vm. 91 L200 4WD:n muutos turboksi

Teemu_Laakso

Huonot hanskat, työtähylkivää nahkaa...
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Mäntsälä
Moi,

Onko kukaan saanut katsastettua vakiokoneesta muutettua turbo IC:tä? Vai onko nämä kaikki muutokset tehty niin että on luovuttaja-auton paperit mukana.
Tässähän on se vaara että katsastusmies kysyy VTT:n papereita koneesta koska on itse rakennettu.
Sen sijaan valmiiksi turbollinen kone menisi läpi ilman VTT mittauksia, vaikka perusmoottori on identtinen vaparin kanssa.

Vai onko näin? Riittäisikö joku todistus että turbollinen ja turboton kone ovat ihan samoja poislukien imusarja, pakosarja, pumppu, turbo.
Esim räjäytyskuva jossa näkyy osanumerot?

Olisi kiinnostusta tuolle projektille kun nuo hurjat 69 heppaa ei oikein vedä 2 tonnin kärryä ja lavaa täynnä polttopuita...
 
Vs: vm. 91 L200 4WD:n muutos turboksi

Onhan niitä täälä foorumilla..
Mr.mmc ja voimoo.com on ainaki tehny..
Itte tekisin ja menisin pölhönä vain leimaan ja päästöt kävisin mittaa jossain pajalla..

Ainaki dyno lapun tarvii.. Mutta kyllä kerhon luotto katsuri kertoo mitä tarvii...
 
Vs: vm. 91 L200 4WD:n muutos turboksi

mä annoin pajeron lapun jossa kone teho merkitty, se riitti katsurille kirjoiteli siitä tehot ja koneen tyypin rek otteeseen.
 
Vs: vm. 91 L200 4WD:n muutos turboksi

tiän kans ällän johon on vaihrettu pajeron kone,ilmeisesti ei vaatiunu kummia kun se sen teki.kusasen jos satun näkeen.
 
Vs: vm. 91 L200 4WD:n muutos turboksi

Eli koneen alkuperää ei tarvinnut todistaa? Uskoivat miehen sanaa että kone tosiaan on mikä väitetään?
 
Vs: vm. 91 L200 4WD:n muutos turboksi

no sepä hyvä, ei tarvitse koko myllyä vaihtaa. Toki olis ollut kiva laittaa kaikki vaihteiston kohinat kerralla kuntoon kun kone olis ollut irti, mutta nyt taidan tyytyä vaihtamaan vain pakolliset osa. Onko kovat sähkö ja alipaine rakentelut edessä?
 
Vs: vm. 91 L200 4WD:n muutos turboksi

Ei mitään...
Laitakko välijäähyn vai et?
Muuten ei oo ku palikoiden vaihtoo...
 
Vs: vm. 91 L200 4WD:n muutos turboksi

mulla on kuvat siellä projektipäiväkirja jutussa ;)

siin on mitä meni vaihtoon kun vaparin muutti turboksi + jakopää remontti :D
jaa tee se PUTKI se on oikeestaan tärkein välijäähdyttimen jälkeen ;D
 
Vs: vm. 91 L200 4WD:n muutos turboksi

Juu vakio putki ahdistaa ihan v.tusti...
 
Vs: vm. 91 L200 4WD:n muutos turboksi

Eikös näissä ollut männänrenkaiden kanssa jotain pientä säätöä turbottamisen kanssa? Vaparissa pienempi katkovälys, jota pitäisi suurentaa ettei renkaat napsu poikki suuremman lämpökuorman alla, muistelisin.

Lohkot ja kannet menee suurimmaksi osaksi kaikista ristiin, joissain oli venttiilien tasossa eroa eli piti olla niille vastaavat männät... Mutta pointtina siis se, että esim öljysuihkut männille löytyy kaikista ja myös öljyn lähtö turbolle löytyy vaparin kannestakin eli helppo homma :)
 
Vs: vm. 91 L200 4WD:n muutos turboksi

Kyllä jos tehoa oikeesti ottaa , ei riitä edes turbon välykset, jos nyt en pahasti muista mitä jopen kanssa juteltiin niin ihan kymmenyksen saa reilusti lyhentää viilalla.
Mutta kesti mun lalla ajaa ~60tkm 1,7-1,8 Bar ahdoilla ;) sit vasta katko renkaat...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Takaisin
Ylös Bottom