Vm 96 2,8 Pajero värisee vedätettäessä

czf

New Member
Liittynyt
16 Maaliskuu 2008
Tapahtuu seuraavanlaista:Ajelen noin 90 km/h viitonen silmässä ihan pintakaasulla koneessa vähän päälle 2100r/min.,menee hienosti kuin sukkasillaan karvamaton päällä -ei vapinoita,jurinoita eikä vollotusta.Nostan kevyesti nopeutta 110km/h saakka niin värisee tuolla välillä jonkin verran(käsittämätön määre).Tämä siis takaveto päällä.Oire lievempi 4-vedolla.Takakardaanin käytin irti ja ristikot on ehjät ja tiheät(vaihdoin ne 2 v. ja 45tkm.sitten)Nelosvaihteella ei samanlaista tapahdu.Itsellä epäilyt kohdistuu tukityynyjen puolelle.Kulkine Pajero 2,8 ss jakiksella ajettu 234 tkm.
Mitäs mieltä raati,onko vastaavia vaivoja?
 
Vs: Vm 96 2,8 Pajero värisee vedätettäessä

Meneekö rasvaa jokaiseen kuppiin rasvattaessa(tuleeko jokaisesta ulos).Itsellä oli vastaava oire takakardaanin ristikoiden vaihdon jälkeen ja poistui sillä että keskitin uudestaan ja laitoin tarkalleen saman vahvuiset lukko rikat niihin rasvakuppeihin mitkä siinä oli ja niiden asennuksen jälkeen vielä painoin rasvakuppeja ulospäin että nivel liikkuu kevyesti..laitoithan laipan samaan asentoon kardaaniin kuin se oli ennen vaihtoa? tasapainotukseen/keskitykseen kuvaamasi oire viittaa..kotikonstein jos jaksaa vaivaa nähdä saa kun laittaa klemmarilla painon kardaaniin kiinni ja vaihtaa paikkaa kunnes oire häviää/vähenee..
 
Vs: Vm 96 2,8 Pajero värisee vedätettäessä

Juu,rasvaa menee joka laakerille ja lukkorenkaat on samaa vahvuutta kaikki sekä laipan ja akselin asennot oikein.Tuosta ristikkoremontista on yli 2 v.aikaa eikä mitään ongelmia koko aikana. Tuo värinä on alkanut vasta tämän kesän aikana ja ilmenee vain vedätyksessä loppuen välittömästi kun kaasua löysää.
 
Vs: Vm 96 2,8 Pajero värisee vedätettäessä

Vaihetin kannatinkumit,värinä lähti.Niillä oli tullut tunnit täyteen.Paikallisesta tarvikeliikkeestä löyty jonkun ooppelin kumit,jotka vastasivat fyysisiltä mitoiltaan lähimmäs alkuperäisiä eli pikku modausta joutu tekemään.Pitänee hommata timanttitiskiltä orkkikset ettei vaan ala tuleen ooppelin vikoja....Ei herneitä !
 
Vs: Vm 96 2,8 Pajero värisee vedätettäessä

czf sanoi
Vaihetin kannatinkumit,värinä lähti.Niillä oli tullut tunnit täyteen.Paikallisesta tarvikeliikkeestä löyty jonkun ooppelin kumit,jotka vastasivat fyysisiltä mitoiltaan lähimmäs alkuperäisiä eli pikku modausta joutu tekemään.Pitänee hommata timanttitiskiltä orkkikset ettei vaan ala tuleen ooppelin vikoja....Ei herneitä !

minkä kannatinkumin vaihdoit tuolloin pajeroosi? osanumeroa jos vaikka sais tai osan oikean nimen, samanlaisia tärinöitä alkanut olemaan.
 
Vs: Vm 96 2,8 Pajero värisee vedätettäessä

Ne oli ne vaihelootan takimmaiset kumit eli 2 kumilaakeria prässätty palkinpätkään joka pulteilla runkoon kiinni.Ei hajuakaan tuosta osanumerosta.Silloin aikoinaan Delta-auton kautta tuota osaa kyselin eikä sitä heidän mukaan saanut kun Japaniasta erikseen tilaamalla.Hintaa olis lentorahteineen päivineen tullut jotain 400 €,joten jätin tilaamatta.En silloin tiennyt nuita Milnereitä sun muita varaosatoimijoita olevan joista vois tuo palikka kohtuuhintaan löytyä.Pienellä työstöllä tosiaan ne johonki ooppeliin tarkoitetut kumit siihen palkinpätkään laitoin ja ihan hyvä tuli mutta ihan pientä värinää jäi vielä.Noin puoli vuotta ja 8tkm eteenpäin meni kytkin.Oli levyn jousipari irronut kolostaan.Laitoin uuden levyn,silmälaakerin ja painelaakerin mutta asetelman jätin vanhan kun oli täysin virheetön.Tuon kytkinrempan jälkeen se pienikin värinä jäi pois.
 
Vs: Vm 96 2,8 Pajero värisee vedätettäessä

czf sanoi
Ne oli ne vaihelootan takimmaiset kumit eli 2 kumilaakeria prässätty palkinpätkään joka pulteilla runkoon kiinni.Ei hajuakaan tuosta osanumerosta.Silloin aikoinaan Delta-auton kautta tuota osaa kyselin eikä sitä heidän mukaan saanut kun Japaniasta erikseen tilaamalla.Hintaa olis lentorahteineen päivineen tullut jotain 400 €,joten jätin tilaamatta.En silloin tiennyt nuita Milnereitä sun muita varaosatoimijoita olevan joista vois tuo palikka kohtuuhintaan löytyä.Pienellä työstöllä tosiaan ne johonki ooppeliin tarkoitetut kumit siihen palkinpätkään laitoin ja ihan hyvä tuli mutta ihan pientä värinää jäi vielä.Noin puoli vuotta ja 8tkm eteenpäin meni kytkin.Oli levyn jousipari irronut kolostaan.Laitoin uuden levyn,silmälaakerin ja painelaakerin mutta asetelman jätin vanhan kun oli täysin virheetön.Tuon kytkinrempan jälkeen se pienikin värinä jäi pois.

Onkohan kyseessä tämä osa:

http://www.milneroffroad.com/mitsubishi-uk-europe/shogun/v26s-2-8td-61994-22000-swb/v26s-transmission/v26s-gearbox-mounting-manual-only?new_ver=1&utm_expid=52418066-1.E0Al1tchQd6tdB9Gb9VYXg.1&utm_referrer=http%3A%2F%2Fwww.milneroffroad.com%2Fmitsubishi-uk-europe%2Fshogun%2Fv26s-2-8td-61994-22000-swb%2Fv26s-transmission%3Fnew_ver%3D1

Tuossa kiinnitysraudassa on nuo 2 kumipuslaa ja mulla oli jo ed. Omistaja yrittäny niitä "korjaillakki" laittanut kumiläpyskät nuiden kumipuslien molemmin puolin mutta meisselillä kun vähän nitkutteli niin olivat melko väljät ja laatikko paketti pääs lonksumaan melko hyvin ylös-alas liikettä. Tuosta löyty aika satavarmasti syy tuohon perästä kuuluvaan lonksuntaankin kun kaasua lisää ja löysää.
Tänään tilasin tuon kiinnitysrauta systeemin tuolta milneriltä.
 
Vs: Vm 96 2,8 Pajero värisee vedätettäessä

Juu,vähän tuon näkönen osa kyseessä paitsi että ne puslat pitäis olla poikittain kun tuossa kuvalinkissä ne on pitkittäin palkkiin nähden.Kyllä ne kumiläpyskät(-prikat ?)oli tuossa mun kulkineessa myös mutta oli varmaan ollu jo tehtaalta asti.
 
Vs: Vm 96 2,8 Pajero värisee vedätettäessä

czf sanoi
Juu,vähän tuon näkönen osa kyseessä paitsi että ne puslat pitäis olla poikittain kun tuossa kuvalinkissä ne on pitkittäin palkkiin nähden.Kyllä ne kumiläpyskät(-prikat ?)oli tuossa mun kulkineessa myös mutta oli varmaan ollu jo tehtaalta asti.

sinä tarkoitat siis tätä jakolaatikon kiinnitysrauta palikkaa:

http://www.milneroffroad.com/mitsubishi-uk-europe/shogun/v26s-2-8td-61994-22000-swb/v26s-transmission/v26s-transfer-box-mounting-0?new_ver=1&utm_expid=52418066-1.E0Al1tchQd6tdB9Gb9VYXg.1&utm_referrer=http%3A%2F%2Fwww.milneroffroad.com%2Fmitsubishi-uk-europe%2Fshogun%2Fv26s-2-8td-61994-22000-swb%2Fv26s-transmission%3Fnew_ver%3D1

Tuo toisen linkin osa on vaihdelaatikon kiinnitysrauta palikka ja se kiinnittyy siihen poikkipalkkiin kiinni ja ne kumilaakerit läpipulteilla sellaisella rautakannakkeella vaihdelaatikon molemmin puolin 2 pulttia per puoli. ja tuo rauta 4 pultilla poikkipalkkiin.
 
Vs: Vm 96 2,8 Pajero värisee vedätettäessä

korbimotors sanoi
sinä tarkoitat siis tätä jakolaatikon kiinnitysrauta palikkaa:

http://www.milneroffroad.com/mitsubishi-uk-europe/shogun/v26s-2-8td-61994-22000-swb/v26s-transmission/v26s-transfer-box-mounting-0?new_ver=1&utm_expid=52418066-1.E0Al1tchQd6tdB9Gb9VYXg.1&utm_referrer=http%3A%2F%2Fwww.milneroffroad.com%2Fmitsubishi-uk-europe%2Fshogun%2Fv26s-2-8td-61994-22000-swb%2Fv26s-transmission%3Fnew_ver%3D1

Tuo toisen linkin osa on vaihdelaatikon kiinnitysrauta palikka ja se kiinnittyy siihen poikkipalkkiin kiinni ja ne kumilaakerit läpipulteilla sellaisella rautakannakkeella vaihdelaatikon molemmin puolin 2 pulttia per puoli. ja tuo rauta 4 pultilla poikkipalkkiin.
Jep. takimmainen kannake vaihe-/jakiskompleksissa.Tuota ropasin.
 
Takaisin
Ylös Bottom