virittämiseen, alustaan, jarruihin yms. toimiin. Jos on mielinmäärin rahaa ja aikaa, niin tottakai kannattaa tehdä konversio, jos sitä haluaa mutta eri asia on kuinka järkevää se on. Sama juttu on stroukkaamisessakin. Jos on rahaa, niin miksei mutta nopean auton saa ilman sitäkin.

Itse olen kolmisen vuotta ajellut RHD-autolla enkä koe sitä mitenkään ongelmaksi. Jos/kun autossa on RHD-ohjaus, sen tunnistaa aidoksi evoksi eikä teinien tuunaamaksi peruslanceriksi.

RHD-ohjauksen kanssa on kyllä vaikeampi ohittaa kapealla tiellä isoja ajoneuvoja mutta toisaalta, kun on paikka, niin evolla pitäisi ehtiä ihan hyvin ohi. Ainoa asia, johon on mielestäni vaikea tottua on nopeat vaihdot. Kun on kerran oppinut vaihtamaan oikealla kädellä, niin tosi nopeissa vaihdoissa saa olla tarkkana RHD-autolla.

Ja jos joku tekee konversion, niin se kannattaa tehdä/teettää kunnolla ja muutoskatsastaa se. Katsastaja voi missä tahansa vuosikatsastuksessa täyttää yhden lomakkeen ja laittaa sillä trafille tiedon, että epäilee laittomia/muutoskatsastamattomia muutoksia autossa. Sen jälkeen tulee kutsu kontrolliin ja silloin on parempi, että työ on dokumentoitu. En tiedä, että näin olisi käyny ohjauksen kanssa mutta moottorin vaihdoissa näin on käynyt (ei tosin itselleni).
 
Vs: Viron tuliainen

Der_Alte sanoi
pystyyhän sitä peruuttamaan moottoritietäkin vaikka ratti ois takaluukussa mutta onko se järkevää ja kuka niin haluaisi tehdä?onneks on muitakin sivustoja mistä tämän merkkisist autoista voi keskustella.täällä on tää mode/kantahenkilöt osasto sellasta että kahden kuukauden banaani ois jokaselle paikallaan.

Ja Te yhden viestinne perusteella tämän tiedätte? :)
Edelleen..tässä juttusarjassa on kyse Viron/Balttian maiden konversioista, joista meillä monella on käsintuntuvaa kokemusta täällä..ei ole pelkästään "hienoja" nettikuvia katseltu...
 
Vs: Viron tuliainen

Harri K sanoi
Edelleen..tässä juttusarjassa on kyse Viron/Balttian maiden konversioista, joista meillä monella on käsintuntuvaa kokemusta täällä..ei ole pelkästään "hienoja" nettikuvia katseltu...

Tää topic oli asiallisella mallilla, kunnes ensimmäisenä lainaamani postaus tuli ketjuun. Myönnän provosoituneeni ja sillä aiheuttaneeni rönsyilevän oftopic keskustelun. Ensimmäisenä teloitettava löytyy siis täältä.

Myös olen koko ajan tarkoittanut, että lainaukseni tyyppiset kommentit voisi jättää jokaisesta topicista pois. Se että tuodaan esiin konversion riskit on hyvä asia, mutta ne voi tehdä myös ilman tuota mainitsemaani jeesustelua.

Mielestäni olen suljetulla puolella tuonut hyvin esiin, että konversion voi tehdä myös asiallisesti ja laillisesti ja lopputulos on palkitseva, joten älkää tyrmätkö mahdollisia muita yrittäjiä suoralta kädeltä. Kuitenkin se on jokaisen oma asia, mihin rahansa laittaa, moottoriin vai ohjauksen kääntöön tai vaikka naisiin ja viinaan.
 
Vs: Viron tuliainen

pexi: sun konversio on poikkeus. Se varmasti kelpaisi kenelle vaan.

Hyvä olla mielestäni kriittinen konversioiden suhteen kun niissä voi niin paljon tehdä asioita pieleen. Lähinnä ihmettelin tuota konversiota sen takia että kun oma auto tuli suomeen niin siihen kysyin korversion hintaa. Veti vähän hiljaseksi se hinta.

Pahoittelen että osa kommentista oli vähän ohi tämän aiheen. Kuitenki herätti niin paljon keskustelua että on tullut aika selväksi riskit muiden tekemiin konversioihin ja mitä kannattaa välttää. Jokainen tekee kuten haluaa kunhan evolla ajaa :driver

Pidän seuraavaksi asian omana tietona. Anteeksi!
 
Vs: Viron tuliainen

Tuo jääköön Viron mängi miehille .sj import oli muutama kokeilemisen arvoinen EVO nokka siis sinne päin vaikka se ratti on nyt sitten oikealla. :driver
 
Vs: Viron tuliainen

Jyppe sanoi
Tuo jääköön Viron mängi miehille .sj import oli muutama kokeilemisen arvoinen EVO nokka siis sinne päin vaikka se ratti on nyt sitten oikealla. :driver

Tsekkaa ruosteet.
 
Vs: Viron tuliainen

vihjaako kuningas että olen jotenkin huonompi kun en jauha skeidaa tuhatta viestiä vuodessa ?osaan lukea,osaan tehdä myynti ilmot oikeen ja perkele osaan käyttää hakua jos tarvetta on .. kysyä ei uskalla kyllä tai tehdä virheitä ettei joudu vaan legendojen hampaisiin .
 
Vs: Viron tuliainen

Der_Alte sanoi
vihjaako kuningas että olen jotenkin huonompi kun en jauha skeidaa tuhatta viestiä vuodessa ?osaan lukea,osaan tehdä myynti ilmot oikeen ja p**k**e osaan käyttää hakua jos tarvetta on .. kysyä ei uskalla kyllä tai tehdä virheitä ettei joudu vaan legendojen hampaisiin .

miten sä kahden viestin ihme nämä kaikki osaat tehdä?? ::)

Jos et uskalla / halua täällä kirjoitella omalla nimimerkilläsi (jos sinulla edes sellaista on)
niin eikähän olisi parempi pitää mölyt mahassa.
lähinnä teet itsesi aika naurettavaksi.

suunnittelin ensin viestiesi poistamista, mutta parempi ehkä näin päin :)
 
Vs: Viron tuliainen

Der_Alte sanoi
vihjaako kuningas että olen jotenkin huonompi kun en jauha skeidaa tuhatta viestiä vuodessa ?osaan lukea,osaan tehdä myynti ilmot oikeen ja p**k**e osaan käyttää hakua jos tarvetta on .. kysyä ei uskalla kyllä tai tehdä virheitä ettei joudu vaan legendojen hampaisiin .

ihan asumme tasavallassa enkä minäkää ole kuningas edes täällä. Jos mulle tuo oli tarkotettu ja en vihjaa mitään :) Ihmettelen vain kun tulet "puskista" kommentoimaan "salanikilläsi" mokkulan tms takaa :) Ilmeisesti olen täällä itse turhaan jauhamassa pskaa enkä mitään asiallista kirjoita. Olet varmaan tyytyväinen etten ole "sinun" foorumiasi siis sotkemassa :peukku

Tässä juttusarjassa keskustellaan edelleen otsikon mukaisesti Viron "tuliais"-autosta. Kukin saa ostaa autonsa mistä lystää, mutta jos kysyy täällä neuvoa/opastusta niin ehkä me kerromme kuten asiat olemme ko. asiasta ymmärtäneet.
Kerroin myös mielipiteeni RHD:llä ohittamisesta kun sitä kysyttiin myöhemmissä viesteissä. Piste.

muistutuksena alkuperäinen viesti ja kysymykset:
Elikkä näillä näkymin tuleva evo harrastaja liittymässä joukkoo. Niinkun aina muutama kyssäri heti kärkeen http://fin.auto24.ee/used/745908 tuossa linkki hakemaani autoo meneekö helposti kilpiin täällä suomessa?myyjän mukaan noin 1500-3000 veroa pitääkö kutinsa? sitten se pelottavin asia eli itselleni oli tosi tärkeää löytää vasuri rattinen auto mutta myyjän mukaan tähän on muutos työ tehty virossa mitä tässä operaatiossa yleensä menee vikaan jos menee jotain ? kiitos jo tulevista vastauksista.

keskustelu jatkukoon ko. asian tiimoilta.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom