vm.98 Carisman ilmastointi...

Sassy

Lohja ;D
Liittynyt
14 Helmikuu 2007
Sijainti
Lohja
Nainen jälleen kyselee hölmöjä ::)
Onko normaalia jos käynnistän auton ja noin 2-3min päästä laitan ilmastoinnin päälle, auto yrittää sammuilla risteyksessä? ;D ;D
Jotkut sanoo, ettei ilmastointia saa laittaa heti päälle kun lähtee kruisailemaan, mutta kuinka kauan sen auton kanssa pitää oikein ajaa, että saa laittaa ilmastoinnin päälle? :nykii
Mulla ei ole koskaan ennen ollut ilmastointi autoa, joten olen vähän pihalla ;D
Mutta ihan uusissa autoissa jokuset räppää sen heti päälle ja ei mitään ongelmia.
ja tuo ei ole jälkiasennettu ilmastointi, tyyliin tee-se-itse asennuksilla ;D
 
Vs: vm.98 Carisman ilmastointi...

Ettei vaan olisi yhteys tohon vikavaloon jota kyselit tuolla aikaisemmin...
Ainakin itse olen laittanut ilmastoinnin monesti heti auton käynnistyksen jälkeen päälle. Eikä ole moista ongelmaa ollut.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=18275.0
 
Vs: vm.98 Carisman ilmastointi...

Mulla on ilmastointi päällä heti kun starttaan auton. Ei kukaan ole vielä sanonut ettei sais laittaa ilmastointia heti starttauksen jälkeen päälle joten ihan huoleti voit käyttää jatkuvasti sitä.

Onko sulla tietoa et milloin on ilmastointi tarkastettu/huollettu saattaa olla et sulla on kylmä aineent osittain hävinnyt.
 
Vs: vm.98 Carisman ilmastointi...

Kyllähän se ilmastointi ahistaa, varsinkin jos ei tyhjäkäynti ole täysin kohdillaan. Joskus kylmänä aamuna kun piti huurut ilmastoinnilla poistaa niin sain ex automaatti Carismankin ainakin kerran sammumaan ;D

Vanha Audi kanssa tykkäs sammuilla joskus ilmastoinnin takia, mutta siinä oli tosiaan vähän tyhjäkäynnissä häikkää. Mutta tuskin tuo sammuilu vakavaa sullakaan on. Mut tosiaan jos on kovinkin yleistä niin kompuran suunnalla voi olla jotain huoltotarvetta.
 
Vs: vm.98 Carisman ilmastointi...

Ei hajuakaan koska on huolto tehty ilmastoinnin puolelle :eek:
Täytyy tuota "taydellistä huoltokirjaa" katsella, joskos siellä olisi merkintöjä.
Entinen omistaja on kyllä aika hyvää huolta pitänyt autosta kun merkkihuolloissa on aina käyttänyt. (vaikka eihän tämäkään aina kaikkea takaa)

No se sammuu melkein joka kerta, jos räppään ilmastoinnin päälle heti kun lähden liikenteeseen ::) Ja sekös on ärsyttävää kun ei aina huomaa, että on sammunut kun niin hiljaista ääntä pitää (tottunut nismoon) vasta kun liikkeelle lähden niin huomaan että jaah on sammunut :seina (blondiiii ::))

Niin ja sen verran piti vielä mainita, että tyhjäkäynnissä ei ole huomattavaa vikaa, elikkä kierroslukumittari ei väpätä ja muutenkään ääni ei kuulosta erilaiselta. Vaikka tosiaan tuon auton käyntiääni on ihan jotain olematonta :eek: Onko muita "oireita" jos tyhjäkäynti ei ole OK?
Mä olen liikaa tottunut vanhoihin autoihin ::)
 
Vs: vm.98 Carisman ilmastointi...

Voi hittolainen sentään!!! Nyt toi kaara sitten meinaa hajota kunnolla!!
Aijemmin laitoin tämän sammumisen ilmastoinnin piikkiin, mutta nytpäs se ei enään johdu siitä :seina

Viime vkolla ajelin tyytyväisenä kunnes yhtäkkiä risteykseen saapuessa aivan liian suurella tilanne nopeudella aloin ihmettelmeään että jumaliste mikäs rattia vaivaa kun on niiiiiin jäykkä. Kamalalla vääntämisellä sain auton pysymään tiellä. Ajattelin että varmaan oli liukasta, että siksi ratti tuntui muka niin jäykältä. Hetken päästä se teki saman. Hiljensin yhden auton perään kunnes aloin katsomaan että "kaikki" mittaristo valot palaa punaisena. Hmm.. jahas se tykkäsi sammua... Ei mitään äkkiä uudestaan vaan starttaamaan ja matka jatkui tyytyväisenä...
Elikkä siis se sammui siinä risteyksessäkin. Tehostin ei tietenkään toiminut kun autossa ei hetkisesti ollut virtaa... Pelottava masiina.... :eek:

Menin sitten saman tien näyttämään autoa yhdelle perhetutulle joka on rassaillut aina kaikkien autoja ja joskus muinoin toiminut autokorjaajanakin. Hän vain totesi että vika voi olla vaikea löytää kun auto kuitenkin käy normaalisti.
Hän epäili että voisiko johtua tyhjäkäynnistä? Että se olisi säädetty liian pienkeksi tai jotain?
Mitä sanoo mitsu miehet?
Omasta ukosta ei paljon apua ole kun ei osaa tehdä mitään noin "uudelle" autolle. Enkä kyllä suostuisi varmaan antaakaan sen kopeloida mitään ;D Korjaamollekkaan en tahtoisi viedä ennnen kuin tiedän missä vika on? Muuten ne taas vedättävät blondia ::) ja tulee kamala lasku ;D
Mä en kohta enään uskalla ajaa tuolla kotterolla... tuon tapahtuneen jälkeen se on vielä 2 kertaa sammunut. Ja aina silloin kun lähtee kylmiltään ajamaaan. Jos antaa auton käydä jonkin aikaa tyhjäkäynnillä ennen lähtöä ja ei laita puhallinta eikä musiikkia soimaan se ei tod.näk. sammu ollenkaan ::)
 
Vs: vm.98 Carisman ilmastointi...

No kehottaisin kyllä käydä tsekkaamassa onko jotain vikakoodia pukannu päälle. Villi arvaus vois olla, että akku on sökö tai muuten akunkaapeleissa jotain häikkää, koska vaikuttaa nuo sammumiset tulevan aina kun tulee äkillisiä virrankulutuksen muutoksia. ::)
 
Vs: vm.98 Carisman ilmastointi...

Akku kannattaa tarkistaa..
Lisäksi kaasuläppäkotelo puhdistaa. Se tekee sen että kun nostaa jalan kaasulta, ni meinaa sammua, joskus jopa sammuu.
Ilmastointi huolto kantsii tehdä. se on kylläkin kallista, mutta kannattaa silti harkita.

Mulla Carisma välillä myös kyykkää, siis kierrokset laskee älyttömästi. Ja normaali tyhjäkäyntikin on matalalla.
 
Vs: vm.98 Carisman ilmastointi...

Rahapussin kannalta olisi mukavinta jos vika olisi vain akussa ::)
 
Vs: vm.98 Carisman ilmastointi...

Vesku sanoi
Akku kannattaa tarkistaa..
Ilmastointi huolto kantsii tehdä. se on kylläkin kallista, mutta kannattaa silti harkita.

Sassy sanoi
Rahapussin kannalta olisi mukavinta jos vika olisi vain akussa ::)

Ilmastoinnin perushuolto on halvempaa, kuin akun vaihto. Tosin vika tuskin ilmastoinnissa on, jos se kuitenkin toimii ja puhaltaa kunnolla kylmää ilmaa.
Kannattaa luetuttaa ne vikakoodit, itse veikkaisin kaasuläpän asentotunnistinta. Tai sitten ECU ei saa tietoa ilmastoinnin päällä olosta ja ei osaa korjata tyhjäkäyntiä.
 
Vs: vm.98 Carisman ilmastointi...

Milloin vaihdettu polttoaine suodatin? Voipi olla kakkainen?
 
Vs: vm.98 Carisman ilmastointi...

Muistaakseni ei mun ajossa ole vaihdettu.... Joten siitä on ainakin aikaa 8kk....
Pitää laittaa tuokin korvantaakse.. Jahka pääsen "korjaaja" miekkosen juttusille, mulla on kamala lista mitä kaikkea pitää tehdä ja vaihtaa ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom